Julkkis jolla on karismaa?
Kommentit (89)
Pauli Hanhiniemi. Olin joskus yksityiskeikalla ja meinas kyllä lähtee jalat alta. En oo edes koskaan kauheesti diggaillut sen musaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko karisma teistä sitä että ihmisen olemus valaisee/täyttää koko tilan, hänet huomataan, johtaja-tyyppi. Vai miten käsitätte karisman?
Käsitän karisman pinnallisena lumoamis-/uskottavuuskykynä, joka sokaisee muut sille mitä ihminen oikeasti on. Esim. Hitlerillä oli karismaa.
69 tarkentaa: karisma on siis pinnallista, mutta VAIKUTTAA syvälliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Bruce Springsteen
Lavalla kyllä, haastatteluissa ei.
Eivätkö näyttelijät ole ilmiselvä vastaus tähän? Kai osaavat esittää karismaattista työkseen?
Soini. Tai tuskin ainakaan puheidensa sisällöllä keräsi suosionsa.
Jörn Donner, Urho Kekkonen, Niilo Ylivainio, Siiri Angerkoski, Tauno Palo
Vierailija kirjoitti:
Karisma on jotain sellaista, mitä ei voi itse rakentaa.
Lopetin lukemisen tuohon. Koska eihän sinulla ole mitään aitoa ymmärrystä karismasta, jos luulet että karismaa ei pysty kehittämään.
Vierailija kirjoitti:
Eero Paloheimo
https://kuntatekniikka.fi/penan-blogi/2018/11/30/pari-kiinalaista-juttu…
Tahtois nähdä telkarissakin:-)
Petteri Orpo "me kaadetaan tää hallitus"
Yksi tuttava oli joskus tavannut työtehtävissään Åke Lindmanin ja sanoi että siitä miehestä oikein huokui karismaa. Voin kuvitella.
Itse koen karisman tietynlaiseksi läsnäoloksi, tällainen alallaan taitava henkilö kiinnostaa vaikkei vastaava karismaton kiinnostaisikaan. Eli ulkonäöllä ei mitään tekemistä. Mulla on tietty ulkonäkö maku, mutta ne kenessä on karismaa, voi olla minkä näköisiä vaan. Se joko on tai ei.