Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tyttöystävän veloista koitua minulle harmia?

Vierailija
01.08.2019 |

Tarkoitus on muuttaa yhteen mutta tyttöystävä tunnusti vasta että hällä on 20000 pelivelkoja. Lyhentää niitä palkastaan ja ovat tulleet aikoja sitten eikä enää pelaa. En ois arvannut mitään ellei hän ois kertonut kun on aina ulkoisesti huoliteltu ja haluaa maksaa omat ruokansa jne.

Voiko nuo velat missään tilanteessa kaatua mun päälle jos ollaan avoliitossa ja asutaan yhdessä? Pakosta nyt tulee mieleen kauhuskenaariot.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot on pelivelat. Jokainen vähänkin järkevä olisi lopettanut pienempiin velkoihin. Hän on ilmeisesti lopettanut vasta kun seinä on tullut vastaan.

Käykö hän kokouksissa niin kuin alkoholistit?

Kauanko olette olleet yhdessä ennen kuin hän tunnusti? Ja nytkin vain velat, koska se vaikuttaa vuokraamiseen. Onko hän sanonut olevansa peliadikti? Jos ei, niin kuvittelee ettei ole ja se on aika pelottavaa.

Yksinkertaisesti hän vain sanoi että hällä on 20000 pelivelkoja joita lyhentää joka kuukausi mutta että asia on hoidossa eikä hän pelaa enää eikä mun tarvi huolehtia. Sit vaihtoi aihetta.

On oltu 2v yhdessä ja kaunistelematta oon pettynyt että sanoi vasta nyt yhteen muuton ollessa ajankohtainen. Vähänku kaikelta ois pudonnut pohja. Ite oon ollut tosi sinisilmänen vaikka hän onkin peittäny hyvin kaiken. Nyt on keskustelun paikka, en oota innolla mutta pakko tää on puhua halki.

ap

Saanet kuulla olevasi vi**umainen pilkunnu**ija, joka takertuu tuollaisiin pikkuasioihin. Monet tuollaiset addiktit vähättelevät noita velkojaan ja töppäilyjään ja osa jopa väittää niitä muiden syyksi.

Vierailija
62/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot on pelivelat. Jokainen vähänkin järkevä olisi lopettanut pienempiin velkoihin. Hän on ilmeisesti lopettanut vasta kun seinä on tullut vastaan.

Käykö hän kokouksissa niin kuin alkoholistit?

Kauanko olette olleet yhdessä ennen kuin hän tunnusti? Ja nytkin vain velat, koska se vaikuttaa vuokraamiseen. Onko hän sanonut olevansa peliadikti? Jos ei, niin kuvittelee ettei ole ja se on aika pelottavaa.

Yksinkertaisesti hän vain sanoi että hällä on 20000 pelivelkoja joita lyhentää joka kuukausi mutta että asia on hoidossa eikä hän pelaa enää eikä mun tarvi huolehtia. Sit vaihtoi aihetta.

On oltu 2v yhdessä ja kaunistelematta oon pettynyt että sanoi vasta nyt yhteen muuton ollessa ajankohtainen. Vähänku kaikelta ois pudonnut pohja. Ite oon ollut tosi sinisilmänen vaikka hän onkin peittäny hyvin kaiken. Nyt on keskustelun paikka, en oota innolla mutta pakko tää on puhua halki.

ap

Noin sanoi se minunkin exäni... Vasta siinä vaiheessa, kun roudasi kamansa minun luokseni. Nuoruuden typeryyksiä kuulemma ja vielä valehteli ja vähätteli velan todellisesta summasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se velka on todellisuudessa väh. 25 000 😂

Vierailija
64/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitat tästä asiasta keskustelun, niin älä ala heti syytellä, vaan ihan rauhallisesti kysyt millä aikavälillä velat ovat tulleet ja pyydät näyttämään hänen maksusuunnitelmansa. Hänen ei tietenkään ole pakko sulle niitä näyttää, mutta koska hän on rikkonut sinun käsityksesi teidän suhteestanne kun ei ole kertonut asiasta ajoissa, niin yhteisen hyvän nimissä pitäisi kyllä naisen näyttää kaikki.

