Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei autoilijat ymmärrä, että pihasta tulevalla on väistämisvelvollisuus tiellä liikkuviin?

Vierailija
31.07.2019 |

Ei herranen aika, kun autolla, pyörällä tai jalkaisinkin liikkuessa tulee aina vähän väliä vastaan tätä, kuinka pihasta tultaessa tielle sitä niin vain painetaan menemään, vaikka tieliikennelaki ihan yksiselitteisesti sanoo, että pihasta tulevan kuuluu väistää. Tämä väistämissääntö näyttää olevan kovin vieras monille autoilijoille. Vielä vaarallisempaa tämä on jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tapauksessa, kun pihasta tuleva auto ajaa suoraan kevyen liikenteen väylän yli, eikä väistä jalankulkijaa tai pyöräilijää lainkaan.

Sillä ei ole väliä, onko siinä pihaliittymässä tai pihatiellä kärkikolmiota tai tuleeko tielläliikkuva pihasta tulevaan nähden oikealta tai vasemmalta. Pihasta tulevan kuuluu väistää joka tapauksessa!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetys-I kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pihasta poistuessa molemmin puolin tiheä pieni metsikkö, eikä sieltä väleistä näe mitään, jos on lehdet puissa, talvisin näkee heikosti. Jos mies menee yksin jonnekin, ajaa todella hiljaa siitä, kun pihasta pois päästäkseen pitää ajaa julkisen pyörätien yli. Jos minä olen mukana, minä kävelen aina pihatien, katson tuleeko jalankulkijoita ja vasta sitten hyppään pelkääjän paikalle. 

Olisko noiden metsiköiden harventaminen mitään?

On kaupungilta pyydetty, mutta eivät tee mitään. Ei siis ole meidän metsiköt, vaan kaupungin.

Vierailija
22/23 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näkyvyyden peittää viereisen talon nurkka. Tulee varmasti sanomista, jos sitä harventaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin jäädä tänään rulliksilla auton alle. Idiootti kaarsi oikein vauhdissa parkkipaikalle, olin ylittämässä SUOJAtietä ja auto meinaa ajaa yli. Onneksi on nopeat refleksit ja hallitsen rullaluistimet kohtuu hyvin, sain väistettyä enkä kaatunut. Mutta sinä mummoikäinen akka, joka olit tulossa parkkipaikalta tielle ja olit pysähtyneenä samaisen suojatien eteen: mitä helvettiä heiluttelit minulle keskisormea? En tehnyt mitään väärää, enkä rikkonut lakia. Jos et tiedä, niin kääntyvällä autoilijalla on AINA väistämisvelvollisuus ja suojatiellä väistetään jalankulkijoita AINA! Ja rullaluistelija on jalankulkija. Parkkipaikalta poistuttaessa väistetään myös kaikkia ja parkkipaikalle käännyttäessä väistetään.

Jos ei näitä asioita tiedä ja on tarvetta heilutella melkein auton alle jääneelle jalankulkijalle keskaria, niin ole hyvä arvon mummo ja luovuta korttisi poliisille. Tuolla asenteella ta-pa’t vielä jonkun ja pahimmassa tapauksessa uhrina on pieni lapsi. Sama koskee tätä suojatielle kaahannutta ida-ria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi