Äitini itkee kun sai tarkastusmaksun ratikassa
Meni tietoisesti ilman mitään lippua ja nyt itkee puhelimella koko suvulle että voi voi kun hänen kohdalle osui nyt tarkastaja ja joutuu maksamaan. Sellaista se on jos menee pummilla! Minä kävin siellä jo huutamassa mutta kun ei se tajua. Tällaisina hetkinä on vaikea uskoa että olemme samaa sukua.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietaspaikkakuntalisen on älyttömän vaikea ostaa lippua, jos satunnaisesti joskus käy. Mulla ei oo aavistustakaan, mistä lipun saa.
Tyttäreni, 15-v, matkusti vastentahtoisesti liputta, kun hän oli käymässä Helsingissä eräässä tilaisuudessa, eikä tiennyt lipunostotapaa.
Kännykällä osataan käyttää vauvapalstaa ja snapchatia, mutta ei osata etsiä tietoa netistä eikä suinkaan ladata lippua kännykkään...Huoh mitä tyhmyyttä.
Ja kaikilla on älypuhelin? Mun vanhemmilla tai appivanhemmilla ei ole. Vanhuksille nuo uudet systeemit on hankalia. Siksi eivät mielellään enää matkaile ilman nuorempien seuraa.
No sitten olisi kyllä korkea aika hankkia sellaiset. Miksi maailman pitäisi jäädä paikalleen vain siksi, ettei sinun vanhempasi ja appivanhempasi halua opetella uutta?
Hi**o mitä uusavuttomuutta! Vieraspaikkakuntalaisena,pa*kat! Mun AUSSI-ystävänikin osaa ostaa matalippuja Suomessa käydessään. Osasi ostaa Pietariin ja takasin,osaa ostaa Suomenlinnan lauttaan ja kappas,osaa tulla paikallisjunalla meille! Ihan tosta noin vaan!
Tosin hän selvittää lippuasiansa kotonaan,osaa asiat kun tulee. Osaa ratikat ja junat ja vyöhykkeet sun muut.
Ettekö osaa lukea vai mikä hi*on tekosyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietaspaikkakuntalisen on älyttömän vaikea ostaa lippua, jos satunnaisesti joskus käy. Mulla ei oo aavistustakaan, mistä lipun saa.
Tyttäreni, 15-v, matkusti vastentahtoisesti liputta, kun hän oli käymässä Helsingissä eräässä tilaisuudessa, eikä tiennyt lipunostotapaa.
Kännykällä osataan käyttää vauvapalstaa ja snapchatia, mutta ei osata etsiä tietoa netistä eikä suinkaan ladata lippua kännykkään...Huoh mitä tyhmyyttä.
Ja kaikilla on älypuhelin? Mun vanhemmilla tai appivanhemmilla ei ole. Vanhuksille nuo uudet systeemit on hankalia. Siksi eivät mielellään enää matkaile ilman nuorempien seuraa.
Lipun voi ostaa muillakin tavoilla, kuin älypuhelimella. Sitten avataan suu ja kysytään, jos ei muuten tiedä, mistä lipun ostaa.
Itseäni ahdistaisi lähteä ihan "ummikkona" vieraaseen kaupunkiin. Pitää olla valmis reittisuunnitelma ja matkalippujen hinnat ja ostopaikat tiedossa. Älypuhelimesta on tietenkin reittien kanssa paljon apua.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina lipun ja kertaakaan ei ole kysytty, paitsi metrossa. Ei ulkomaillakaan, paitsi siellä hiton metrossa.
Ajattelin, että lopetan koko lipun oston kun ketään ei tunnu kiinnostavan onko mulla se vai ei. Mutta sitten kuitenkin napsahtaa :/
Mä taas en juuri koskaan osta metroon tai ratikkaan lippua ja tarkastajat ei vaan osu mun kohdalle. Viime talvena kyl osui tarkastajat metrossa mut silloin mulla sattu olemaan lippu.
Oho, eipä pystykään enää ostamaan tuota tekstiviestilippua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinnassa on järkevä systeemi, kuskin takana kääntölokero johon saa heittää maksun, ja johon hän sitten laittaa lipun kun ehtii.
Kätevämpi siellä se kortti on,johon saa joko ladata rahaa tai ostaa siihen esim. 1-,3- tai 5 päivän lipun.
Ja Helsingissä voi ladata luuriinsa päin, jolla homma käy vieläkin helpommin. Jos ei ole älyluuria, on automaatit.
Ehkä, mutta parasta että on molemmat mahdollisuudet. Voi hypätä ratikkaan ex tempore, maksaa lipun selvällä rahalla ja ajaa laillisesti.
Mielenkiinnosta, mitä äitisi mielestä olisi pitänyt tapahtua? Kenelle hän oikein on tuohtunut?
Kai se mamma nyt edes Iltalehteen otti yhteyttä, samoin kuin nämä ketjussa ilmoittautuneet muutkin avuttomat.
Itse olen käynyt monessa eri kaupungissa ja maassa ja jokaisessa olen kyllä osannut lipun ostaa ja jos en osaa, osaan avata suuni ja kysyä.