Julkiterhikki. Miksi kaverin nimeä ei löydy sieltä?
Kaveri on ollut vuosia jo lähihoitaja. Eikö hänen nimi pitäisi löytyä julkiterhikistä?
Ollut nyt 2 vuotta kotona hoitamassa lapsia.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kukaan ystäväni löydä minunkaan nimeäni, vaikka tietäisi toisenkin nimeni, sen verran oudosti ovat vanhempani keksineet ihka tavallisen toisen nimeni kirjoittaa.
Ei siihen hakuun tarvita kuin etu- ja sukunimi. Ystäväsi tiennevät nämä?
Monella on kutsumanimenä käytössä kakkosnimi. Oikeaa etunimeä ei sitten tiedetä, koska sitä ei käytetä.
Vierailija kirjoitti:
"Sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöt jaetaan laillistettuihin ja nimikesuojattuihin ammattihenkilöihin. Kaikki nimikesuojatut terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät tarvitse Valviran hyväksyntää ammattinimikkeen käyttöön, vaan oikeus käyttää suojattua ammattinimikettä tulee heille suoraan koulutuksen perusteella. Tällaisia, niin sanotun säännellyn koulutuksen perusteella ammattinimikkeen saaneita, ovat esimerkiksi terveydenhuollossa toimivat lähihoitajat. Heistä aivan kaikki eivät ole ilmoittaneet tietojaan Valviran rekisteriin, mutta he ovat siitä huolimatta terveydenhuollon ammattihenkilöitä." https://www.valvira.fi/valvira/rekisterit/terveydenhuollon_ammattihenki…
Nykyisin täytyy olla Terhikissä. Tuo on vanha teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kukaan ystäväni löydä minunkaan nimeäni, vaikka tietäisi toisenkin nimeni, sen verran oudosti ovat vanhempani keksineet ihka tavallisen toisen nimeni kirjoittaa.
Monella on kutsumanimenä käytössä kakkosnimi. Oikeaa etunimeä ei sitten tiedetä, koska sitä ei käytetä.
Oikea etunimi se toinenkin on.
Ei ole pakko rekisteröityä, mutta työnantajat tarkistavat ammattioikeudet sieltä, saattaa jäädä kutsu työhaastatteluun jäädä tulematta, jos ei löydy nimeä Terhikistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko rekisteröityä, mutta työnantajat tarkistavat ammattioikeudet sieltä, saattaa jäädä kutsu työhaastatteluun jäädä tulematta, jos ei löydy nimeä Terhikistä.
On pakko
Mites mun äidin tiedot sitten löytyy tuolta, vaikka on tehnyt kyseisiä hommia viimeksi joskus -89? Ei ole kuullutkaan Julkiterhikistä eli ei ole mitään ilmoittanut mihinkään. On laboratoriohoitaja.
Lähihoitaja nimikettä ei saa käyttää ennen kuin on merkitty rekisteriin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä pakko, että nimikettä ei saa käyttää ilman rekisteröintiä.
Lähihoitajat ovat kaukana terveydenhuollon todellisista ammattilaisista = eivät tiedä mistään mitään.
Koulutus ala-arvoista ja lähihoitajaksi valmistuu jos vain osaa nimensä oikein kirjoittaa, eikä sekään ole este lähihoitajaksi valmistumiseen jos nimeään ei osaa kirjoittaa.
Lähihoitajan paperit saa varmaan postimyynnistä, niin pihalla ovat ja muka terveydenhuollon ammattilaisia, heh heh ...
Vierailija kirjoitti:
Mites mun äidin tiedot sitten löytyy tuolta, vaikka on tehnyt kyseisiä hommia viimeksi joskus -89? Ei ole kuullutkaan Julkiterhikistä eli ei ole mitään ilmoittanut mihinkään. On laboratoriohoitaja.
Tuohon aikaan siirtyi tiedot rekisteriin automaattisesti valmistumisen jälkeen. Ei tarvinnut itse ilmoitella mitään mihinkään. En tiedä miten nykyään on. Olen itse lähihoitaja v. 1998 eikä tarvinnut tikkua laittaa ristiin sen eteen että omat tiedot meni eteenpäin.
Hyvä Pia Susanna, hyvin kirjoitettu lähihoitajista!!
Kaikki lähihoitajat ovat amatöörejä ja Suomen terveydenhuollon
Häpeäpilkkuja!!
Voi ollatyttönimellä, jos on valmistunut ennen avioliittoa.
Olisko kannattanut tämäkin kysyä kaverilta. Kaikki ei tosiaan ole siellä, koska maksullinen palvelu ja ei aina vaan halua antaa rahoja joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Valmistuin itse 1987, en ollut vielä naimisissa.
En ole ollut sen jälkeen päivääkään terveydenhoitoalan töissä ja naimisiinkin mennyt.
Terhikissä näytän olevan, ja ihan nykyisellä nimelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Valmistuin itse 1987, en ollut vielä naimisissa.
En ole ollut sen jälkeen päivääkään terveydenhoitoalan töissä ja naimisiinkin mennyt.
Terhikissä näytän olevan, ja ihan nykyisellä nimelläni.
Tuo Terhikki päivittyy suoraan väestörekisteristä. Sieltä tilataan myös ammattikortit. Mitenkäs muuten ne lähihoitajat jotka eivät ole rekisteröityneet, miten pystytte työskentelemään paikassa jossa tietokoneelle kirjautumiseen tarvitaan VRK-kortti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mikä tahansa etunimistä on oikea.
Lähärin ek ole mikään palkko rekisteröityä
Tai sittennoikea sukunimi on miehen exän tai joku muu
Paree laittaa nimi sinne äkkiä. Mä tarkistan aina kaikki lääkärit ja muut sieltä ja jos ei löydy, en mene asiakkaaksi.
No entäs sitten Apotti? Mitä tekemistä munkkiluostarin johtajalla on potilastietojärjestelmän kanssa? Suomalaiset keksii kyllä typerimmät järjestelmänimet.