Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären miesystävä mökillä - ei osannut perkata kalaa :/

Vierailija
29.07.2019 |

Mikäköhän tuollainen "mies" on joka ei osaa perkata kalaa? Ei lähtenyt edes mieheni ja poikani kanssa kalareissulle, vaan jäi mieluummin meidän naisten kanssa mökille valmistelemaan ruokaa ja pötköttelemään. Meidän miehet sitten vähän kiusoittelivat tätä kaupunkilaispoikaa ja koittivat saada perkaamaan kaloja, mutta hän sanoi ettei osaa tehdä sitä. :/

Olen kieltämättä hieman pettynyt tähän tyttären mieheen, ihan fiksu ja opiskelee yliopistossa mutta mielestäni on tiettyjä asioita joita miehen pitäisi osata tehdä ja muutenkin tuollainen suvun miesten kanssa kalareissusta kieltäytyminen on aika epäilyttävää.

Kommentit (257)

Vierailija
161/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunne Nykysuomen sanakirja verbiä perkata. Se kuulunee samaan katagoriaan kuin av-mammojen verbi lihota ja toisinaan jopa kaunokirjallisuudessa esiintyvä verbi purata.

No olisiko juuri siksi, että kun se on murresana.

Ei ole koska se ei ole myöskään toiminut niin käytännössä. Siihen liittyy solvaamista.

Vierailija
162/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on taas niin vaikea konsepti, että on olemassa murteita? Harrastakaa hyvät ihmiset vaikka enemmän kotimaanmatkailua niin ei niin kovasti hämmästytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on taas niin vaikea konsepti, että on olemassa murteita? Harrastakaa hyvät ihmiset vaikka enemmän kotimaanmatkailua niin ei niin kovasti hämmästytä.

Ai perkaamisen rahoillako?

Vierailija
164/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bee on sininen chili jossa on sininen kanta. Se on mentaalisuuden chacran chili mutta kirjolohessa muhii paremmin alkukantaisen red savinan kapsaisiini, De Facto. Beessä kuuluu mennä kanta alitajuntaan ja se kuuluu niellä kokonaisena niin että kanta menee alitajuntaan ja hedelmä sojoittaen viistoon ales kohti kurkkua, näin saat siitä mieletöntä voimaa jotta voit puhua niin kovaan ääneen että se ääni taatusti kuuluu ja sen voi nähdä selvästi ja roomalaisten mukaan beestä työstäessä kehossa kuuluu puhua siitä mitä pelkkä vesi on meille ihmiskunnassa kovalla näkyvällä äänellä. Näin ei ole ollut. Minun jalohopea c-l-i-p-p-e-r metallilla ollaan manipuloitu beetä CERN ystävälliseksi jotta been kapsaisiini menisi been lihasta tulleiden kuplien sisään ja nämä kuplat taas alitajuntaan kunnioittamatta hevosenpaskaakaan aitoa alkuperäistä beetä. Tiedän chileistä koska olen syönyt ihmiskunnan historian tulisimman red savinan ja kehoni koostumus oli tuolloin 100-prosenttia vettä. CERN ei oikeuta tuohon ketään koska se on meille ihmisille tuntematonta teknologiaa ja minun syömäni red savina oli yksi sokkeloinen labyrintti lihassaan jossa oli chili vettä ja 2eri chilin kapsaisiinin atomia ja se oli vahvuudelta se vesi 11alkukantaisen chilin yhdistettynä yhteen chiliin.

Jos olisin fileroinut silloin kuin se red savina vaikutti kehossani niin olisin voinut hengittää sellaista kapsaisiinia kirjolohiin että monen ihmisen terveys olisi kiittänyt siitä muhivasta kapsaisiinista kirjolohen rasvassa.

Ja nykyään kehosi koostumus on siis 100% ureaa?

Se vesi toistuu kehossa siitä mielihyvästä jota se antoi enkä kerro miten tai mitään muuta koska kysymyksesi oli jo kerrassaan ídíòotti.

Onko tuo asiantuntijalausunto? Vaikutat idiotian erityisosaajalta.

Tälläisillä vesillä pitääkin tuntea ídíotismin ja kiteyttää sen pois blaa...blaa...blaa... tasolta itse idíòtismín nimikkeillä, ei muuten asiantuntijatkaan osaa sitä kiteyttää pois.

