Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?

Vierailija
30.07.2019 |

Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?

Kommentit (959)

Vierailija
41/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CD ja DVD -levyt. Enne musuuiikia pystyi hyvin kuuntelemaan iPodilta ja nykyään sen pystyy tekemään netissä. En ole koskaan ymmärtänyt mihin näitä on koskaan tarvittu.

Darling, minun nuoruudessani oli c-kasetit kova sana! Myöhemmin, kun muutin omilleni, ostin levysoittimen. Uuuuu, se oli luksusta. Sitten tuli cd:t, eikä vieläkään ollut internettiä, eikä iPodeja.

T: Dinosaurus

Minun nuoruudessani ei ollut edes c-kasetteja. Ne tulivat vasta, kun on olin jo aikuinen. Jos sinä siis olet dinosaurus, mikähän esihistoriallinen olento minä olen :D

Vierailija
42/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa". 

Umami eli sellainen lihaisa maku on yksi perusmauista, sitä kai niillä haetaan.

Syömällä sieniä saa maistettua umamia. Ei siihen kasvispekonia tarvita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun samassa päässä ei asu sekä kiharat että suorat hiukset. Nöö.

Minä en myöskään ymmärrä miksei siitä vallitse yksimielisyyttä kumpi on kauniimpi, suora vai kihara.

Vierailija
44/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunankuorenrikkoja tulee ensimmäisenä mieleen. Miten vaikeaa voi olla kopauttaa kananmunaa vaikkapa pöydän reunaa vasten, jotta kuori rikkoutuu?

Kieltämättä kananmunankuorenrikkoja kuulostaa koomiselta! Mutta mun on pakko tunnustaa, että olen netistä yrittänyt löytää sellaista. Tarkoitan siis sellaista vekotinta jolla saisi siististi löysäksi keitetyn kananmunan pään pois, kliks, niin kuin giljotiinilla. Tämä on yksi niistä arjen raivostuksen aiheuttajia kun viikonlopun aamiaisella syö löysäksi keitetyn kananmunan: taputtele ensin suippo pää säröille, napsi kynsin pois rikkoontunutta kuorta, nypi kuoria, revi kuoria, tee miten hyvänsä, aina se on yhtä sottua.

Vierailija
45/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa". 

Umami eli sellainen lihaisa maku on yksi perusmauista, sitä kai niillä haetaan.

ai kuten porkkana maistuu lohelle,  ja soija jauhelihalle?

ei tasan tarkkaan maistu 

Vierailija
46/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunankuorenrikkoja tulee ensimmäisenä mieleen. Miten vaikeaa voi olla kopauttaa kananmunaa vaikkapa pöydän reunaa vasten, jotta kuori rikkoutuu?

Kieltämättä kananmunankuorenrikkoja kuulostaa koomiselta! Mutta mun on pakko tunnustaa, että olen netistä yrittänyt löytää sellaista. Tarkoitan siis sellaista vekotinta jolla saisi siististi löysäksi keitetyn kananmunan pään pois, kliks, niin kuin giljotiinilla. Tämä on yksi niistä arjen raivostuksen aiheuttajia kun viikonlopun aamiaisella syö löysäksi keitetyn kananmunan: taputtele ensin suippo pää säröille, napsi kynsin pois rikkoontunutta kuorta, nypi kuoria, revi kuoria, tee miten hyvänsä, aina se on yhtä sottua.

Oletko uusiavuton tämän päivän 20-vuotias, vai onko terävä veitsi vieras käsite? Aloita googlaamalla vihannesveitsi

Vierailija
47/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammastuubin puristin ja monet muut ostostv-tuotteet.
80-luvulla oli valmiiksi rikottuja kananmunia pienessä rasiassa, ettei tartte rikkoa ite.

Banaanin kotelo, jonne voi laittaa kuoritun banaanin odottamaan syömistä.

Aromipesä.

