Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?

Vierailija
30.07.2019 |

Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?

Kommentit (959)

Vierailija
461/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on vegejuustot. Mikä tarve vegaaneilla on korvata juusto jollain kookosrasva-perunajauho mössöllä?

Nää pierettääkin

Vierailija
462/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuvedet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeitin.

Täh?

Vedenkeitin todellakin on turhake. Litra vettä lämpiää vedenkeittimellä noin neljässä minuutissa, kattilalla varmaan neljässä ja puolessa minuutissa. Miksi hankkia 30 sekunnin takia rohjake viemään tilaa ja näyttämään rumalta?

Sinä et varmaan juo koskaan teetä?

Omassa vedenkeittimessäni veden lämpötilan saa säädettyä mihin tahansa välillä 70-100 astetta. Kätevää, kun kaapissa on erilaisia teelaatuja, joista jokainen vaatii tietynlaisen haudutuslämpötilansa. 

Eikä tuolla ota todellakaan neljää minuuttia kiehauttaa litraa, puhutaan enemmänkin minuutista. 

Meillä on teenkeitin päällä viidestä kymmeneen kertaan päivässä. Tulee tasan tarkkaan nopeammin kuin liedellä ja säästää sähköä.

Jokuko juo muka 5-10 kertaa päivässä teetä? Juon teetä tai kahvia yleensä aamulla, ja iltapäivällä saatan juoda joskus Nescafen maitokahvia, johon lisään kiehuvaa vettä ja ripauksen kermaa. Maksimissaan juon kahvia ehkä 2 kertaa päivässä ja joskus iltaisin kaakaota. Silloin  se kahvin virkistävä vaikutus myös on tehokkaampaa kuin kofeiini nauttii harvemmin.  Ei minulla ole koskaan kahvin tai teen juomisen suhteen niin kiireinen aikataulu, että sen valmistamisessa pitäisi yrittää voittaa joitakin minuutteja. 

Minua lähinnä huvittaa semmoiset ihmiset, jotka haluavat välttämättä kulkea pahvimuki kourassa eivätkä malta istua rauhassa paikoillaan pöydän ääressä. Ne "cooleimmat" tapaukset yrittää juoda kahvia, räplätä kännykkää ja polttaa tupakkaa samanaikaisesti aurinkolasit päässä kävellessä.

Vierailija
464/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka ja nuuska. Kasvistuotteet jotka tehdään makkaroiden ja pihvien näköisiksi, vaikka vain mielikuvitus olisi rajana. (ilmeisesti kehittäjillä huono mielikuvistus.)

Vierailija
465/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka

Vierailija
466/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoripset ja -kynnet

Ja olen itse teininä käyttänyt noita ja nyt mietin, että mitä hemmettiä mun päässä liikkui... Näytin ihan linnunpelättimeltä! 

Vierailija
467/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo. Miksei voi vain pestä hiuksia, jos ne on likaiset?

Vierailija
468/959 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Meillä oli leipäkone ysärillä ja iskä teki sillä leivät aina aamupalapöytään, kun lähdettiin kouluu. Vieläkin kaipaan sitä leipää tuoreena.

Meillä on leipäkone edelleen. Jos aamupalalle jotain aikoisi saada, pitäisi pitkin yötä juosta koneella. Kun ei ne ainekset sinne itsestään mene, ja se taikina pitää sekoittaa ennen kohottamista ja paistumista.

Vierailija
469/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ns. luksustuotteet. Parasta niissä on että tyhmät pääsee rahoistaan eroon.

Vierailija
470/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Meillä oli leipäkone ysärillä ja iskä teki sillä leivät aina aamupalapöytään, kun lähdettiin kouluu. Vieläkin kaipaan sitä leipää tuoreena.

Meillä on leipäkone edelleen. Jos aamupalalle jotain aikoisi saada, pitäisi pitkin yötä juosta koneella. Kun ei ne ainekset sinne itsestään mene, ja se taikina pitää sekoittaa ennen kohottamista ja paistumista.

Ihanko tosi? Mä olen joskus miettinyt leipäkoneen hankkimista, vaikkapa käytettynä. Olen aina kuvitellut, että sen koko idea on siinä, että sinne tosiaan vaan kipataan kaikki ainekset ja se tekee leivän valmiiksi ihan itsekseen vaikka tosiaan yön aikana.