Ei ole näköjään pelkoa, että venäläinen tekoäly piankaan valloittaisi maailman.

Vierailija
165/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kalat oltaisiin perattu niin olisin mennyt karhunkierrokselle.

Vierailija
166/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vävypoika osaa liiankin hyvin. Mitään ei mökillä meinaa saada ehdityksi, kun tämä on jatkuvasti kalassa tai laittamassa siitä ruokaa. Ja hyväähän joku savu-ahven on, ei siis sillä. Mutta kun heidänkin porukka viikon yleensä kesällä mökillä on, niin sen verran että polttopuut tulisi tehdyksi tai vaikka vain sauna lämpimäksi. Ei hän ehdi, pitää kalastaa...

Vierailija
167/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä tykännyt kalastamisesta enkä osaa perata kalaa. Hirven kyllä tärskäytän kumoon jos niinkseen tulee, on vähän mielenkiintoisempaa puuhaa kuin joku kalan perkaaminen.

T: Maalaispoika

Osaatko myös perata sen?

Vierailija
168/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bee on sininen chili jossa on sininen kanta. Se on mentaalisuuden chacran chili mutta kirjolohessa muhii paremmin alkukantaisen red savinan kapsaisiini, De Facto. Beessä kuuluu mennä kanta alitajuntaan ja se kuuluu niellä kokonaisena niin että kanta menee alitajuntaan ja hedelmä sojoittaen viistoon ales kohti kurkkua, näin saat siitä mieletöntä voimaa jotta voit puhua niin kovaan ääneen että se ääni taatusti kuuluu ja sen voi nähdä selvästi ja roomalaisten mukaan beestä työstäessä kehossa kuuluu puhua siitä mitä pelkkä vesi on meille ihmiskunnassa kovalla näkyvällä äänellä. Näin ei ole ollut. Minun jalohopea c-l-i-p-p-e-r metallilla ollaan manipuloitu beetä CERN ystävälliseksi jotta been kapsaisiini menisi been lihasta tulleiden kuplien sisään ja nämä kuplat taas alitajuntaan kunnioittamatta hevosenpaskaakaan aitoa alkuperäistä beetä. Tiedän chileistä koska olen syönyt ihmiskunnan historian tulisimman red savinan ja kehoni koostumus oli tuolloin 100-prosenttia vettä. CERN ei oikeuta tuohon ketään koska se on meille ihmisille tuntematonta teknologiaa ja minun syömäni red savina oli yksi sokkeloinen labyrintti lihassaan jossa oli chili vettä ja 2eri chilin kapsaisiinin atomia ja se oli vahvuudelta se vesi 11alkukantaisen chilin yhdistettynä yhteen chiliin.

Jos olisin fileroinut silloin kuin se red savina vaikutti kehossani niin olisin voinut hengittää sellaista kapsaisiinia kirjolohiin että monen ihmisen terveys olisi kiittänyt siitä muhivasta kapsaisiinista kirjolohen rasvassa.

Se vesi toistuu kehossa siitä mielihyvästä jota se antoi enkä kerro miten tai mitään muuta koska kysymyksesi oli jo kerrassaan ídíòotti.

Tälläisillä vesillä pitääkin tuntea ídíotismin ja kiteyttää sen pois blaa...blaa...blaa... tasolta itse idíòtismín nimikkeillä, ei muuten asiantuntijatkaan osaa sitä kiteyttää pois.

Miksi liität kaikkeen venäläisen?

Sinä ite olet joku slaavi.

Vierailija
169/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin peraan kaiket päivät, sanokaa mitä sanotte!

t: Pera

Vierailija
170/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä tykännyt kalastamisesta enkä osaa perata kalaa. Hirven kyllä tärskäytän kumoon jos niinkseen tulee, on vähän mielenkiintoisempaa puuhaa kuin joku kalan perkaaminen.

T: Maalaispoika

Osaatko myös perata sen?

Kyl se osaa, pitäkää vaa maatanne omanaan.

Vierailija
171/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vävypoika osaa liiankin hyvin. Mitään ei mökillä meinaa saada ehdityksi, kun tämä on jatkuvasti kalassa tai laittamassa siitä ruokaa. Ja hyväähän joku savu-ahven on, ei siis sillä. Mutta kun heidänkin porukka viikon yleensä kesällä mökillä on, niin sen verran että polttopuut tulisi tehdyksi tai vaikka vain sauna lämpimäksi. Ei hän ehdi, pitää kalastaa...

