Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako luottotiedoton mieheni asua minun vuokra-asunnossa?

Vierailija
29.07.2019 |

Emme saa yhdessä yksityiseltä vuokra-asuntoa miehen luottotiedottomuuden takia ja kaupungin asunnot on kalliimpia ja vaikeampia saada. Löysin hyvän asunnon yksityiseltä vuokranantajalta, jossa vaaditaan kunnossa olevat luottotiedot. Jos vuokraan sen vain itselleni niin saako mieheni kuitenkin asua siinä? Minä olen itse vastuussa vuokrasta ja mies maksaa siitä puolet minulle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi.

Vierailija
2/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla olisi lapsia, hekin saisivat asua siinä vaikkeivät olekaan allekirjoittaneet vuokrasopimusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki.

Vierailija
4/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Vuokranantajalle ei kuulu pätkääkään kenen kanssa esim. seurustelet tai olet avosuhteessa.

Vierailija
5/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, sinähän sen vuokrasopimuksen teet, j vastaat vuokranmaksusta.

MUtta kannattaako vielä muuttaa kotoa pois, jos on näin pihalla ihan tavallisista asioista kuten vuokrasopimus?

Vierailija
6/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran maksaa se, jonka nimissä vuokrasopimus on. Tietysti vuokranantajan pitää tietää, että teitä on kaksi. Miksi vuokranantajaa kiinnostaisi toisen asukkaan luottotiedot

Vierailija
7/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesimaksua pitäisi maksaa kyllä sitten kahden osalta

Vierailija
8/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä menis ihan heti uskomaan vastaajia, monessa ilmoituksessa kun sanotaan että luottotiedot tarkistetaan kaikilta asuntoon muuttavilta. Ja vuokranantaja päättää kyllä kuka asuntoon saa muuttaa.

Vierailija
9/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä menis ihan heti uskomaan vastaajia, monessa ilmoituksessa kun sanotaan että luottotiedot tarkistetaan kaikilta asuntoon muuttavilta. Ja vuokranantaja päättää kyllä kuka asuntoon saa muuttaa.

Valitettavasti vuokranantaja ei päätä ketä siellä asuu. Valitsee vain vuokranmaksajan.

Vierailija
10/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme mieheni kanssa noin. Mies sotki nuorena luottotietonsa (maksoi tosin velkansa heti pois, merkintä vaan valitettavasti jäi), mutta minä hoidin raha-asiani kunnollisesti. Vuokrasin asunnon omiin nimiini ja miehen osalta tehtiin sitten vain muuttoilmoitus. Kaikki muukin oli tietenkin minun nimissäni (siis sähköt, kotivakuutus yms). Nykyään molemmilla on tiedot kunnossa, eikä enää onneksi tarvitse kikkailla asunto-asioissa.

Vierailija
11/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asunnot kalliimpia?

Vierailija
12/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vuokrasopimuksen sun nimiin. Ilmoitat kuinka monta asukasta muuttaa ja maksat veden sen mukaan. Asia selvä.

T. Vuokranantaja

Vierailija
13/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin on hyvä tehdä vuokrasopimus vain omiin nimikn. Helppo heittää mies pihalle eron tullessa.

Vierailija
14/14 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran maksaa se, jonka nimissä vuokrasopimus on. Tietysti vuokranantajan pitää tietää, että teitä on kaksi. Miksi vuokranantajaa kiinnostaisi toisen asukkaan luottotiedot

Puolisoiden katsotaan olevan yhteisvastuullisesti vastuussa vuokrasta. Eli jos vuokralainen jättää vuokran maksamatta, vuokranantaja voi periä tämän hänen avo/aviopuolisoltaan. Mitään luottotietoja ei kuitenkaan tarkisteta puolisolta, koska tämä ei ole suoraan vuokrasuhteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä