Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KL: Joka kolmas tarvitsee apua hääbudjetissa – Käsi käy vanhempien kukkarossa

Vierailija
29.07.2019 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/joka-kolmas-suomalainen-tarvitsee-ap…

Paljonko teidän häät maksoi ja KUKA ne maksoi? En tajua tätä. Meillä meni 22000€ v. 2010 ja ihan itse maksettiin. Ei tulisi kuuloonkaan että vanhemmat makselis sisarustenkaan häitä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla menty naimisiin, koska haluamamme juhlat olisivat niin kalliit ja järki sanoo, ettei yhteen päivään kannata niin paljoa rahaa laittaa. Ostettiin säästyneillä rahoilla tänä kesänä vene. Siitä on iloa vuosikausiksi.

Vierailija
42/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistraatissa naimisiin meno tulee halvaksi.

Ilmaista se on kirkossakin, oheistuotteet sen sijaan maksaa. Naimisiinmenoon ei edes tarvita sormuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ompa kumma että suomessa perheiden, avioliittojen ja kakaroiden määrää tippuu kuin kivi. Mitä helvetin järkeä miehen näkökulmasta on lähteä noin vammaiseen leikkiin, jossa nyt esim. 22.000€ (tolkun auton hinta) käytetään naaraan yhdenpäivän prinsessa-leikkiin, josta lopputuloksena on n.80 % todennäköisyydellä on Ero - Elarit - Ositus. Ja koko paskan maksaja ja nettohäviäjähän kyllä tiedetään !

Ole huoleti, avioliitto ei ole sinulle uhka kuin teoriassa. Naaraat kiertävät sinut kaukaa viimeistään sen jälkeen kun avaat suusi ja alat puhua. Mutta onpahan saatu Ulinkin kommentti ketjuun. Enää taitaa puuttua sukunimihul_lu.

Vierailija
44/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi häät n 2000€ (kyllä, laskin nollat oikein), omasta pussista kustannettu. 

Vierailija
45/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin mielelläni maksan tulevaisuudessa omien lasteni häät. 10 000e varattu molemmille, saavat maksaa itse siihen päälle jos tahtovat isommat häät. Miksi ihmeessä en maksaisi ja miten se on keneltäkään pois? Täällä ollaan aina sitä mieltä että on pahasta jos vanhemmat maksaa mitään muuta kuin hengissäpidon lapsuudessa, ja sitten heti pihalle 18-vuotiaana. Eivätkö nämä ihmiset pidä lapsistaan vai mikä on? Luulisi että jokainen vanhempi jolla on siihen varaa haluaisi avustaa omaa jälkikasvuaan, miksi muuten lisääntyä ylipäätään?

Jos toinen lapsesi ei halua häitä, niin annatko silti hänelle sen 10 000 euroa. Tiedän nimittäin perheen, missä välit meni sisarusten kanssa joksikin aikaa, kun toiselle maksettiin isot häät ja toinen meni salaa naimisiin. Hän ei saanut vanhemmiltaan edes häälahjaa, kun toisen häihin pistettiin kymmeniä tuhansia euroja.

Annan tottakai. Ollaankin vitsailtu että rahalla saa pitää joko hääjuhlat tai määjuhlat.

Vierailija
46/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on maksaneet mun auton kortin ja asunnon ja häihin saatiin 6000€

Ei ne niillä rahoilla mitään haudassa tee.. ihme ruikutusta joiltakin mitä se teiltä on pois??

Vierailija
47/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvan vanhemmat maksoivat hääbilepaikan sapuskoineen (2500 E, ei viinaksia, vuonna 2002) ja me, tai paremminkin minä maksoin kaiken muun, oliskohan ollut 4000E.

Pistin anopin hoitamaan osuutensa, koska arvelin että jatkossa tyttärensä tulee "hieman" kalliimmaksi kuin tuo bilekustannus ja niinhän siinä onkin käynyt.

Vierailija
48/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan hääparin elämäntilanteesta. Töissä käyvän + 30-vuotiaan pariskunnan häiden maksattaminen äidillä ja isillä olisi kyllä NOLOA! Mutta jos puolisot ovatkin 20-vuotiaita opiskelijoita, niin ymmärrän vanhempien kustannuksiin osallistumisen. Usein vanhemmat vielä tukevat juuri omilleen muuttanutta aikuista, mutta olisihan vuokrarahojenkin pyytäminen vanhemmilta hiukan noloa työssä käyvältä 30-vuotiaalta. Siinä vaiheessa täytyy jo itse priorisoida rahan käyttönsä. Jos ei ole varaa häihin tai uuteen autoon, niin kumpaankaan ei kinuta enää siinä vaiheessa rahaa vanhemmilta. Eihän kumpikaan ole välttämättömyys.

Vierailija
49/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25.000 markkaa... anoppi antoi häälahjaksi hääyöksi hotellihuoneen ja mun vanhemmat maksoi mun mekon (2500 markkaa, alesta) . Muut maksettiin ihan itse. 

Vierailija
50/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät maksoi muutaman tonnin, maksettiin itse. Saatiin vanhemmilta 4000 e ja käytettiin se häämatkaan.

Vierailija
51/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin mielelläni maksan tulevaisuudessa omien lasteni häät. 10 000e varattu molemmille, saavat maksaa itse siihen päälle jos tahtovat isommat häät. Miksi ihmeessä en maksaisi ja miten se on keneltäkään pois? Täällä ollaan aina sitä mieltä että on pahasta jos vanhemmat maksaa mitään muuta kuin hengissäpidon lapsuudessa, ja sitten heti pihalle 18-vuotiaana. Eivätkö nämä ihmiset pidä lapsistaan vai mikä on? Luulisi että jokainen vanhempi jolla on siihen varaa haluaisi avustaa omaa jälkikasvuaan, miksi muuten lisääntyä ylipäätään?

Jos toinen lapsesi ei halua häitä, niin annatko silti hänelle sen 10 000 euroa. Tiedän nimittäin perheen, missä välit meni sisarusten kanssa joksikin aikaa, kun toiselle maksettiin isot häät ja toinen meni salaa naimisiin. Hän ei saanut vanhemmiltaan edes häälahjaa, kun toisen häihin pistettiin kymmeniä tuhansia euroja.

Annan tottakai. Ollaankin vitsailtu että rahalla saa pitää joko hääjuhlat tai määjuhlat.

Anteeksi, mutta mua alkoi naurattaa. Siskoni meni naimisiin 1974 ja nyt mietin, pitäiskö mennä sanomaan yhdeksänkymppisille vanhemmilleni, että haluan heidän maksavan mulle  määjuhlat ja määlahjan, koska en mennyt ikinä naimisiin :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä