Uskomattomia raskauksia ja synnytyksiä
Kertokaa ihmeellisiä ja uskomattomia tarinoita raskauksista ja synnytyksistä! Sellaisia esim. että synnyttävä äiti ei tiennyt olevansa raskaana / lapsi syntyi 20 vuoden yrittämisen jälkeen / lääkärin mukaan ei mitään mahdollisuuksia raskautua ja nyt neljä lasta / synnytyssalissa selvisi että vauvalla eri isä tms.
Kommentit (5)
Naapurin tyttö synnytti 17-vuotiaana vauvan kotonaan vessaan. Vanhemmat ja poikaystävä kätilöivät. Ei tiennyt olevansa raskaana.
Pari kärsi 17 vuotta lapsettomuudesta kunnes sai kuutoset.
Meksikolaisessa vuoristokylässä synnyttävä äiti jäi pahaan kiipeliin ja lopulta päätti suorittaa itselleen keisarinleikkauksen, jäi henkiin ja vauva myös.
Olen sairaalassa töissä ja parinkymmenen vuoden aikana olen tavannut kolme naista, jotka "eivät tienneet olevansa raskaana". Tulivat siis esim. vatsakipujen takia päivystykseen. Nämä yllätyssynnytykset eivät ole siis mitään ihan tavattomia. Itse en usko, etteivätkö olisi muka tienneet. Kyse lienee jostain psykologisesta asian kieltämisestä.
Työkaveri yritti kuusi vuotta lasta miehensä kanssa. Kävivät läpi todella rankat lapsettomuushoidot ja tuli raskaaksi kuin ihmeen kaupalla ns. viimeisenä vaihtoehtona, viimeisestä pakastetusta munasolusta tms. Kun vauva syntyi, pariskunta erosi muutaman kuukauden sisällä.
Mun vanha ystävä puolisoineen ilmoitti jo kihloihin mennessään, että haluavat ison perheen, 5 lasta. Yrittivät kymmenkunta vuotta lasta, turhaan. En tiedä, mikä oli diagnoosi. Sitten adoptoivat pienen pojan. Ihan heti adoption jälkeen ystäväni tuli raskaaksi ja vauva syntyi äitienpäivänä. Sittemmin ovat adoptoineet toisenkin lapsen.