Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammastulehdus! Joudunko juurihoitoon?

Vierailija
31.07.2019 |

Mulla on parodontiitti joka jotenkin paheni kun rouhaisin ientä hammaslangalla. Sain antibiootit yleislekurilta kasvojen turvotukseen kun en tajunnut heti että se oli se hammas. Ab-kuurin jälkeen kasvot turposivat taas ja oon menossa hu hammaslääkäriin.

Varmaan edessä juurihoito mutta aloitetaanko se heti ekalla käynnillä? Vai miten tuo tulehdus saadaan rauhoittumaan aluksi? Mulla tulee mätää ikenestä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistään mitään, mutta eikös se juuren tulehdus ole eri kuin paradontiitti.

Eli Minusta tu tuu, että juurihoito ei tuohon auta. Voin olla väärässä.

Vierailija
2/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistään mitään, mutta eikös se juuren tulehdus ole eri kuin paradontiitti.

Joo mutta musta tuntuu että sain jonkun infektion kun ronkin niitä ikeniä sillä lankaimella. Siis kun ne ikenet on muutenkin heikot.

Antibiootit eivät auttaneet vaan taas on naama turvoksissa eli joku tulehdushan tuolla on.

En tiedä mitä muuta voivat tarjota kuin juurihoitoa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla juurihoitoa aloiteta, siihen on muuta hoitoa. Hammaslääkäri kertoo sitten.

Vierailija
4/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tää sama vaiva pari vuotta sitten. V*ttu meni hermo terveyskeskukseeni.

En kans eka tajunnut et kyseessä oli hammas, oikea poski oli ihan turvonnut, mulle huomautti asiasta n. 4 ihmistä.

Sit nää pässit terveyskeskuksessa sanoivat ja kirjasivat etteivät ota turvotukseen kantaa, koska eivät ole nähneet minua ennen.

No turvotus sitten aaltoili parin viikon ajan.

Ärsyttää toi kohtelu vieläkin, koska hammastulehdukset voi olla vakavia.

Kun mitään reikää ei pitänyt olla hampaissa.

No sit selvisi että paikan alla reikä oli jatkanut kasvua. Ja sit juurihoidettiin....

Vierailija
5/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu. Sä joudut saattohoitoon sillä kualet ihan kohta ! Miltä se tuntuu tietää kualevansa ihan lähiaikoina ?

Vierailija
6/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta musta tuntuu että sain jonkun infektion kun ronkin niitä ikeniä sillä lankaimella. Siis kun ne ikenet on muutenkin heikot.

Antibiootit eivät auttaneet vaan taas on naama turvoksissa eli joku tulehdushan tuolla on.

En tiedä mitä muuta voivat tarjota kuin juurihoitoa? Ap

Nyt sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Ei se juurikanavien ronklaaminen auta suun kiinnityskudosten tautiin..? Meinaatko, että jokainen hammaskruunu avataan ja tehdään juurihoito?

Vierailija
7/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun hammas on oikeasti juurihoidettavassa tilanteessa, et ole täällä kysymässä asiasta. Silloin se kipu on niin sokaiseva, että tiedät asian kysymättäkin.

Vierailija
8/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla juurihoitoa aloiteta, siihen on muuta hoitoa. Hammaslääkäri kertoo sitten.

Toivotaan että näin, oon vaan googlannut että hammasperäisiin tulehduksiin tehdään usein juurihoito tai hammas poistetaan. Mulla tää hammas heiluu sen parodontiitin takia, siis tämä joka nyt kipeä ja tulehtunut. ap

Vierailija
9/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin ikenessä oleva mätä johtui juuren tulehduksesta ja hammaslääkäri sitten juurihoiti hampaan eli sillä se tulehdus rauhoittuu.

Vierailija
10/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tää sama vaiva pari vuotta sitten. V*ttu meni hermo terveyskeskukseeni.

En kans eka tajunnut et kyseessä oli hammas, oikea poski oli ihan turvonnut, mulle huomautti asiasta n. 4 ihmistä.