Vierailija
65/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat rakastaa häntä tosi paljon, sen tuntee ❤️

Itsekäs olet niin kuin miehet yleensä

Vierailija
66/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitat tästä asiasta keskustelun, niin älä ala heti syytellä, vaan ihan rauhallisesti kysyt millä aikavälillä velat ovat tulleet ja pyydät näyttämään hänen maksusuunnitelmansa. Hänen ei tietenkään ole pakko sulle niitä näyttää, mutta koska hän on rikkonut sinun käsityksesi teidän suhteestanne kun ei ole kertonut asiasta ajoissa, niin yhteisen hyvän nimissä pitäisi kyllä naisen näyttää kaikki.

Totta. Ja jos nainen ei näytä, niin kyllä se aika paljon kertoo luottamuksesta tai oikeastaan sen puutteesta.

Vierailija
67/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuorena miehenä elätin ulosottovelkaista akkaa aikani. Minkäpä sitä tunteilleen mahtaa.

Sitten kun se veloistansa pääsi (mun elättämänä), niin eipä sitä enää kiinnostanu. Ilmoitti ettei ole enää tunteita ja alkoi kokopäivätoimiseksi jakorasiaksi. No, eipä siinä kauaa mennyt, kun oli entistä kovemmat velat päällä. Ja elättäjät vähän vähempänä, kun maine oli mikä oli. No, löysi kuitenkin. Taso vaan tippui aika pahasti.

No, ei siitä sen enempää, koska se ei ole pointti. Kun tuosta elätettävästä pääsin eroon, niin isäukkokin jo intoontui antamaan neuvoja elämän jatkoon. Tuumasi, että älä enää ikinä elätä ketään, jos ei omillansa toimeen tule niin unohda. Sillä ohjeella on menty sen jälkeen eikä ole katua tarvinut.

Tuskin tässäkään aloittaja mitään tunteilleen mahtaa. Varmasti haluaa uskoa, että tytsy hoitaa asiansa. Toivottavasti hoitaakin. Mutta näin miehen iässä, tällä elämänkokemuksella, keskustelkaa asiasta. Jos ei pysty näyttämään velkoja ja maksusuunnitelmia, niin unohda koko homma. Ei sitä saman katon alle paskanjauhajan kanssa kannata tieten tahtoen pyrkiä.

Vierailija
68/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin rakastankin tosi paljon ja siksi haluan selvittää tän. Vai itekkö kuittaisit olankohautuksella ja tilaisit muuttofirman?

ap

Vierailija
69/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

What?

Vierailija
70/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää omat pankkitilit ja kumpikin maksaa menoista oman osuutensa. Säilytä kuitit kaikesta mitä ostat, jos joskus tarvitsee selvittää omaisuuden omistusta. En ostaisi yhdessä mitään, ainakaan kalliimpaa. Jos joskus tulee ero, on helpompi jakaa tavarat. Luota tosiasioihin, sinisilmäinen ei tarvitse olla vaikka olisikin rakastunut. Nämä on ihan hyviä periaatteita ilman pelivelkojakin. 

Vierailija
71/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä nyt tosiaan milloin nuo velat on tulleet, ja onko ulosotossa. Ulosotto vaikuttaa moneen asiaan, kuten tässä jo useaan kertaan todettu.

Ja oli sitten ”vain” velkaa tai ulosotossa, niin tottahan se vaikuttaa teidän jokapäiväiseen elämään. Velan lyhentämiseen menee osa tyttöystävän tuloista, joten teidän on sovittava tarkasti, kuka maksaa mitäkin. Ettei käy niin, että sinä ajaudut maksumieheksi kun tyttöystävän rahat ei riitä mihinkään.

Mun ystävä katseli ja elätti peliaddiktia pari vuotta. Oli ulosotossa ja myös konkurssi takana ja rahat aina loppu. Aluksi selittikin rahaongelmiaan ulosotolla, ja vannotti lopettaneensa pelaamisen. Totuus oli toinen, ja paljastui kun talouhtiö uhkasi häädöllä, kun mies ei ollut maksanut vastiketta vuoteen! Asuivat siis ystävän omistusasunnossa ja olivat sopineet, että ystävä lyhentää velkaa, mies maksaa vastikkeen. Mies häipyi ja ystävä joutui ottamaan velkaa maksaakseen vastikkeet, ettei saa häätöä asunnostaan.

Eli selvitä asia juurta jaksain, vaadi nähdä maksusuunnitelma ja sopikaa kunnolla molempien vastuut. Ja ole silti varuillasi.

Vierailija
72/72 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit hakea tyttöystävän ulosottorekisterin mistä tahansa ulosottotoimistosta. Maksaa todennäköisesti hieman, mutta saat tietää varman totuuden.