Voi että minua jurppii kälyni ilkeys!
Sain pari vuotta sitten keskosvauvan. Olin myös itse raskauden jäljiltä huonossa kunnossa, koska jouduin makaamaan ennenaikaisen synnytyksen uhan takia viikkokaupalla vuodelevossa. Noin kolme kuukautta synnytyksen jälkeen kärsin pahasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Olin kirjaimellisesti erittäin syvällä eikä tilannettani helpottanut se, että mieheni ei ollut kiinnostunut vauvanhoidosta, vaan narisi koko ajan harrastustensa perään. Koska omat sukulaiseni asuvat kaukana, jouduin pyytämään apua mieheni vanhemmilta. Sekös taas jurppi mieheni veljen perhettä ja erityisesti mieheni veljen vaimoa. Hän jaksoi piikitellä minua isovanhempien avun käyttämisestä tyyliin " lasten hoito ei kuulu isovanhemmille ja kyllä me vaan hoidetaan omat lapsemme" . Tämä ilkeily pahoitti mieleni syvästi, mutta kälyni mielestä vain suutun turhista asioista.
Nyt kun mieheni veljen perheessä on ikävä tilanne päällä, ovat he joutuneet turvautumaan mummon apuun. Pappa kuoli viime syksynä. Mummo on ollut hoitamassa perheen lapsia nyt kaksi viikkoa ja niin vain on unohtunut kälyltäni nämä hänen aiemmat järkähtämättömät mielipiteet. En kyllä tunne yhtään sympatiaa tätä perhettä kohtaan, koska ei sitä sympatiaa tarjottu silloinkaan, kun itse olin avun tarpeessa.
Kommentit (38)
pauhaamaan asian vierestä! Ap:n ongelma oli käly joka sanoi apua tarvitsevalle että ei saisi isovanhempia pyytää apuun ja hän kyllä hoitaa omat lapsensa tilanteessa kun tilanteessa itse. No äkkiäpä käly unohti sanomisensa! Ja lisäksi, todellinen IDIOOTTI sanoo oikeasti apua tarvitsevalle/tässä tapauksessa masentuneelle noin. Kälyhän se tässä kateellinen on, mitä sille kuuluu kenen lapsia isovanhemmat hoitavat, ei yhtään mitään. Ja en siis ole Ap.
Ap. tietää kuinka tärkeää isovanhempien apu voi olla kuitenkaan hänkään ei soisi sitä apua kälynsä perheelle. Eli ap ei ole yhtään parempi kuin kälynsä aikoinaan, päinvastoin.
Ja ap:lle yritä päästä katkeruudestasi, sinä itse kärsit siitä eniten.
ap ei edes kerro mistä ongelmasta kälyn perheessä on kysymys, kun omassa ongelmassa oli kyse vain siitä, että oma mies on vätys.
käly piikitteli tyyliin .... eli tässä on kyse ap:n tulkinnasta. Hyvä AP annaanteeksi itsellesi ja kälyllesi ja nauttikaa siitä, että appivanhemmat auttavat teitä kumpaakin silloin kun on tarvetta.
Jos tuntisit kälyni, olisit kanssani varmasti samaa mieltä. Ja totta on, että on lapsellista muistella monen vuoden takaisia juttuja. Minusta olisi kuitenkin kohtuullista, että luet kaikki tämän ketjun vastaukseni, niin pääsisit vähän enemmän jyvälle siitä, mistä oikein on kysymys.
Ap.
Ihan käsittämätön. hoidattaa piskinsä vanhemmillaan ja sit kiukkuaa jos koira saa vähemmän huomioo meidän kolmen lapsen ollessa kylässä..
huoh
Näin hän todellisuudessa sanoi:
" lasten hoito ei kuulu isovanhemmille ja kyllä me vaan hoidetaan omat lapsemme" .
Ja sanoi paljon muutakin tähän asiaan liittyvää, en vain jaksa sitä kaikkea kakkaa täällä kirjoittaa. Anyway, pointti on siis se, että jos kerran on valmis jyräämään toisen mielen matalaksi siinä vaiheessa, kun tuki olisi paikallaan, on turha odottaa myöskään itse sympatiaa. Voin olla katkera, myönnän sen, mutta tähän meidän juttuun liittyy niin paljon kaikkea muutakin, että jos sen tietäisitte te minua tässä ketjussa arvostelleet, voisi kantanne muuttua.
Ja kuten sanoin: Kälyni piikittely ja ilkeys johtuu ihan puhtaasti hankalasta ja ahdasmielisestä luonteesta. Tämä on nyt ilkeästi sanottu, mutta se on niin moneen kertaan tässä suvussa todettu, ettei se muuksi kaunistelemalla muutu.
Ap.
huomiota kuin lapsenlapsi! Älkää nyt sitten kukaan sanoko että koira voidaan rinnastaa lapsenlapseen!
En ole välttämättä oikeassa, mutta... Mitä todella haluan?
Haluaisin, että kälyni myöntäisi kerrankin olleensa tökerö ja vetäisi sanansa takaisin. Myöntäisi, että kyllä se apu kelpaa heillekin, kun on tosi kyseessä. Ja myöntäisi, että on se kelvannut ennenkin, mutta vain meidän hoitokerrat on laskettu. Ja vaikkapa ihan lopuksi pyytäisi anteeksi. Mutta tämä tapahtuu varmaan sitten, kun lehmät lentää.