Hyvä tavaton, myytiinkö näitä kaupoissa? Valmiiksi rikottuja kananmunia? Vai tarkoitatko valmiiksi kuorittuja?

Vierailija
48/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CD ja DVD -levyt. Enne musuuiikia pystyi hyvin kuuntelemaan iPodilta ja nykyään sen pystyy tekemään netissä. En ole koskaan ymmärtänyt mihin näitä on koskaan tarvittu.

Darling, minun nuoruudessani oli c-kasetit kova sana! Myöhemmin, kun muutin omilleni, ostin levysoittimen. Uuuuu, se oli luksusta. Sitten tuli cd:t, eikä vieläkään ollut internettiä, eikä iPodeja.

T: Dinosaurus

Minun nuoruudessani ei ollut edes c-kasetteja. Ne tulivat vasta, kun on olin jo aikuinen. Jos sinä siis olet dinosaurus, mikähän esihistoriallinen olento minä olen :D

Elitkö jo savikiekkojen aikakaudella vai oletko EP- tai LP-ajan lapsia? Kyselee fossiili, joka oli jo ammattikoulussa kun LP-levyt yleistyivät. 

Vierailija
49/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla oli valmiiksi rikottuja kananmunia pienessä rasiassa, ettei tartte rikkoa ite.

Aromipesä.

Hammastahnapuristin voi olla hyvä apuväline esim. reumaa sairastavalle.

Banaanikoteloon ei ole tarkoitus laittaa kuorittua banaania, vaan se suojaa banaania kolhuilta ja litistymiseltä esim. repussa.

Vierailija
50/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko uusiavuton tämän päivän 20-vuotias, vai onko terävä veitsi vieras käsite? Aloita googlaamalla vihannesveitsi

No tuota, googlasin vihannesveitsen. Olen kyllä yrittänyt sahata veitsellä kananmunan kuorta siististi irti. En ole onnistunut koskaan. Kerro minulle metodisi, miten vihannesveitsellä saat nätisti kolmen minuutin kananmunan auki niin, että sitä on helppo lusikoida. Ai niin, ikä 52 vuotta.

Vierailija
51/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aromipesä.

Hammastahnapuristin voi olla hyvä apuväline esim. reumaa sairastavalle.

Banaanikoteloon ei ole tarkoitus laittaa kuorittua banaania, vaan se suojaa banaania kolhuilta ja litistymiseltä esim. repussa.

banaaneja on eri muotoisia, miten varmiatetaan,,että banaani sopii koteloon? Ellei sitten tekemällä kotelosta niin tilava, että banaani hölskyy siellä ja tummuu joka tapauksessa.

Vierailija
52/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussiton pölynimuri, digiboksi sekä jäätelö- ja limpparikoneet mutta onneksi ne vain oli lyhyen hetken villityksiä ja menivät sitten yhtä ripeään ohi kun olivat tulleetkin.

Vierailija
53/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota, googlasin vihannesveitsen. Olen kyllä yrittänyt sahata veitsellä kananmunan kuorta siististi irti. En ole onnistunut koskaan. Kerro minulle metodisi, miten vihannesveitsellä saat nätisti kolmen minuutin kananmunan auki niin, että sitä on helppo lusikoida. Ai niin, ikä 52 vuotta.

https://www.kitchentime.fi/p/kananmunan-kuorija-ja-suolakko

Tuollainen löytyi pikaisella googletuksella. 

Vierailija
54/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeltä mainitsemattomat halpis/krääsäkaupat on täynnä turhaa roinaa. Jos jotain pystyisi käyttämään, on laatu niin huonoa, ettei varmasti monta käyttökertaa kestä.

En vaan ymmärrä miksi kukaan ostaa mitään näistä kaupoista.

