Julkiterhikki. Miksi kaverin nimeä ei löydy sieltä?
Kaveri on ollut vuosia jo lähihoitaja. Eikö hänen nimi pitäisi löytyä julkiterhikistä?
Ollut nyt 2 vuotta kotona hoitamassa lapsia.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mites mun äidin tiedot sitten löytyy tuolta, vaikka on tehnyt kyseisiä hommia viimeksi joskus -89? Ei ole kuullutkaan Julkiterhikistä eli ei ole mitään ilmoittanut mihinkään. On laboratoriohoitaja.
Minut aikoinaan on ainakin ilmoittanut koulu ja maksanutkin. Tosin vuonna -89 mitään terhikkiä tuskin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kukaan ystäväni löydä minunkaan nimeäni, vaikka tietäisi toisenkin nimeni, sen verran oudosti ovat vanhempani keksineet ihka tavallisen toisen nimeni kirjoittaa.
Ei siihen hakuun tarvita kuin etu- ja sukunimi. Ystäväsi tiennevät nämä?
Monella on kutsumanimenä käytössä kakkosnimi. Oikeaa etunimeä ei sitten tiedetä, koska sitä ei käytetä.
Pakko vastata, vaikka onkin vanha ketju. Laitoin oman toisen nimen ja sukunimen, löytyi koko nimellä terhikistä. Minun kohdalla tosin ei muita ole kuin minä.
Kun lähdin alalta vein tuhkatkin pesästä, eli jätin vireille asian ammattioikeuksieni poistamiseksi. Käsittelyn lopputulemana minua ei rekisteristä enää löydy, enkä niitä hommia enää tee pakosti enkä vapaaehtoisesti ikinä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Kun lähdin alalta vein tuhkatkin pesästä, eli jätin vireille asian ammattioikeuksieni poistamiseksi. Käsittelyn lopputulemana minua ei rekisteristä enää löydy, enkä niitä hommia enää tee pakosti enkä vapaaehtoisesti ikinä. Piste.
Selvä
Eräs lähihoitajanainen käytti huumeita koko uransa ajan. Hänet kyllä erotettiin yhdestä työpaikasta, mutta hoitajan oikeuksia ei otettu pois. Syy oli se, että poliisi ei tehnyt asialle mitään, vaikka tiesi huumeitten käytön. Rekisterissä on hänen nimensä edelleen. Eikä ole kertaakaan tuomittu huumeista.
Vierailija kirjoitti:
Eräs lähihoitajanainen käytti huumeita koko uransa ajan. Hänet kyllä erotettiin yhdestä työpaikasta, mutta hoitajan oikeuksia ei otettu pois. Syy oli se, että poliisi ei tehnyt asialle mitään, vaikka tiesi huumeitten käytön. Rekisterissä on hänen nimensä edelleen. Eikä ole kertaakaan tuomittu huumeista.
Se että sinä väität jonkun tehneen jotain tuollaista ei välttämättä ole totta.
Jutuilla on tapana muuttua sillä usein jokainen joka kertoo näitä "totuuksia" eteenpäin lisää jatkoksi aina vaan muhevampia juttuja ns ihan omasta päästään. Mikään ei ole kamalampaa kuin eukkosakki ruotimassa toisten ihmisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.
Aina ensin pitää ajatella sitä, että miltä itsesestä tuntuisi jos joku juoruaisi sinusta selkäsi takana. Nimittäin jos joku on tehnyt todella työssään jotain väärää ja hän ei sovi enää jatkamaan kyseisen alan työssä niin kyllä hänen tietonsa taatusti poistetaan alan työntekijöiden rekisteristä. Aivan ensin tuollaisessa tapauksessa työnantajan velvollisuus on ohjata henkilö saamaan ammattiapua.
Miettikää ihmeessä mitä juttuja levitätte toisista ihmisistä!
Vierailija kirjoitti:
En oo tiennytkään tommosesta sivustosta.. Ei löydy muakaan sieltä, oon lähäri.. Mitäs nyt 🤔
Ilmotat ittes sinne. Toki se maksaa.
