Tyttären miesystävä mökillä - ei osannut perkata kalaa :/
Mikäköhän tuollainen "mies" on joka ei osaa perkata kalaa? Ei lähtenyt edes mieheni ja poikani kanssa kalareissulle, vaan jäi mieluummin meidän naisten kanssa mökille valmistelemaan ruokaa ja pötköttelemään. Meidän miehet sitten vähän kiusoittelivat tätä kaupunkilaispoikaa ja koittivat saada perkaamaan kaloja, mutta hän sanoi ettei osaa tehdä sitä. :/
Olen kieltämättä hieman pettynyt tähän tyttären mieheen, ihan fiksu ja opiskelee yliopistossa mutta mielestäni on tiettyjä asioita joita miehen pitäisi osata tehdä ja muutenkin tuollainen suvun miesten kanssa kalareissusta kieltäytyminen on aika epäilyttävää.
Kommentit (257)
Olisit kiitollinen vävyehdokkaasta.
0/5 yritä edes muuta kuin 100v vanhaa jargonia
Kalan perkaaminen= oikein.
Kalan peraaminen= väärin.
Googlettakaa.
En minäkään osaa. Ei ole haitannut mun elämää.
Nainen 49v.
Jäi naisten kanssa kalareissun ajaksi tweraamaan,
Vierailija kirjoitti:
Googlettakaa.
Kyllä, mutta verbinä silti perata.
Ei munkaan ex-mies - silloinen poikaystava - aikoinaan osannut. Ei myoskaan koskaan ollut kalastanut, ei edes mato-ongella. Kadesta pitaen piti nayttaa, miten laitetaan mato koukkuun, miten kannattaa ottaa ahven pois koukusta, ja miten kala PERATAAN.
Ei ole rakettitiedetta, oppi kylla.
Ja huom - ei siis itse edes syonyt kalaa. Mutta oppi tykkaamaan onkimisesta kuitenkin. :)
Mutta siis: jos kalastaminen ei kiinnosta, niin miksi sinne pitaisi angeta mukaan? Et kai sinakaan mene IPA-oluita maistelemaan ellet tykkaa kaljasta, tai viskitastingiin jos olet absolutisti?
Joku kalan perkaaminen ei nyky-yhteiskunnassa ole valttamatta enaa niin valttamaton taito, kun kuitenkin ollaan sielta metsastaja-kalastaja-asteelta hieman jo kehitytty. ;)
Vierailija kirjoitti:
Se on perata, ei perkata. Oikeinkirjoitus ensin haltuun ja sitten vasta trolli ulos.
Se on murresana. Saa kai täällä murteella kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Googlettakaa.
Kyllä. Mutta verbin perusmuoto on perata, ei perkata.
Vaikka se taipuukin: minä perkaan, sinä perkaat, hän perkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on perata, ei perkata. Oikeinkirjoitus ensin haltuun ja sitten vasta trolli ulos.
Perkaus on oikein. Ääliö.
Varkauskin on, mutta verbi on perata ja varastaa, ei perkata ja varkastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perata.
Perkata on oikein.
Perkata on murretta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on murresana. Saa kai täällä murteella kirjoittaa.
Ei saa, ellei samalla hyväksy muitakin variaatioita!
Vierailija kirjoitti:
Perkata???
Se on Kainuun murretta
Ja tuliko tämä trollaus ap:n mieleen verskasta?
Tykkään perkaamisesta. Jos siitä tulisi hupi hupaisaa niin voisin vaikka kalangoida. On nuo yliopistot kyllä sellasii perraajioita että hyhhyh.
No mikäs ihme tuo on ?! Ei kaikkia tod.kiinnosta kalat missään muodossa. Itse en ole ikinä perannut kaloja enkä tule perkaamaan. En myöskään lähtisi kala ongelle/pilkille jne vaikka maksettaisiin. Inhoan kaloja enkä myöskään syö niitä.
N56 v.