Vierailija
55/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on niin kamalaa? Moni pitää lihan mausta, mutta tietää ettei lihantuotanto ole eettistä, joten on mukava syödä lihan korvikkeita. Kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Eli ollaan eettisiä vain muodon vuoksi. Jos joku asia minusta on epäeettistä, en minä sitä hanki edes korvikkeena. Miksi muuten sinun ajatusmallisi on jotenkin vähemmän kummallinen kuin minun? Siksikö kun kyseenalaistan sinun tekemisesi? Ei mielestäni kovin rakentavaa halveksia toisten ajatusmaailmaa vain siksi, että se on erilainen kuin omasi. 

En ole tuo, joka sinulle alun perin vastasi, mutta mitä helvettiä nyt oikeasti? Millä tavalla se soijasta tehty "pekoni" tai vehnägluteenista väännetty "kebab" on epäeettistä verrattuna siasta tehtyyn pekoniin ja lehmästä tehtyyn kebabiin??? Sehän se on se pointti, että näille epäeettisille eläintuotteille on olemassa vaihtoehto, jos niiden mausta ei halua luopua mutta ei pidä siitä, miten eläimiä kuolee niiden valmistuksessa. Ei tarvitse syödä sitä eläinpekonia tai eläinkebabia. Uskomatonta, että tätäkin pitää näin rautalangasta vääntää. Harva jos kukaan vegaani/kasvissyöjä on vegaani/kasvissyöjä siksi, ettei tykkää lihan mausta vaan siksi, että - edelleenkään - ei pidä siitä, että tietysti eläimiä kuolee sen lihan vuoksi.

En edes ole vegaani tai kasvissyöjä ja minäkin sentään tajuan tuon verran...

Vierailija
56/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on niin kamalaa? Moni pitää lihan mausta, mutta tietää ettei lihantuotanto ole eettistä, joten on mukava syödä lihan korvikkeita. Kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Eli ollaan eettisiä vain muodon vuoksi. Jos joku asia minusta on epäeettistä, en minä sitä hanki edes korvikkeena. Miksi muuten sinun ajatusmallisi on jotenkin vähemmän kummallinen kuin minun? Siksikö kun kyseenalaistan sinun tekemisesi? Ei mielestäni kovin rakentavaa halveksia toisten ajatusmaailmaa vain siksi, että se on erilainen kuin omasi. 

Et varmaan itse tajua sitä, mutta vaikutat todella tyhmältä.

-eri

Vierailija
57/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.chezmarius.fi/tyovalineet/kananmunanleikkurit-ja-valineet/

Tuolla näyttäisi olevan munavehje poikineen. Aika moni noista myös mielestäni ketjun aiheeseen sopivaa tavaraa. 

Vierailija
58/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan itse tajua sitä, mutta vaikutat todella tyhmältä.

-eri

Ja näin me keskustelemme rakentavasti ja aikuismaisesti....

Vierailija
59/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella haluaa toimia eettisesti, on valmis luopumaan myös sellaisista asioista, joista pitää. Melkoisen tekopyhää, että ei syödä lihaa mutta saastutetaan ympäristöä jalostamalla kasveista lihankaltaisia valmisteita. "Mutkun mä tykkään lihasta". 

En itse (sekasyöjänä) ymmärrä mikä tässä on niin tekopyhää. Kai ymmärrät ettei se lihanmakuinen vegaanipihvi oikeasti ole lihaa?

Vierailija
60/959 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustetut terveyssiteet.

Ymmärrän kyllä idean, mutta käytännössä ne ovat hirveitä. Ostin kerran vahingossa ulkomailla paketillisen. Ne haisivat järkyltä, taatusti kaikki lähellä seisovat tiesivät, että tuolla eukolla on se aika kuukaudesta. Lisäksi se hajuaine alkoi kirvellä alapäässä. Kuukautisten aikaan  pysyy kyllä hajuttomana, kun vaihtaa siteen tarpeeksi usein ja pesee jalkovälin siinä samalla. Mutta ehkä se on tuolla ulkomailla paljon hankalampaa, siellä kun ei ole vielä keksitty käsisuihua vessaan.