Ap.
Kyllä se on lapsellista muistella jotain monen vuoden takaista asiaa
ap ei edes kerro mistä ongelmasta kälyn perheessä on kysymys, kun omassa ongelmassa oli kyse vain siitä, että oma mies on vätys.
kitkeryydellä pilaat vain oman elämäsi, ei se kälyn elämää sinun happamuus haittaa. Koeta opetella tyynempi elämäntapa, niin noin pienet myrskyt eivät sinua heilauttele.
Ehkä tämä on vain tämän hetkinen fiilikseni. Ottaa aivoon, kun olen huomannut, kuinka minulle sormea ko. aiheesta heristänyt toimii juuri nyt niin, kuin on itse neuvonut olla toimimatta. Mutta kai se vaan täytyy niellä - taas tämäkin!
Ap.
ÄLÄ TEE NIIN KUIN MINÄ TEEN, VAAN TEE NIIN KUIN MINÄ SANON.
Mutta kyllä mua vaan ärsyttää kun miehen siskon perhe kuormittaa anoppia niin paljon ettei anopilla ole yhtään omaa aikaa ja joskus harvoin kun anopilla olis omia menoja ja yrittää varovasti kieltäytyä lastenhoidosta, niin silloin alkaa hirveä syyllistys. Eikä tarvi olla edes mikää tähdellinen meno, ihan kaupassa käynti miehen siskolle ilman lapsia mukana, peittoaa anopin esim hämmaslääkärin. Miehen siskolla ei edes ole mitään hirveää liutaa lapsia, vain 3kpl, eikä ole mitään masennuksia ym. tiedän varmuudella koska olemme sen verran läheisiä ja perheen kesken puhutaan asioista. Olemme mieheni kanssa ottaneet useasti puheeksi ko. tilanteenkin, mutta muutos tulee vain viikoksi korkeintaan ja sitten taas anoppia viedään. Oikein pahaa tekee anopin puolesta.
Oma sisareni on just tollanen... olisin vienyt äitini 3 vkoksi matkoille,isämme on kuollut ja hän ei ollut innokas matkustaja. Minulla on rahaa ja töistä pitkä lomautus,niin nyt on aikaa reissata. No,siskoni on soittanut minulla 2 kertaa ja haukkunut kuinka vaikeutan hänen elämäänsä viemällä äidin niin pitkäksi aikaa pois.Äiti siivoaa,hoitaa lapsia,sisko riekkuu baareissa yms. Ei arvosta yhtään äidin apua. Ärsyttää ja äiti on ihan liian kiltti,on luopunut teatterireissuistaan,kylpylälomistaa kun juoksee vaan systerillä. Äiti on todella väsynyt,3 alle 6 vuotiasta on 65-vuotiaalle aika rankkaa. Olen snaonut suorat sanat siskolle tästä äidin jatkuvasta palveluttamisesta,niin siskoni on verisesti loukkaantunut.
Mutta kyllä mua vaan ärsyttää kun miehen siskon perhe kuormittaa anoppia niin paljon ettei anopilla ole yhtään omaa aikaa ja joskus harvoin kun anopilla olis omia menoja ja yrittää varovasti kieltäytyä lastenhoidosta, niin silloin alkaa hirveä syyllistys. Eikä tarvi olla edes mikää tähdellinen meno, ihan kaupassa käynti miehen siskolle ilman lapsia mukana, peittoaa anopin esim hämmaslääkärin. Miehen siskolla ei edes ole mitään hirveää liutaa lapsia, vain 3kpl, eikä ole mitään masennuksia ym. tiedän varmuudella koska olemme sen verran läheisiä ja perheen kesken puhutaan asioista. Olemme mieheni kanssa ottaneet useasti puheeksi ko. tilanteenkin, mutta muutos tulee vain viikoksi korkeintaan ja sitten taas anoppia viedään. Oikein pahaa tekee anopin puolesta.
täytyy hänen lasten saada ainakin tuplasti kaikkea, isovanhemmat jäävät sen " velkaa" hänelle, jos huomioivat jotenkin meidän lapsia. Ja törkeästi käyttävät hyväkseen vanhoja ihmisiä iltapäivä- ja päivähoitopaikkana. Heidän lapset myös pitää aina hakea tarhasta ja koulusta, vaikka useammasta paikasta, vaikkei ole edes autoa käytössä. Myös raha ja tavarat (ruoka) kelpaa. Joskus mummo ja pappa hoitavat meidän lapsia (vähän) kertomatta siitä näille hyötyjille, mutta he tinkaavat aina kaikki menot ja aikatauilut tietoonsa, että osaavat olla sitten samaa vailla omille lapsilleen ja isovanhemmat ovat ikäänkuin kertomisvelvollisia tekemisistään.
kälyllesi täysin samat sanat kuin hän sanoi sinulle kun todella tarvitsitte apua. Soita vaan ja sano että ei isovanhempien tarvitse hoitaa teidän lapsia, hoida vaan itse! Lopuksi vielä toteaisin että kuullostaako tutulta?
Hän sai apua appivanhemmilta kun sitä tarvitsi ja nyt tarvitsee toinen perhe ja he saavat nyt apua kun sitä tarvitsevat. Eli mikä tässä on nyt ongelma?
Ap olet lapsellinen!