Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären miesystävä mökillä - ei osannut perkata kalaa :/

Vierailija
29.07.2019 |

Mikäköhän tuollainen "mies" on joka ei osaa perkata kalaa? Ei lähtenyt edes mieheni ja poikani kanssa kalareissulle, vaan jäi mieluummin meidän naisten kanssa mökille valmistelemaan ruokaa ja pötköttelemään. Meidän miehet sitten vähän kiusoittelivat tätä kaupunkilaispoikaa ja koittivat saada perkaamaan kaloja, mutta hän sanoi ettei osaa tehdä sitä. :/

Olen kieltämättä hieman pettynyt tähän tyttären mieheen, ihan fiksu ja opiskelee yliopistossa mutta mielestäni on tiettyjä asioita joita miehen pitäisi osata tehdä ja muutenkin tuollainen suvun miesten kanssa kalareissusta kieltäytyminen on aika epäilyttävää.

Kommentit (257)

Vierailija
201/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako tytär perskata/ verskata/ jotain, siis onko ihan kädetön hänkin?

Vierailija
202/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä täällä pohjoisessa sanon perkata ja sillä sipuli. Te etelän vetälät voitte selata rauhassa sanakirjojanne. 

Perkatahan sinä jänkhäjoonas vaan sillisipuleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittajakaan ei tiedä mistä puhuu eikä osaa, perkata?

Vierailija
204/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä tykännyt kalastamisesta enkä osaa perata kalaa. Hirven kyllä tärskäytän kumoon jos niinkseen tulee, on vähän mielenkiintoisempaa puuhaa kuin joku kalan perkaaminen.

T: Maalaispoika

Osaatko myös perata sen?

Tietysti, mikä metsästäjä sellainen on joka ei hirveä saa lihoiksi laitettua?

Mitäs teet niille lihoille?

Vierailija
205/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon perannu ihmisen. Opiskeluaikoina anatomian laitoksella. Osaakos ap tämän vai jääkö lässytysasteelle?

Vierailija
206/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä täällä pohjoisessa sanon perkata ja sillä sipuli. Te etelän vetälät voitte selata rauhassa sanakirjojanne. 

Siellä ei olekaan ketään kuulemassa eivätkä porot välitä.

Täällä on turistia ja maailmantähtiä ihan liiaksi. Kaikki superjulkkikset tänne tulee. Joskus toivois vähän enemmän turisteja... 

Vierailija
207/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä opiskelee ammattiin josta tienaa sen verran, että voi ostaa kalat valmiiksi perkattuina, jos kalaa haluaa. Miksi et itse mennyt kalaan vaan jäit mökkiin, jos kalastus on mielestäsi parempi ajanviettotapa?

Vierailija
208/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty perkaamaan, enkä peraamaan, koska olen kalalle ja äyriäsisille tosi allerginen. Onhan allergia tietysti aika epäilyttävää aina...

Mulla sama maidon ja munien kanssa, en pysty allergian takia niitä perkaamaan. Ei ole epäilyttävää ollenkaan, on lääkärintodistus.

Sinä perkaat maidon ja munat? 🤔

Vierailija
209/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei olekaan ketään kuulemassa eivätkä porot välitä.

Täällä on turistia ja maailmantähtiä ihan liiaksi. Kaikki superjulkkikset tänne tulee. Joskus toivois vähän enemmän turisteja... 

No mutta mitä lapin murteessa sitten tarkoittaa turisti, ellei nuo ole niitä?

Ja miten tämä liittyy alkuperäiseen kalanperkuuaiheeseen?

Vierailija
210/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty perkaamaan, enkä peraamaan, koska olen kalalle ja äyriäsisille tosi allerginen. Onhan allergia tietysti aika epäilyttävää aina...

Mulla sama maidon ja munien kanssa, en pysty allergian takia niitä perkaamaan. Ei ole epäilyttävää ollenkaan, on lääkärintodistus.

En, kun on kielletty. Etkö osaa lukea???

Vierailija
211/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, teidän perheen miehillä taitaa kalastus olla ainut asia jonka haltsaavat, kun siitä tollanen show täytyy nostaa.

Jos mun mies osaisi käyttää vain yhtä keppiä toivoisin sen olevan muu kuin onkivapa.

Vierailija
212/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin koulussa, että maito lypsetään. Eilen opin täällä, että munat vahataan Kanadassa oikeuden päätöksellä. Eikö olekin ihmeellistä.

Vierailija
213/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä tykännyt kalastamisesta enkä osaa perata kalaa. Hirven kyllä tärskäytän kumoon jos niinkseen tulee, on vähän mielenkiintoisempaa puuhaa kuin joku kalan perkaaminen.

Osaatko myös perata sen?

Tietysti, mikä metsästäjä sellainen on joka ei hirveä saa lihoiksi laitettua?

Sellainen, joka ampuu ohi ja paistaa lettuja.

Vierailija
214/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen hommiin kuuluu ihan muuta kuin kalan hajun hankkiminen käsiin puukon kanssa.

Vierailija
215/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, teidän perheen miehillä taitaa kalastus olla ainut asia jonka haltsaavat, kun siitä tollanen show täytyy nostaa.

Jos mun mies osaisi käyttää vain yhtä keppiä toivoisin sen olevan muu kuin onkivapa.

Jesh! Juuri näin.

Vierailija
216/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hän osaa karkata mökiltä pois.

Vierailija
217/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta mitä olen nähnyt vanhempieni mökillä. Veljeni oli tuonut sinne kauniin puolattaren, joka ei ollut koskaan ollut mökillä, jossa ei mitään mukavuuksia. Veli oli houkutellut tytön sinne aurinkoa ottamaan. Ei onnistunut, heinäkuu plus 7 astetta. Illan tullen takkatulen valossa veljeni levitti Itseruskettavaa tytön ihoon.

Isäni sodankäynyt kalastaja oli ihmeissään tapahtumista

Ps. Minäkää en osaa perata, koska en halua. Mökillä päästelin kaloja verkosta, mutta siinäpä se.

Vierailija
218/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lause-esimerkki oikeinkirjoituksesta

"Kirjolohi on helppo perkata ja fileroida onhan saaliskala yleensä kooltaan kilon kahtapuolta, suurimmat jopa yli kahden kilon painoisia."

Ei perata.

Toii perkata on jotain mäenkieltä tai jotain olulun seudun lappilaistn horinoita.

Varsinaiset suomalaiset sanovat: perata.

Vierailija
219/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi varmaan kannattaisi karkata kotoa.

Vierailija
220/257 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon perannu ihmisen. Opiskeluaikoina anatomian laitoksella. Osaakos ap tämän vai jääkö lässytysasteelle?

Etkä oo, korkeintaan preparoinu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi