25 vuotias opiskelija, kaksi lasta ja ei stressiä!
En stresssaa, mutta olen huomannut, että monet samanikäiset kaverini stressaavat. Heillä on monia syitä, miksi eivät voi elämässään tehdä jotain.
Kommentit (21)
Äitini ja veljeni auttavat tarvittaessa. Opintoihin on tullut reilun vuoden viive kahdesta lapsesta sekä minulle, että miehelleni, mutta vähän eri aikoina. Olen tehnyt osa-aikaista työtä opiskelemaltani alalta myös. Samoin mieheni. Vuorottelemme lastenhoidossa ja välillä pidämme yhteistä lomaa. Lapsilla on päiväkotipaikat. Aina on ollut varalle säästöjä., joten miksi stressata, vaikka onkin suhteellisen köyhä? Tulevaisuus kuitenkin hyvä, kun saadaan paperit ulos ja suurempi palkka alkaa juoksemaan ja lapsilla on hyvä vaihe iän puolesta, jos tahdomme tehdä urauraa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Äitini ja veljeni auttavat tarvittaessa. Opintoihin on tullut reilun vuoden viive kahdesta lapsesta sekä minulle, että miehelleni, mutta vähän eri aikoina. Olen tehnyt osa-aikaista työtä opiskelemaltani alalta myös. Samoin mieheni. Vuorottelemme lastenhoidossa ja välillä pidämme yhteistä lomaa. Lapsilla on päiväkotipaikat. Aina on ollut varalle säästöjä., joten miksi stressata, vaikka onkin suhteellisen köyhä? Tulevaisuus kuitenkin hyvä, kun saadaan paperit ulos ja suurempi palkka alkaa juoksemaan ja lapsilla on hyvä vaihe iän puolesta, jos tahdomme tehdä urauraa.
ap
No miksi tulet tänne haukkumaan "ystäviäsi"?
Hieno juttu, tee vielä kolmas isänmaalle! Stressittömyys on taitolaji jota jokaisen tulisi harjoitella. Toiset ovat syntyjään alttiimpia, mutta aivan varmasti suurin osa voi tehdä jotakin helpottaakseen oloaan. Sinun tilanteesi tosin ei ole suoraan verrattavissa muiden ihmisten tilanteisiin, sillä ihmiset kokevat stressin hyvin yksilöllisesti.
Ihan hyvä, että tällaisia aloituksiakin tehdään. Noita toisenlaisia missä elämä ei suju, mies ei auta ja lapset uuvuttavat ettei varvasta jaksa nostaa on aivan tarpeeksi.
Miksi en nyt ihan usko tätä? Miksi ihmisellä jolla on kaikki hyvin olisi tarvetta tulla huonosti piilotetulla itsekorostuksella kertomaan kuinka on suhteessa muita parempi ihminen? Masentuneille tälläinen on yleensä tärkeää ja tälläisen tuoma positiivinen palaute parantaan sitä minärakennetta.
Minäkin tein esikoiseni opiskeluaikana. Se oli huomatravasti parempi aika pikkulapsivaiheeseen kuin vakituinen työsuhde. Eka lapseni oli 2v kotona kanssani ja sen jälkeen seuraavat 3 kesää+koululomat kotona, kun en halunnut olla töissä pikkulapsi- aikana. Toisen kanssa olin kotona 3v, mutta kaikki loma-ajat ja kesät oli yhtä palapeliä saada hoito onnistumaan. En mistään hinnasta suostunut viemään lapsia hoitoon loma-aikoina, kun päiväkoteja yhdistettiin ja tädit oli outoja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu, tee vielä kolmas isänmaalle! Stressittömyys on taitolaji jota jokaisen tulisi harjoitella. Toiset ovat syntyjään alttiimpia, mutta aivan varmasti suurin osa voi tehdä jotakin helpottaakseen oloaan. Sinun tilanteesi tosin ei ole suoraan verrattavissa muiden ihmisten tilanteisiin, sillä ihmiset kokevat stressin hyvin yksilöllisesti.
Valitettavasti sana mutta kumoaa aina kaiken aeiemmin sanotun. Tämä olisi ollut hyvän mielen alotus, jos olisi jätetty muiden arvostelemin väliin. Nyt tämä oli lähinnää tympeää omaa kehua, joka haisee kuin biojätepussi.
En hauku ystäviäni. Me emme vain ole yhtä huolestuneita töiden riittävyydestä tai että aiheutammeko kahdella lapsellamme ilmastonmuutoksen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tein esikoiseni opiskeluaikana. Se oli huomatravasti parempi aika pikkulapsivaiheeseen kuin vakituinen työsuhde. Eka lapseni oli 2v kotona kanssani ja sen jälkeen seuraavat 3 kesää+koululomat kotona, kun en halunnut olla töissä pikkulapsi- aikana. Toisen kanssa olin kotona 3v, mutta kaikki loma-ajat ja kesät oli yhtä palapeliä saada hoito onnistumaan. En mistään hinnasta suostunut viemään lapsia hoitoon loma-aikoina, kun päiväkoteja yhdistettiin ja tädit oli outoja lapsille.
Askarreellaan sinnekin mitali.
Vierailija kirjoitti:
En hauku ystäviäni. Me emme vain ole yhtä huolestuneita töiden riittävyydestä tai että aiheutammeko kahdella lapsellamme ilmastonmuutoksen.
ap
Eli olette heitä parempia ihmisiä. Aplodeja!
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi sitten puolustelet omia heikkouksiasi?
Mikä oli tämän aloituksen motiivi?
Vierailija kirjoitti:
ap
No laitetaan mitali tulemaan oikein kullanvärisessä laatikossa. Taputapu! Hyvä tyttö!
En ole huolestunut ilmastonmuutoksesta siksi, että saimme kaksi lasta, jotka kasvatamme ihmisiksi, jotka voivat osallistua ilmastonsuojeluun itse.
ap
Olemme valinneet autottoman elämän ja asumisemme ja ravintomme on kohtuullista. Jos muutamme maalle, niin silloin toki autokin voisi olla tarpeen.
ap
Vierailija kirjoitti:
En ole huolestunut ilmastonmuutoksesta siksi, että saimme kaksi lasta, jotka kasvatamme ihmisiksi, jotka voivat osallistua ilmastonsuojeluun itse.
ap
Ok. Olisi mielenkiinontoista tietää mitä kuvittelet siellä pilvilinnoissasi mitä esim. Suomen luonnonvaroista on jäljellä, kun lapsesi ovat iässä jossa ymmärtävät enemmän kuin sen mitä nenästä suuhun valuu.
Mielestäni siis päätösten tekeminen ja niiden mukaan toimiminen eli omat valinnat, vähentävät stressin määrää huomattavasti.
ap
Onko sinulla kenties paljon sukua ja muuta turvaverkkoa, joka auttaa aina tarvittaessa vai oletko lapsiesi kanssa yksin etkä silti stressaa?