Voiko tällaista suhdetta enää pelastaa?
Kun aviomiehen koko olemus ällöttää. Hän piereskelee estottomasti kotona missä vain ja röyhtäilee, syö mitä epäterveellistä vain sattuu (ja piereskelee syödessään), kulkee kotona pelkissä rikkinäisissä kalsareissa jne... Meillä on kaksi pientä lasta, joten haluaisin pelastaa tämän avioliiton vielä, mutta kuukausi kuukaudelta puoliso ällöttää vain enemmän. Seksiä ei ole, koska en halua enää miestä (suurin syy haluttomuuteeni on jatkuva estoton piereskely ja röyhtäily). En halua edes hänen kosketusta. Olen pyytänyt, että ei piereskelisi koko ajan kotona, koska se ällöttää minua ja haisee pahalle, mutta ei vaikutusta. Voiko tällaista suhdetta enää pelastaa?
Kommentit (68)
Eiköhän mies ole ollut tuollainen helmi ihan alusta alkaen, joten turha miestä on yrittää syyttää huonosta valinnastasi. Nyt sitten vain niitä pikkupierulaisia kasvattamaan samanlaisiksi!
Huh, itse erosin heti ensimmäisestä kerrasta kun seksi tuntui vastenmieliseltä. Silloin tiesin etten voi hänestä pitää enää sillä tavoin, että siitä enää parisuhdetta tulisi. Taustalla oli jo paljon itsekeskeisyyttä, juuri tuota piereskelyä ja hänellä ei ollut aitoa halua panostaa parisuhteeseen.
Hieno maailma nykyään. Mies saa nykyään hyväksyttävästi erota naisen pierujen takia ja vaikka siksi että nainen ei aja nurmikkoa, koska sisällä kotityöt tehdään tasan puoliksi. Meillä on kotona kerääntynyt romua pihalle ja heinä kasvaa kun nainen ei vuorollaan saa noita hoidettua. Vaimoni tunnustautuu feministiksi ja vaatii tasa-arvoa, joten on hienoa että miehillekkin tulee erinäisiä etuja tämän liikkeen myötä. Nyt saan jopa kritisoida että hän pieree enemmän mitä pidetään normaalina.
Joo onhan se ällöttävää piereskely jos tieten tahtoen sitä tekee, ymmärtäisin että vahingossa joskus... itse ainakin piereskelen öisin vahingossa, kiusallista kun päivällä olen olevinani niin hienoa ihmistä joka ei tykkää pieruista. Kaikki piereskelevät, jopa sinä ap... mutta jos tuota jatkuu kokoajan niin suosittelen ruokavalion muutosta mieheltäsi tai sitten ostaa apteekista cuplatonia
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän mies ole ollut tuollainen helmi ihan alusta alkaen, joten turha miestä on yrittää syyttää huonosta valinnastasi. Nyt sitten vain niitä pikkupierulaisia kasvattamaan samanlaisiksi!
Ei ollut mies alussa tällainen, ei todellakaan piereskellyt avoimesti alkuvuosina. Ap
Ensiavuksi voisi kokeilla, että jätätte ruisleivän ja pavut pois ruokavaliosta.
Mun mielestä kotona saa pierrä ja röyhtäillä heti kun sille tuntuu ja tarpeeksi tuttujen kanssa jotka tietää mahavaivoista, toki yökkäilen itsekin myrkkykaasuille toisinaan. Jos noita tulee huomattavasti niin ensin katse ruokavalioon, se saattaa jo helpottaa huomattavasti. Juhlapöydässä tai vieraiden aikana kotonakaan ei mielellään piereskellä ja muutenkin kotona on välillä oltava sivistyneesti jotta oppii. Hämmästyin penskana miten faija osasikin syödä veitsellä ja haarukalla kun oli joku tilaisuus, sitä ennen en ollut missään nähnyt enkä vieläkään tajua miksi kotonakin ei olisi saattanut olla joskus siististi. Se on syvällisempi tarina sitten. Äiti opetti minut ja telkkarista katsoin ruokaohjelmia. Puhukaa, puhukaa, puhukaa. Sekin saattaa vaatia ensin opettelun. Suostuttelua, vinkkejä, piereskele, röyhtäile ja pidä karseita kamppeita itsekin ja ole etova tai tee muuta mistä hän ei pidä niin hoksaako toinen niistä, saattaa tarvita pakottamisenkin, heitä rikkinäiset vaatteet pois. Jos unohtaa mainitut epäkohdat niin miten muuten sujuu sängyssä? Pelkkä pieru ja röyhtäisy ei ole minusta eroamisen peruste. Onko oikea ongelma jossain muualla?
Vierailija kirjoitti:
Ensiavuksi voisi kokeilla, että jätätte ruisleivän ja pavut pois ruokavaliosta.
Suomalaisen viljan muutenkin
Ethän sä nyt ap voi kieltää miestä piereskelemästä kotonaan :D Sano sille että menee vessaan haisemaan.
Ala hoitamaan kauppaostokset ja jätä sokerit ja viljat pois nii johan alkaa kaasut mieheltä loppumaan.