Sosiaalihuollon nimikesuojatun ammattinimikkeen käyttäminen on luvallista vain, kun henkilö on merkitty sosiaalihuollon ammattihenkilöiden keskusrekisteriin nimikesuojattuna ammattihenkilönä. Lähihoitajana sinun pitää rekisteröityä Suosikkiin, jos nyt tai vastaisuudessa työskentelet sosiaalihuollossa lähihoitajana.
Terveydenhuollossa saat käyttää lähihoitajan nimikettä, kun olet suorittanut sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon. Työnantaja voi halutessaan edellyttää terveydenhuollon lähihoitajan rekisteröintiä.
Riippuu siis siitä missä työtä tekee, pitääkö rekisteröityä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut töissä ennen julkiterhikkiä, niin ei ole välttämättä ilmoittanut itseään sinne, jos on kotona. Sinnehän pitää ilmoittautua. Oikeudet voidaan tietysti poistaakin, mutta jos kaverisi on ihan normi, niin ennemmin epäilen sitä, ettei ole itseään sinne ilmoittanut vielä.
Vuonna 1941 syntynyt sairaanhoitaja äitini on edelleen JulkiTerhikissä.
Oikeestiko sosiaalipuolella olevan rekisterin nimi on Suosikki? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Koska julkiterhikki on tullut voimaan?
Mistä oikeudet voi menettää?
Oikeudet voi myös pyytää itse poistamaan, jos ei tee enää hoitoalan töitä, minä olen tehnyt näin.
Vähän olen itsekin ihmetellyt kun parin kollegan nimeä ei löydy julkiterhikistä millään haulla. En sitten tiedä ovatko vaihtaneet nimeä tai joitain. T: Lääkäri
Epäpäteväkin voi harjoitteluaikana toimia ilman rekkaamista.
Kyllä Terhakasta löytyy kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mistä oikeudet voi menettää?
Olen valmistunut vuonna 1987, mutta en ole tehnyt päivääkään alan töitä. Nimeni löytyy tuolta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ymmärrä, mitä sanonta tarkoittaa. Paitsi jos tarkoitit vieneesi itseltäsi tuhkatkin pesästä ammatillisesti.
Voi olla ko. henkilöllä salassapito pyyntö
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut töissä ennen julkiterhikkiä, niin ei ole välttämättä ilmoittanut itseään sinne, jos on kotona. Sinnehän pitää ilmoittautua. Oikeudet voidaan tietysti poistaakin, mutta jos kaverisi on ihan normi, niin ennemmin epäilen sitä, ettei ole itseään sinne ilmoittanut vielä.
Jos nyt on kotiäitinä, niin mitä varmimmin on tehnyt tutkinnon JulkiTerhikin aikaan, Valvira, vuodesta 2009 antaa mm. laillistamisen tutkinnon suoritettuaan. Mun 30 vuotta vanha tutkinto esim sieltä löytyy, joten aika vanhojen lasten kotiäiti täytyy olla, jos ei olisi sinne rekisteröity. Sos ja terv.h alalla ei voi laillisesti työskennellä jos ei ole rekisterissä. Onhan näitä, valehoitajiakin.
Kaikki tiedot salaisia. Turva. Vittuuntuminen. Tutkinta ja seuranta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä oikeudet voi menettää?Oikeudet voi myös pyytää itse poistamaan, jos ei tee enää hoitoalan töitä, minä olen tehnyt näin.
Voihan se olla, että on joskus valmistunut, mutta ei valmistumisen jälkeen ole päivääkään tehnyt alan töitä, mutta ei ole viitsinyt pyytäkään nimen poistoa rekisteristä.
Sairaalassa on kyllä muitakin töissä, ketkä eivät ole Julkiterhikissä, mutta tarvitsevat VRK-kortin, esimerkiksi sihteerit. Joten kyllä siellä on systeemi niille jotka sen kortin tarvitsevat, mutta eivät ole Terhikissä.