Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ei pääsekään 2v. odotuksen jälkeen terapiaan.

Vierailija
29.07.2019 |

Olen todella turhautunut. Lapsellani on ollut puheentuoton vaikeuksia aina ja nyt 4-vuotiaana tilanne on hieman edistynyt, mutta puhe on vielä tosi epäselvää. Lasta on tutkittu neurologisella ja diagnosoitu kehityksellinen dyspraksia sekä tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen vaikeudet. Lastenneurologia, toimintaterapeuttia ja puheterapeuttia myöden on lausunnot ja suositukset puhe- sekä toimintaterapiasta.

Nyt tuli sitten kelalta hylky kumpaankin terapiaan. Tässäkö tää nyt sitten vaan oli?!? Aivan epätodellista, että lapsi josta olisi varmasti kuntoutettavissa tuottelias veronmaksaja hylätään näin. Tekee mieli muuttaa hevon h**vettiin tästä maasta missä maksat muiden lapsia auttamalla veroja ja sitten et saa omalle lapsellesi tukea.

Onko kellään käynyt vastaavaa? Tuleeko minun vain luovuttaa vai onko tässä jotain tehtävissä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä näitä kommentteja että Kelan käsittelyssä menisi vuosia. Lapsesta kun kyse, niin vuosien käsittelyaika ei tod. ole millään tasolla järkevä tai kohtuullinen. Kelan normaali käsittelyaika on viisi viikkoa. Ja tietenkään se oma hakemus ei riitä, vaan tarvitaan lääkärintodistus, missä terapian tarve perustellaan niin, että kelan kriteerit täyttyy. Jos erikoissairaanhoidon lääkäri on katsonut terapian tarpeelliseksi, se on hänen asiansa ammattinsa puolesta osata kirjoittaa todistus siten, että lapsi sen terapian saa.

Valituksen käsittelyssä menee noin vuosi, jopa pidempään. Siksi kannattaa tehdä uusi hakemus. 

Tämä on todellisuutta erityislasten vanhemmille - tervetuloa tutustumaan!

Kyllä on kokemusta, kiitos vain. No, itse en ole tehnyt valituksia, vaan juurikin uuden hakemuksen. Eihän valituksen tekemisessä ole mitään järkeä, varsinkin jos lääkärintodistuksessa on se vika? Eihän kela voi oikaista jonkun toisen instanssin tekemää virhettä? 

Vierailija
42/42 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin paniikki on väistynyt. Nyt on varattu kunnalliselta puolelta eka puheterapia aika. Taistelu kelan kanssa jatkuu tietty ja valitus tehty kelan kehoituksista huolimatta. Pääasia mulle, että lapsi saa sitä puheterapiaa edes jossain muodossa ja jonkin aikaa ettei tarvitse taas odottaa uutta kokonaista vuotta. Kiitos kaikille neuvoista täällä. Niistä on ollut todella apua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla