Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisesta hääkeskustelusta inspiroituneena: mitä asuksi epänaiselliselle, pelkkään mustaan pukeutujalle?

Vierailija
31.07.2019 |

( Alkuperäinen keskustelu täällä: https://www.vauva.fi/keskustelu/3520960/miehen-veljen-tulevat-haat-ja-v… )

Minusta tuo AP:n esimerkkiasu, eli mustat suorat housut ja valkoinen kauluspaita kuulosti "ihan tarpeeksi hienolta" häihin, mutta suurin osa vastaajista olikin sitä mieltä, että ehdottomasti pitää hääpukeutumisessa olla jotain väriä tai vähintään edes hame! Itse taas olisin ihan muitta mutkitta saattanut valita juurikin tuollaisen asun, mitä nyt beigejen kenkien sijaan mustat, kun jo beige on minulle liian värikäs.

Joten, arvon AV-raati, millaisen hääasun (vieraalle) loihtisitte näillä kriteereillä:
- todella kaukana omasta elementistään missään liian naisellisessa
- käyttää arjessa vain mekkoja (ei siis lainkaan housuja tai hameita), mutta hyvin arkisia tai jopa homssuisia
- väreinä VAIN musta (tai valkoinen, mutta sitähän ei saa muilla kuin morsiamella olla?)
- ei korkoja
- mikäli pitäisi *todella* panostaa, laittaisi mieluummin miesten puvun kuin kukkamekon

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat housut sopii kaikkiin juhliin, myös häihin! Niiden kaveriksi jonkin muun värinen paita kuin musta tai valkoinen. Käy vaatekaupassa ja pyydä myyjää avuksi valitsemaan. Ne osaavat katsoa sinulle sopivan mallin ja värin. 

Vierailija
2/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat housut sopii kaikkiin juhliin, myös häihin! Niiden kaveriksi jonkin muun värinen paita kuin musta tai valkoinen. Käy vaatekaupassa ja pyydä myyjää avuksi valitsemaan. Ne osaavat katsoa sinulle sopivan mallin ja värin. 

Pointti olikin siinä, että en halua vaatekaappiini muuta kuin mustaa (tai sitä valkoista). En siis olisi ostamassa värillistä vaatetta edes niitä häitä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta unohtui yksi kriteeri! Kaikkien vaatekappaleiden tulisi olla yksivärisiä, siis esim. musta-valko-kuvio ei valitettavasti käy. Ap

Vierailija
4/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua vaatekaappiisi värikästä, niin voithan hankkia kirpparilta jonkun muutaman euron yläosan jonka sitten laitat juhlan jälkeen takaisin kierrätykseen?

Vierailija
5/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mekko värikkäillä asusteilla esim. huivi, korut, laukku.

Vierailija
6/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi ostaa mustaa miesten pukua ja laittaa sitä valkoisen kauluspaidan kanssa?

Itselläni on sellainen asu muodollisia juhlia varten: miesten mustalla laadukkaalla puvulla voi mennä häät ja hautajaiset ja karonkat ja hätätilassa jopa linnan juhliin. Jos pukeutuu naisten vaatteisiin, on pakko olla paljon enemmän vaihtelua ja kaiken lisäksi korkokengät ja ne saatanalliset sukkahousut.

Itse pukeudun arjessa enimmäkseen hameisiin mutta juhlavaatteena tumma puku toimii paljon paremmin. Saan aina hirveästi kehuja kun minulla on se päälläni ja mies on villinä.

Vierailija
7/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat keltaisen jakkupuvun ja värjäät sen mustaksi.

Vierailija
8/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset voi ostaa mustaa miesten pukua ja laittaa sitä valkoisen kauluspaidan kanssa?

Itselläni on sellainen asu muodollisia juhlia varten: miesten mustalla laadukkaalla puvulla voi mennä häät ja hautajaiset ja karonkat ja hätätilassa jopa linnan juhliin. Jos pukeutuu naisten vaatteisiin, on pakko olla paljon enemmän vaihtelua ja kaiken lisäksi korkokengät ja ne saatanalliset sukkahousut.

Itse pukeudun arjessa enimmäkseen hameisiin mutta juhlavaatteena tumma puku toimii paljon paremmin. Saan aina hirveästi kehuja kun minulla on se päälläni ja mies on villinä.

Jatkan vielä, että häitä ajatellen koko jutun kauneus on juuri siinä, että sinun ei tarvitse ajatella "häissä ei saa olla mustaa/vain morsiamella sa olla valkoista", koska et pukeudu naisten, vaan miesten pukukoodin mukaan. Ja kuitenkin pukeudut pukukoodin mukaan ja juhlaa kunnioittaen.

On paljon, paljon parempi investoida hyvään pukuun jossa viihdyt kuin ostaa kirppikseltä joku värikäs kertakäyttöyläosa jota inhoat ja jossa olosi ei ole hyvä. Olon tulee olla itsevarma ja luonteva juhla-asussakin -tai erittäinkin siinä.

Vierailija
9/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harmaa kotelomekko. En voi kuvitella että jonkun värimaailma olisi niin rajoittunut että mustan ja valkoisen välimuoto harmaa ei käy.

