Voiko tällaista suhdetta enää pelastaa?
Kun aviomiehen koko olemus ällöttää. Hän piereskelee estottomasti kotona missä vain ja röyhtäilee, syö mitä epäterveellistä vain sattuu (ja piereskelee syödessään), kulkee kotona pelkissä rikkinäisissä kalsareissa jne... Meillä on kaksi pientä lasta, joten haluaisin pelastaa tämän avioliiton vielä, mutta kuukausi kuukaudelta puoliso ällöttää vain enemmän. Seksiä ei ole, koska en halua enää miestä (suurin syy haluttomuuteeni on jatkuva estoton piereskely ja röyhtäily). En halua edes hänen kosketusta. Olen pyytänyt, että ei piereskelisi koko ajan kotona, koska se ällöttää minua ja haisee pahalle, mutta ei vaikutusta. Voiko tällaista suhdetta enää pelastaa?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Ei meillä nyt koko ajan kaasuta mutta usein ja aina väärissä paikoissa. Edes ruokapöydässä ei pysty muka pidättelemään. Alkanut maiskuttaa syödessään, syö ahmien (leipä menee kolmella puraisulla) ja sitten posket pullollaan yrittää saada pureskeltua. Pukeutuu rikkinäisiin ja liian pieniin vaatteisiin kotona, tämä nyt ei kummemmin mua haittaa. Kotona on kiva olla mukavasti, ihmisten ilmoilla osaa pukeutua normaalisti. Mutta kun mies on lihonut yli 20 kg niin ne vanhat kotipaidat on vähän kittanoita. Onhan se iloinen näky. Piereskelevä ruokaa kaksin käsin naamaansa lappaava mies lojumassa sohvalla paita mahan yli nousseena...
Mua inhottaa, ei voi mitään. Ymmärrän siis sua hyvin.
Joo mä symppaan. Pikkuhiljaa alkaa ihan kaikki siinä ihmisessä ällöttää ja ärsyttää. Pettymyksiä tulee liikaa eivätkä ne lopu vaan lisääntyvät. Kannattaisi kuitenkin puhua asiasta. Jos ei tuota mitään tulosta, niin mieti pitääkö sinun tosiaan katsella loppuelämäsi häntä.
Kiitos ymmärryksestä. Olen epäillyt olevani liian pinnallinen kun häiritsee, en todellakaan ole puhunut kavereille näistä tunteista. Ja listasta muuten unohtui pari juttua. Juo olutta joka ilta ja sitten tietysti pienen promillen ja ylipainon yhdistelmän ansiosta kuorsaa äänekkäästi. :/ Ja mun inhotus kasvaa.
En mä kai ihmeitä toivoisi. Tai toivon varmaan kun ei parannusta ole tullut. Riittäisi että hallitsee pierunsa eikä oikein pinnistele niitä ruokapöydässä. Alkoholin käyttöä vähemmälle ja ruokavaliosta liika makkara pois. Sillä lähtisi jo ylipaino ja kuorsauskin. En vaan tiedä pystynkö enää koskaan katsomaan miestä kuten silloin aluksi, ihaillen ja himoiten.
Keskityn tällä hetkellä pitämään itseni hyvässä kunnossa ja vakuuttamaan itselleni että tarvittaessa pärjään yksinkin. Ja yritän sinnikkäästi nähdä sitä hyvää tuossa miehessä, jotain johon vuosia sitten rakastuin.
Mies siis makaa himassa päivät pitkät, syö kuin porsas, lihoo, vetää kaljaa, on pienessä kännissä koko ajan, piereskelee, haisee, röyhtäilee ja kulkee pazkaisissa rikkinäisissä kalsareissa muniaan rapsutellen kaiket päivät?
Ap, pidä lujasti kiinni rakkaasta miehestäsi ja ihanien lapsukaisienne isukista!! Hän on vain teitä varten, ei ketään muuta! Teidän pitää vain rakastaa häntä sellaisena kuin hän on, eli tuollaisena ihanana luonnonlapsena ja hassuliinina! Sinulla ja miehellä on ihana historia takana, upeita lapsia, jotka ovat kuin isänsä kopioita ja pieruisa tulevaisuus edessä!
Teidät on luotu toisillenne ja vihkivalassakin vannoitte todistajien kuullen, että olette yhdessä niin myötä kuin vastoinkäymisissäkin. Nyt teillä on pikkuruinen vastoinkäyminen, mutta miehesi on lastenne isä ja et voi antaa lapsille hylkäämiskokemusta muutaman leijan takia!
...Ja sit naa (todennakoisesti) samat aijat molisee kun "k*lttuurin rik*stajat" vie heidan naiset...
En siis tarkoita, etta kaikki nain kayttaytyvat aanestavat tiettya puoluetta. Mutta useampi tietyn puolueen aanestajista nayttaa just tolta.
Mua oikeasti allottaa AP:n puolesta. Voimia <3
Oma isäni piereskelee yhtenään kotonaan äidin seurassa.
Mutta en nyt ihan tuollaisen asian takia olisi rikkomassa perhettä, kun se rakkaus on ennen kaikkea tahtomistakin. Silti miehen käytös ei ole ok.
Mä luulen, että tällaisessa taustalla on jotain muutakin kuin se kumppanin ulkonäkö... oma exä oli tosi tarkka ulkonäöstään ja ei koskaan piereskellyt mun aikana. Mua häiristi se ulkokultaisuus ja epäaitous, eikä ex ollut lainkaan miehinen. Se oli sellanen maantiepyöräilijämies, laiha ja ehkä feminiininen jopa.