Eikö muut osaa heiluttaa kirvestä? Jos vävy tekee ruuat, tyttäresi joutaa puuhommiin ja sinä lastenvahdiksi tai toisinpäin. Ja saunan lämmittää se, ken saunaan kaipaa.

Ei nuo puuhommat kikkeliä kaipaa yhtään enempää kuin saunanlämmityskään. Jaatte työt, jos on tarkoitus työleiriä pitää.

Vierailija
172/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi liität kaikkeen venäläisen?

Sinä ite olet joku slaavi.

Tuleeko paljastumisesta palkanalennus trollipajassa?

Vierailija
173/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon kalan perkuun osaamattomuuden voi vielä antaa anteeksi, mutta jos jää mieluummin naisten kanssa valmistelemaan ruokaa ja pötköttelemään kuin miesten kanssa kalareissulle, niin siinä on todellakin jotain epäilyttävää. Todennäköisesti bi-seksuaali ja miesten seurassa vielä bottom. Tyttäresi varmaan on sängyssä myös se joka käskee.

Oot sie nuin yksinkertainen (tämä on oikeaa murretta)? Jos mies jää mieluummin naisten seuraan kuin lähtee poikain kanssa "kalareissulle", niin se mies on Überalfa, ja te muut aisankannattajia.

Joo, ei tällainen pötköttelijä.

Jos nimittelet vävyäsi homoksi niin sitten tyttäresikin on homomies. Ta-daa!

Vierailija
174/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan tyyppiesimerkki maalaistollojen alemmuuden tunnosta. Että ihan yliopistomies, muttei kalaa osaa perata. Ilkutaan, muttei opasteta. Myöhemmin sitten ihmetellään, miksi lankomies pidä appivanhemmistaan.

Nyt meni suku sekaisin.

Vierailija
175/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkaa on kyllä aloituksessa moraáłiton, sitten kalastajasetä voi funtsia eri kulmista rauhassa per kaa... per perse....

Perse kaa koo kaa ķàmêľí. Selvää saťáńismiä. Tosin jos se on tahatonta niin se ei ole sa.tanis.miä mutta kuvitelkaa että kaikki mitä me nähdään on totta ja tämä tässä on osa meidän kaikkien totuutta. Ei tämä ole ainakaan mitään blaa...blaa...blaa... kirjoitusta, kyllä minä arvoja sen verran tunnen. Ķàmèľínpàšķáà voidaan näin ollen śààťáñáń palvota toiseen ihmiseen tuomatta mitään orgaanisuutta vieraasta maasta. Tunnen myös tapauksen jossa lintu pisti ķàmèľínpàšķáà kalankasvattamon kalaan, juuri ennen mainittujen juttujen syystä. Sitten kuin lisätään tähän xdlsd apina joka on reilusti kalaa törkeämpi ja syyllisempi niin voitte vain kuvitella.

Monimutkainen juttu mutta kirjoitin sen joskus 100kertaa paremmin käytännössä mutta yllätys yllätys se sensoroitiin kovalla kädellä pois. Luoja armahtakoot että jollain on screenshotti tästä.

Vierailija
176/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ķàmèľínpàšķà tulisi kieltää nyt suomen lailla, suomen maaperästä ja vesistöistä!

Vierailija
177/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukka on hauska kirjoitti:

Ķàmèľínpàšķà tulisi kieltää nyt suomen lailla, suomen maaperästä ja vesistöistä!

*... ja - vesistöistä.

Vierailija
178/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty perkaamaan, enkä peraamaan, koska olen kalalle ja äyriäsisille tosi allerginen. Onhan allergia tietysti aika epäilyttävää aina...

Vierailija
179/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimenpide on perkaus, ja verbi on yleiskielessä "perata", lounaismurteissa "perkata". Jälkimmäisen muodon kannattajat ovat siis Turun suunnalta kotoisin.

Menin huvikseni turkuraattoriin eli turun murteen käännöskoneeseen ja laitoin sinne "perata kalat", tulos= "perata kyl mar sit kalat".

Vierailija
180/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni tosin osaa tanssia ja sanoo ettei nykyajan ihmiset osaa tanssia. Miksikö? Koska nykyään tanssitaan ja käydään vähemmän kakassa kuin ennen.

Käydään kakassa?! Minä käyn ainakin vain kakalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän