YLE: "Maastohiihtäjä Mona-Liisa Nousiainen (ent. Malvalehto) on kuollut
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin, että sairastuneet ja heidän omaisensa kertoisivat, miltä syöpä tuntuu. Että syövän oppisi tuntemaan ja tiedostamaan aiemmin, jos mahdollista. Haluaisin tietoa ja vertaistukea. Julkisuuden ihmisille on suotava yksityisyys, mutta arvostan, että he julkisuuden kautta myös auttavat meitä muita kokemaan elämää enemmän kuin mitä vain oman elämämme kautta ehtisimme omaksua.
Lue loistava, pysäyttävä, informatiivinen, sydämensärkevä, traaginen blogi Syöpäshow. Ihana kirjoittaja menehtyi melanoomaan viime viikolla, taaperopoika ja mies lähimpinä jäivät suremaan. Mutta myös me sadat lukijat jotka kunnioituksesta mykkinä saimme lukea milta vakava sairaus tuntuu nuoresta ihmisestä. Postaukset olivat raastavaa luettavaa mutta myös ainoita näin rehellisiä joita olen näin yli nelikymppisenä asian tiimoilta koskaan nähnyt. Maria oli vasta 34-vuotias. :'(
Blogia ei taida enää löytyä. Olikohan bloggaajan oma toive näin?
Löytyyhän.
Nyt löytyi. https://www.lily.fi/blogit/syopa-show/tag/syopashow/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TuliVaanMieleen kirjoitti:
90-luvun tiedelehdissä kirjoiteltiin paljon syövän parantamisesta. Nyt sellaiset jutut on tyystin loppuneet. Onkohan tutkimusrahat menneet oikeisiin osoitteisiin ?
Syöpähoidot ovat kyllä kehittyneet valtavasti sitten 90-luvun. Yhä useampi joko paranee kokonaan tai saa reilusti lisää elinaikaa hoitojen avulla. Millään rahalla ei päästä siihen tilanteeseen, että kukaan ei kuolisi syöpään.
Syöpään varmasti olisi jo löytynyt parannuskeino mutta sitä ei haluta parantaa. Menisi lääkefirmoilta hyvät bisnekset
Totta, aivan kuten Aidsiin jo -90 luvulla. Mutta miksi sammuttaa hyvää lypsylehmää kun voi lypsää julkaisemalla muutaman vuoden välein uuden HIViä hidastavan täsmälääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
ohhoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin, että sairastuneet ja heidän omaisensa kertoisivat, miltä syöpä tuntuu. Että syövän oppisi tuntemaan ja tiedostamaan aiemmin, jos mahdollista. Haluaisin tietoa ja vertaistukea. Julkisuuden ihmisille on suotava yksityisyys, mutta arvostan, että he julkisuuden kautta myös auttavat meitä muita kokemaan elämää enemmän kuin mitä vain oman elämämme kautta ehtisimme omaksua.
Lue loistava, pysäyttävä, informatiivinen, sydämensärkevä, traaginen blogi Syöpäshow. Ihana kirjoittaja menehtyi melanoomaan viime viikolla, taaperopoika ja mies lähimpinä jäivät suremaan. Mutta myös me sadat lukijat jotka kunnioituksesta mykkinä saimme lukea milta vakava sairaus tuntuu nuoresta ihmisestä. Postaukset olivat raastavaa luettavaa mutta myös ainoita näin rehellisiä joita olen näin yli nelikymppisenä asian tiimoilta koskaan nähnyt. Maria oli vasta 34-vuotias. :'(
Blogia ei taida enää löytyä. Olikohan bloggaajan oma toive näin?
Löytyyhän.
Nyt löytyi. https://www.lily.fi/blogit/syopa-show/tag/syopashow/
Törmäsin tuohon aivan sattumalta ja luin päivityksiä kun blogin pitäjä vielä eli. Hän kertoi blogissa aikansa olevan vähissä mutta tuntuu epätodelliselta että olikin noin viikon päästä viimeisestä tekstistään kuollut. Ylipäätään koko juttu. Pari vuotta sitten kaikki oli hyvin mutta sitten aivan hetkessä koko elämä särkyi. Elämä on julmaa eikä tunne oikeutta eikä kohtuutta.
Olen jo itse yli 40v ja tiedän jo etten ole kuolematon. Se on varmasti yksi syy miksi tarina kosketti. Kertomalla ajatuksistaan blogisti lisäsi tietoa mistä on varmasti osaltaan apua niille. Joiden kohdalle nämä asiat osuvat joko työn puolesta tai muuten. Itse lukijana sain muistutuksen että on parempi yrittää ottaa elämästä irti sen minkä saa kulloisessakin elämäntilanteessaan. Se on joka tapauksessa rajallinen eikä sitä kannata heittää hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas voivotellaan ja ollaan niin surullisia, kun henkilö josta ette moneen vuoteen ole kuulleet mitään ja silloinkin vain lehden tai tv:n välityksellä on kuollut.
Teillä on selvästi ollut helppo elämä jos tällainen asia näin surettaa.
Jokainen tietää jonkun syöpään kuolleen lähipiirissään. Se on siitä poikkeuksellinen kuolinsyy kun sitä sairastava saa "kuolemantuomion". Ei ole ihme että se herättää suurta pelkoa. Sääli on ihmiselle lajityypillinen piirre.
Vierailija kirjoitti:
Niin kaunis kuva, on myös Ville Nousiaisen Instagrammissa:
Ville Nousiainen on antanut lyhyen haastattelun Iltasanomille:
Löytyyhän.