Vierailija
471/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotissiset seksinuket. Apropoo, miksei seksinukeilla ole koskaan tatuointeja?

Vierailija
472/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivalmisteet ja einesruoat. Jos ei muka ehdi tehdä itse edes lihapullia paketista jauhelihaa, niin on varmaan parempi kuolla nälkään. 

Vierailija
473/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullovesi! Suomessa hanavesi on juomakelpoista. Onko Suomessa oikeasti niin paljon uusavuttomia, etteivät osaa ottaa hanasta vettä lasiin tai juomapulloon? 

Vierailija
474/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolivalmisteet ja einesruoat. Jos ei muka ehdi tehdä itse edes lihapullia paketista jauhelihaa, niin on varmaan parempi kuolla nälkään. 

Ei vaan jaksa vaivautua, etenkään sinkkuna ollessa. Nopea tankkaus ja siinä se.

Vierailija
475/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka ja nuuska. Kasvistuotteet jotka tehdään makkaroiden ja pihvien näköisiksi, vaikka vain mielikuvitus olisi rajana. (ilmeisesti kehittäjillä huono mielikuvistus.)

No niinpä! Eläimissä liha on kuitenkin luonnostaan makkaroina ja pihveinä. Eiku...

Vierailija
476/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysän kananmunan terävä pää isketään lusikalla poikki. Vaatii erittäin terävän iskun alemmaksi kuin luulisi, aina lähes löysäksi jääneeseen osaan asti. Voi tehdä myös terävällä veitsellä, jos haluaa vaarantaa sormensa eli ei... Reiästä pitää tulla niin suuri että lusikka mahtuu pienten kuortenriepaleitten välistä. Jos ei terävään iskuun kykene, niin sitten kannattaa työstää tylpästä päästä, ilmakupla kun ei sotke!

Vierailija
477/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ostanut vedenkeitintä koska on turha, nyt ollut jo pari vuotta ja on kyllä mainio laite.

Tulee aina olemaan.

Vierailija
478/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzajauhot. Siis vehnäjauhot, joihin on sekoitettu kuivahiiva valmiiksi. Jos ei jaksa itse lisätä jauhoihin hiivaa, ehkä tilaa sitten pizzan valmiina?

Siis missä ihmeen pizzajauhoissa on hiiva valmiina, minkä merkin? En ole koskaan kuullutkaan ja kyllä minun käyttämiini pizzajauhoihin ainakin täytyy hiiva lisätä ihan itse. 

Pirkalla ainakin on sellainen valmis pizzapohja-ainespakkaus mihin ei tarvi lisätä hiivaa.

Tämä on siis eri asia kuin pizzajauhot. Pizzajauhoissa ei ole hiivaa ja itse tykkään käyttää niitä ihan siitä syystä että niissä on sopivassa suhteessa durumia ja tavallista vehnäjauhoa. Pelkällä durumilla ei leivo erkkikään (tai no en ainakaan minä), eikä innostus riitä sekoittelemaan eri jauhoista sopivia seoksia. Tuollaisia pizzapohja-ainespakkauksia en ole kokeillut, mutta en minä kyllä niissäkään vikaa näe jos joku ne kokee käteväksi. 

Pizzajauho kaikkein huonoin, siinä joukossa hiivaleipäjauhoja.

Paras 00 jauhot

Sitten durum

Sitten vasta noi pizzajauhot

Osaan leipoa.

Testin tehnyt näille kolmelle jauholle eli 6 kg jauhoja oli testissä.

Vierailija
479/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosi? Mä olen joskus miettinyt leipäkoneen hankkimista, vaikkapa käytettynä. Olen aina kuvitellut, että sen koko idea on siinä, että sinne tosiaan vaan kipataan kaikki ainekset ja se tekee leivän valmiiksi ihan itsekseen vaikka tosiaan yön aikana.

Meillä oli monta vuotta leipäkone ja kyllä se ihan itse teki taikinan ja paistoi leivän. Olikohan siinä ajastinkin, saattoi olla.

Sen sekoitusakseli hajosi ja sitten ei enää missään koneita ollut. Käytettiin lähes päivittäin.

Vierailija
480/959 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantissa myydään satasella leipäkoneita. Sekoittavat ainekset itse, nostattavat ja paistavat leivän valmiiksi. Tietääkö kukaan, tuleeko sillä hyviä, pehmeitä leipiä?