Projisoit rakkauden loppumisen tuohon piereskelyyn. Meilläkin mies ja minä piereskellään, mutta koska rakkautta on, ei toisen piereskely ällötä niin, että se vaikuttaisi tunteisiimme.
Veikkaan siis, että et voi enää, AP, pelastaa tuota suhdetta, koska selkeästi sinua vítutttaa miehen käytöksessä tai suhteessanne joku. Voit joko erota tai sitten pohtia miksi et oikeasti enää miehestäsi pidä ja yrittää elvyttää suhteen. Neuvon silti, että erotkaa, se on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä nyt ap voi kieltää miestä piereskelemästä kotonaan :D Sano sille että menee vessaan haisemaan.
Ala hoitamaan kauppaostokset ja jätä sokerit ja viljat pois nii johan alkaa kaasut mieheltä loppumaan.
En haluakaan kieltää kokonaan vaan haluan että menee vessaan piereskelemään eikä kaasuta keittiötä ja olohuonetta ainakaan kesken ruokailun. Meillä on kaksi vessaa, joten toinen on aina vapaana jos haluaa piereskellä. Olen sanonut, että menee vessaan haisemaan, mutta ei vaikutusta. Ja piereskelee siis kesken esim. lounaan niin, että nostaa kankkuaan ja pieraisee kovaa, ei siis mitenkään vahingossa piereskele. Ja mies siis ostelee itse itselleen vaaleaa leipää ja munkkirinkeleitä ja sellaisia vaikka olisin hoitanut ruokakaupan, hän lähtee silloin erikseen vielä kauppaan ostaakseen itselleen noita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Projisoit rakkauden loppumisen tuohon piereskelyyn. Meilläkin mies ja minä piereskellään, mutta koska rakkautta on, ei toisen piereskely ällötä niin, että se vaikuttaisi tunteisiimme.
Veikkaan siis, että et voi enää, AP, pelastaa tuota suhdetta, koska selkeästi sinua vítutttaa miehen käytöksessä tai suhteessanne joku. Voit joko erota tai sitten pohtia miksi et oikeasti enää miehestäsi pidä ja yrittää elvyttää suhteen. Neuvon silti, että erotkaa, se on helpompaa.
Sinäkö ihan oikeasti voisit syödä itse lounassa kovassa pierunhajussa siksi, että miehesi ei ole kesken lounaan edes viitsinyt mennä vessaan piereskelemään? Olenko ainoa, jota se haju syödessä häirisee? Toisinaan herään kesken unien siihen karmivaan hajuun, siis se haju herättää minut! Ap
Ootko sä Turparuunon kans naimisissa.
Se on vain haju. Kuinka monet sietävät henkistä väkivaltaa päivästä toiseen, kuten esim nalkutusta? Sinä valitat hajusta. Suhteessa ja sinun omassa päässäsi on jotakin pahoin vialla, selvitä ne.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain haju. Kuinka monet sietävät henkistä väkivaltaa päivästä toiseen, kuten esim nalkutusta? Sinä valitat hajusta. Suhteessa ja sinun omassa päässäsi on jotakin pahoin vialla, selvitä ne.
En minä päivittäistä nalkutustakaan mieheltä sietäisi. Jos joku haluaa tauotonta nalkutusta sietää, niin miten se minuun liittyy? Ap
Onko seksi siis loppunut? Se tuskin on miehellekään ok. Väistämättä tuleekin mieleen, että tuo pyyntöjesi sivuuttaminen on jonkinlainen kosto seksin loppumisesta. Lapsellista ja tyhmää se tietenkin on, sillä tietenkään kuvottavat tavat eivät saa sinua haluamaan häntä. Tai ehkä mieskin on luovuttanut teidän suhteen? Jos hän haluaisi yhä sinua, ei hän olisi tieten tahtoen noin ällöttävä. Jos taas mies(kin) ajattelee, että peli on menetetty, hän käyttäytyy kotonaan juuri niin kuin tahtoo.
Piereskelyn hallintaan saaminen ja sitä kautta mieheen uudestaan tykästyminen voisi olla mahdollista. Mutta se, ettei miestä kiinnosta sinun epämukavuutesi on pahempi juttu. Ei siis näytä hyvältä.
Mies on vain oma itsensä. Toki voit pyytää häntä muuttamaan käyttäytymistään, mutta sinä et voi häntä muuttaa.
Ensimmäiseksi tulee mieleen, että mies ei tajua, että olet tosissasi. Jos tajuaa, niin miksi hän ei välitä? Onko ällötys siis molemminpuolista?
Voi olla kyseessä myös kunnioituksen loppuminen. Eli ns haiseva vastalause jollekin. Ehkä kannattaa ottaa etäisyyttä ja katsoa kovenevatko protestit. Olisi hyvä saada se kaiken alla muhiva ongelma pois. Ehkä seksi loppui jo ennen kuin kaasuttelu alkoi? Tai ilmeni jokin muu ongelma.
Minun vaimo pieree myös. Varsinkin kun alkoi vegaaniksi, niin kaasuttaa koko ajan. Olen myös miettinyt eroa kun halut ovat kaikonneet.