Sit nää pässit terveyskeskuksessa sanoivat ja kirjasivat etteivät ota turvotukseen kantaa, koska eivät ole nähneet minua ennen.

No sit selvisi että paikan alla reikä oli jatkanut kasvua. Ja sit juurihoidettiin....

Mulla voi olla tää sama, sillä mulla on myös syvä paikka tuossa tulehtuneessa hampaassa.

Tehtiinkö se juurihoito heti vai mitä sait ensiavuksi? ap

Vierailija
11/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että näin, oon vaan googlannut että hammasperäisiin tulehduksiin tehdään usein juurihoito tai hammas poistetaan. Mulla tää hammas heiluu sen parodontiitin takia, siis tämä joka nyt kipeä ja tulehtunut. ap

Jos se hammas jo heiluu, niin eiköhän se napata pois ja putsata kuoppa huolella.

Vierailija
12/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla voi olla tää sama, sillä mulla on myös syvä paikka tuossa tulehtuneessa hampaassa.

No ne urpot diagnosoivat mulla lopulta poskiontelotulehduksen, johon sain antibiootin ja Buranaa..

Sit tajusin ite, et kyseessä oli hammas ja menin kiireellä hammaslääkäriin.

Täs oli ehkä kuukausi väliä.

Juurihoito onnistui silti.

Vierailija
13/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin ikenessä oleva mätä johtui juuren tulehduksesta ja hammaslääkäri sitten juurihoiti hampaan eli sillä se tulehdus rauhoittuu.

Ok, tätä vähän pelkään. Aloitetaanko se juurihoito heti vai mitä tuohon saa ensiavuksi? Joutuuko siellä monta kertaa juoksemaan?

Mätää tulee tosiaan. ap

Vierailija
14/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne urpot diagnosoivat mulla lopulta poskiontelotulehduksen, johon sain antibiootin ja Buranaa..

Mulla suljettiin poskiontelotulehdus yleislekurilla jo veke, mut sain ab-kuurin "ihotulehdukseen" joka siis oikeasti hammasperäinen.

Oliko se juurihoito kauheaa? Aloitetaanko se jo heti ekalla käynnillä? ap

Vierailija
15/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hammas on tosi kipeä voidaan ensin antaa antibioottikuuri. Vähintään kaksi kertaa joutuu juurihoidossa käymään.

Vierailija
16/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun hammas on oikeasti juurihoidettavassa tilanteessa, et ole täällä kysymässä asiasta. Silloin se kipu on niin sokaiseva, että tiedät asian kysymättäkin.

Ei välttämättä. Mulla on ollut juurihoidon tarpeessa olevia hampaita, jotka on paljastuneet vasta röntgenkuvasta. Ei kipua, korkeintaan jotain paineen tunnetta ollut. Mutta on myös ollut niitä järkyttävän kipeitä.

Vierailija
17/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla suljettiin poskiontelotulehdus yleislekurilla jo veke, mut sain ab-kuurin "ihotulehdukseen" joka siis oikeasti hammasperäinen.

Oliko se juurihoito kauheaa? Aloitetaanko se jo heti ekalla käynnillä? ap

Ihan kuin mun tarina. Ihonikin meni kamalaksi: punaiseksi, kipeäksi ja turvonneeksi, luulin että oli ruusu.

Terveyskeskus oli täysin kädetön ja sokea.

Juurihoito ei ollut kamala, otin kaikki puudutukset. Mutta rahaa meni.

Vierailija
18/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hammas on tosi kipeä voidaan ensin antaa antibioottikuuri. Vähintään kaksi kertaa joutuu juurihoidossa käymään.

Mä söin jo yhden ab-kuurin joka loppui vko sitten. Mutta tulehdus palasi. Voi tietty olla et saan taas uuden ab- tai esim. V mega Pen -kuurin ensiavuksi ja sit juurihoitoon..... ap

Vierailija
19/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa nähdä sen hammaslääkärin joka juurihoitaa parodontiitin vuoksi heiluvan hampaan.

Vierailija
20/28 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mulla on siis sekä parodontiitti että nyt jokin hammasperäinen tulehdus, sori jos aloitus oli vähän sekava. ap