Nykyinen mies on sellainen harteikas, joka treenaa kamppailulajeja ja lihasmassaa on sopivasti ja siinä päällä just täydellisesti rasvaa. Sanoisin, että ihan täydellinen miesvartalo mun makuun. Mies myös piereskelee avoimesti ja on muutenkin tosi aito, ei feikkaa mitään tai esitä. Koen tän piereskelevän, aidon miehen älyttömän seksikkäänä, exää on halunnut kunnolla oikein koskaan.
Joten jos se piereskely jne. ällöttää, siinä on taustalla jotain muutakin ongelmaa... en usko, että pierut saa oikeasti kenenkään seksihaluja pois, jos kumppani on muuten oikeanlainen ja rakas.
Itselläni oli aiemmassa suhteessa vastaavanlaista ongelmaa ja muutakin välinpitämättömyyttä toista kohtaan. Oltiin hyvät kaverit, tai kuten veli ja sisko, mutta parisuhteeseen kuuluvat tärkeät elementit, kuten kunnioitus, puuttuivat kokonaan, eikä seksikään kiinnostanut. Olin alunperinkin vääränlaisen ihmisen kanssa, ja tilanne eteni siihen että piereskely ja röyhtäily, likaiset ja rikkinäiset vaatteet, roskien heittely lattialle, hygieniasta huolehtimisen puute ym. olivat arkipäivää. Erottiin hyvissä väleissä kavereina, kun romanttista suhdetta ei enää voinut mitenkään kaivaa esille kaiken tuon välinpitämättömyyden alta.
Nykyisessä suhteessa kunnioitus toista kohtaan on aivan eri luokkaa ja ollaankin puhuttu siitä, että edes pienissä asioissa ei haluta joustaa siitä. Ollaan puhuttu että jos aletaan piereskellä toistemme seurassa tai hengataan kotona likaiset ja rikkinäiset vaatteet päällä eikä huolehdita hygieniasta ym., niin silloin yksi parisuhteen kulmakivistä, kunnioitus toista kohtaan, kärsii tosi pahasti ja sitä voi olla vaikea saada takaisin, vaikka se ilmenisikin vain pienien yksittäisten asioiden kautta. Kuitenkin ne pienet asiat voi joskus ilmentää isoja epäkohtia ja peilata parisuhteen todellista tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tällaisessa taustalla on jotain muutakin kuin se kumppanin ulkonäkö... oma exä oli tosi tarkka ulkonäöstään ja ei koskaan piereskellyt mun aikana. Mua häiristi se ulkokultaisuus ja epäaitous, eikä ex ollut lainkaan miehinen. Se oli sellanen maantiepyöräilijämies, laiha ja ehkä feminiininen jopa.
Nykyinen mies on sellainen harteikas, joka treenaa kamppailulajeja ja lihasmassaa on sopivasti ja siinä päällä just täydellisesti rasvaa. Sanoisin, että ihan täydellinen miesvartalo mun makuun. Mies myös piereskelee avoimesti ja on muutenkin tosi aito, ei feikkaa mitään tai esitä. Koen tän piereskelevän, aidon miehen älyttömän seksikkäänä, exää on halunnut kunnolla oikein koskaan.
Joten jos se piereskely jne. ällöttää, siinä on taustalla jotain muutakin ongelmaa... en usko, että pierut saa oikeasti kenenkään seksihaluja pois, jos kumppani on muuten oikeanlainen ja rakas.
Kylla muuten saa. Jos mun potentiaalinen kumppani piereskelisi "avoimesti" niin en edes koskaan voisi rakastua siihen. Eli se ei olisi mulle alun perinkaan oikeanlainen kumppani. Talla logiikalla, jos mies yhtakkia suhteen aikana alkaisi piereskella estottomasti, mun halut haneen kuivuisi hyvin akkia kasaan. Mun mielesta toisen lasnaollessa piereskeleminen tai ruokapoydassa estottomasti royhtaileminen ei ole mitaan muuta kuin kunnioituksen puutetta - ja onneksi mun mies on samaa mielta.
Tama ei tarkoita etta me "feikattaisiin" tai "esitettaisiin", meidan mielesta vaan kehon toiminnot kuuluvat vessaan. Sama kuin ravintolassa, etta ei aleta niistamaan nenaa siina poydassa, vaan kaydaan vessassa tms. niistamassa se. Tai etta ei syljeta kadulle kavellessa. Ihan perus kaytostapoja nama.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylla muuten saa. Jos mun potentiaalinen kumppani piereskelisi "avoimesti" niin en edes koskaan voisi rakastua siihen. Eli se ei olisi mulle alun perinkaan oikeanlainen kumppani. Talla logiikalla, jos mies yhtakkia suhteen aikana alkaisi piereskella estottomasti, mun halut haneen kuivuisi hyvin akkia kasaan. Mun mielesta toisen lasnaollessa piereskeleminen tai ruokapoydassa estottomasti royhtaileminen ei ole mitaan muuta kuin kunnioituksen puutetta - ja onneksi mun mies on samaa mielta.
Tama ei tarkoita etta me "feikattaisiin" tai "esitettaisiin", meidan mielesta vaan kehon toiminnot kuuluvat vessaan. Sama kuin ravintolassa, etta ei aleta niistamaan nenaa siina poydassa, vaan kaydaan vessassa tms. niistamassa se. Tai etta ei syljeta kadulle kavellessa. Ihan perus kaytostapoja nama.
Tahallaan piereminen toisen/ toisten ollessa läsnä on moukkamaista ja sivistymätöntä. Eikä usein naurata lainkaan muita paitsi pierejää itseään. Hävettää pitäisi.
Kyllä sen oppii pidättämään ja voi mennä paikkaan jossa ei häiritse muita.
Amen.