Vierailija
10/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hääparilta, saatko tulla mieleisissäsi vaatteissa. Ihan sama mitä av-mammat siitä tuumaa. Minun häihin saisit tulla vaikka jätesäkissä, jos tuntisit siinä olosi parhaimmaksi. Minä kun kutsun vieraita siksi, että pidän heistä juuri sellaisina kuin ovat, en siksi, että osaavat noudattaa jotain kuvitteellista etikettiä.  

Vierailija
11/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku harmaa kotelomekko. En voi kuvitella että jonkun värimaailma olisi niin rajoittunut että mustan ja valkoisen välimuoto harmaa ei käy.

Harmaa on ehkä masentavin väri ikinä, joten sille vielä suurempi ei-kiitos kuin vaikkapa kirkkaankeltaiselle!

Mutta kyllä vaan alkaa tuo miesten puku kuulostamaan houkuttelevimmalta vaihtoehdolta. :D Sitä olen joskus harkinnutkin, ei vain ole vielä tullut eteen tilaisuutta ostaa (kun ei ole ollut tarvetta esiintyä "fiinimpänä"). Vähän kyllä harmittaa rahanmeno, naisten pukukoodiin kun sopii joku parinkympin Zalando-rytkykin, kun eivätkös nuo miesten puvut ole aika kalliita? Mutta olisi se kyllä kätevä, kun sillä olisi vaikka koko loppuelämän juhlat ns. sillä selvä. :D (Tietty lihoessa tai laihtuessa pitäisi ostaa sitten uusi, kun mikään ei varmaan ole niin ei-juhlavaa kuin huonosti istuva miesten puku...)

Vierailija
12/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime kesänä häissä koko mustassa mekossa, jossa oli iso punainen gerbera-kukka rintakoruna.

Vierailija
13/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokomustaa vältellään häissä käsittääkseni siksi, ettei se sekoittuisi hautajaispukeutumiseen, tai näyttäisi surupuvulta. Kuitenkin mustakin mekko voi olla sellainen, ettei siinä hautajaisiin menisi, kai sellainen nyt käy häihin? Varsinkin näyttävien korujen/kenkien/laukun/kampauksen kanssa ja kunhan sukkahousut eivät ole mustat.

Vierailija
14/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut häissä päällä musta polvipituinen kotelomekko puolipitkillä hihoilla, Sen kanssa helmikorvakorut + helmikaulanauha. Hiuksissa kultainen hiuskoru. Läpinäkyvät sukkikset ja mustat nahkaiset kiilakorkkarit ehkä 3cm korolla.

Uskallan väittää että suht tyylikäs ja varma vaihtoehto ”vaikka oli musta”.

Ikä 28 jos liittyy asiaan.

Vierailija
15/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa on ehkä masentavin väri ikinä, joten sille vielä suurempi ei-kiitos kuin vaikkapa kirkkaankeltaiselle!

Mutta kyllä vaan alkaa tuo miesten puku kuulostamaan houkuttelevimmalta vaihtoehdolta. :D Sitä olen joskus harkinnutkin, ei vain ole vielä tullut eteen tilaisuutta ostaa (kun ei ole ollut tarvetta esiintyä "fiinimpänä"). Vähän kyllä harmittaa rahanmeno, naisten pukukoodiin kun sopii joku parinkympin Zalando-rytkykin, kun eivätkös nuo miesten puvut ole aika kalliita? Mutta olisi se kyllä kätevä, kun sillä olisi vaikka koko loppuelämän juhlat ns. sillä selvä. :D (Tietty lihoessa tai laihtuessa pitäisi ostaa sitten uusi, kun mikään ei varmaan ole niin ei-juhlavaa kuin huonosti istuva miesten puku...)

Miksi pitää olla miesten puku. Onhan niitä naisillekin tehtyjä housupukuja, istuvat nätimmin ja voipa siinä olla joku ”juju” esim leikkauksessa tai materiaalissa.

Vierailija
16/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen mekon pitäisi olla homssuinen? Hanki kunnollista materiaalia, esim silkkikreppiä oleva mekko, niin se käy kyllä. Jopa mustana, jos nyt et voi sietää muita värejä etkä halua kehittää pukeutumistasi vähemmän yksitoikkoiseen suuntaan. Jos siihen liittää valkoisen tai värillisen huivin tai vaikka pitsikauluksen, se on ihan hyvä.

Vierailija
17/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.voglia.fi/collections/mekot/products/kotelomekko-musta

Itse en menisi pelkästään mustassa, mutta kyllä kai sinut tuntevat ihmiset ymmärtävät henkiset rajoitteesi. 

Vierailija
18/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku esim. Marimekon tai Nanson yksinkertainen musta/tumma mekko, jossa kiva leikkaus (ei tarvitse olla tyköistuva). Siistit mustat ballerinat. Joku suuri, roikkuva, esim. puinen koru kaulaan. Siinähän sitä jo onkin.

Vierailija
19/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.voglia.fi/collections/mekot/products/kotelomekko-musta

Itse en menisi pelkästään mustassa, mutta kyllä kai sinut tuntevat ihmiset ymmärtävät henkiset rajoitteesi. 

Kiva jos on niin ymmärtäväisiä ihmisiä. Minä en mustaa noitaa häihini huolisi.

Vierailija
20/26 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran mekoista ja mustasta pidät, niin musta mekko sitten. Valikoimaa löytyy pituuden, mallin ja materiaalin mukaan varmasti hyvä kirjo, joten nyt vaan kauppoja kiertelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme