Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska lähihoitajasta tuli poliisi?

Vierailija
29.07.2019 |

Iltalehdessä on kuvallinen juttu onnettomuudesta, jonka kansalainen (lähihoitaja) on ilmoittanut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/69c64007-aa5d-47ee-b16d-aa6892e8b8b2
Jutussa kansalainen vaikuttaa vahvasti syyllistävän mahdollisesti täysin viatonta henkilöä siitä, että tämä ei jäänyt paikalle kertomaan ensihoitajille, mitä on tapahtunut. Kertaakaan hän ei huutele, että ambulanssin soittaneet miehet (paikalta poistuneet hekin) ottaisivat yhteyttä virkavaltaan.
Onko Suomessa nyt tultu siihen, että kuka tahansa voi ottaa oikeuden omiin käsiinsä ja kuvan kera ilman oikeudenkäyntiä syyllistää ohikulkijoita? Ymmärrän, miksi onnettomuuspaikalta poistutaan ripeästi, koska jos erehtyy edes hetkeksi jäämään, voi päätyä iltapäivälehteen.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi tämä alan ammattilainen poistui paikalta? Ei kai siihen auton siirtämiseen kahta tarvita? Ja muutenkin, jos paikalla oli jo kaksi nuorta miestä jotka oli hälyttääneen apua miksi siihen pitää koko armeijan jäädä paikalle? 

Ei sinne kyllä viimeiseksi tulleen ensisijaisesti tarvitse jäädä vaan sen joka näki/tietää eniten eli paikalla ensimmäisenä.

No hän oli hoitoalan ammattilainen ja luultavasti paikalle tulleista ainoa joka olisi osannut tehdä loukkaantuneen hyväksi jotain. Hän olisi osannut myös kieltää siirtämisen.

Hyvin tyypillisesti lääkärit ja hoitajat pysähtyvät onnettomuuspaikalle vaikka olisivat kymmenes ohikulkija varmistamaan tarvitaanko apua.

Kaikki toimivat tyhmästi, mutta täytyy kyllä hiukan ihmetellä tän hoitajan toimintaa kun olivat kuitenkin aikeissa palata paikalle. Miksi mies ei voinut mennä parkkeeraamaan ja akan ammattilainen ottanut tilannetta haltuunsa? Tai varmistanut ovatko jo paikalla olevat ensiaputaitoisia ja kykeneviä auttamaan.

Vierailija
62/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajalle oli tärkeämpää tehdä tästä Audi kuskista syyllinen, kuin auttaa onnettomuuden uhria? 

Tämän päivän teema on tehdä tikusta asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo? tämän lähihoitajankin kanssa. Vähän valoja päälle. 

Olen itsekin pysähtynyt onnettomuuspaikalle kun en ole heti tajunnut että auttajia on jo paikalla ja apua on hälytetty ja jatkanut sitten matkaani kun tilanne on jo hoidossa. Minulla ei ole mitään koulutusta jolla olisi ollut merkitystä tilanteessa, ellei loukkaantunut olisi ollut sijoitusneuvoja vailla.

Onneksi paikalla ei ollut some-h* oraamiseen taipuvaista lähäriä kuvaamassa mersuani roskalehtiin.

Vierailija
64/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerinen nainen, jolla kyydissä pieni lapsi...tiedot ylös poliiseja varten, mies YKSIN siirtämään autoa ja jäädään itse paikalle, kun kerran tiedetään miten toimitaan.

Vierailija
65/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audinkin kuski lähti etsimään parkkipaikkaa eikä ilmeisesti enää löytänyt takasin xD

Btw, samaa yritti sekin jätkä joka ajoi mun perään kaupungissa pari vuotta sitten. Sujuvasti selitti poliisille miten oli jäänyt kulman taakse parkkiin oottamaan että minä tulen etsimään hänet??? wtf???  Onneksi kerkesin nähdä rekkarin, loppu hoituikin poliisien toimesta.

PS. siltä varalta että joku keksii inttää niin kävin itse saman kulman takana katsomassa jäikö kuski sinne, näin siis kääntyvän tien päästä. Ei jäänyt.

Vierailija
66/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko muille mieleen että millaisessa hoidossa lapsemme, vammaisemme ja vanhuksemme ovat kun lähihoitajiemme osaaminen on tuota luokkaa?

Vierailija
67/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin / naureskelin samaa luettuani tuon jutun. Hoitajat on muutenkin hirviöitä, jotka kiusaa, simputtaa, pilkkaa, herjaa, jos ei potilaita, niin työkavereitaan. Elämäni paras päätös oli lähteä pois hoitotyöstä. Ei ihme, että alalla on pula työvoimasta.

Vierailija
68/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ensiavun antamisen sijaan lähtee parkkeeraamaan autoaan ja ottamaan valokuvia some-sheimaa tyyppiä joka pysähtyi paikalle selvästi paniikissa ja huusi ihmisiä auttamaan?

Vierailija
69/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kyllä ihan samaa että poliisin hommia tuo on. Kuvasta näkyy varmaan rekkari, eiköhän poliisit ole oven takana pian.

Poliisilla tuskin on mitään syytä lähteä tätä tapausta sen enempää tutkimaan. Mies kaatui pyörällä ja apua hälytettiin ja mies pääsi hoitoon. 

Vierailija
70/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää tätä "laitan kuvat ja tiedot faceen" ja sitten soitetaan iltapuluun ja vielä toimittaja lainaa kuinka "ystävät kommentoivat tuohtuneina". Nyt tuli taas se tunne, että haluan takaisin kasarille jolloin ei ollut nettiä ja oli vielä harhaluulo, että ihmiskunta on järkevää. Niin paljon kuin netistä ja kehityksestä pidänkin.

Vierailija
71/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää tätä "laitan kuvat ja tiedot faceen" ja sitten soitetaan iltapuluun ja vielä toimittaja lainaa kuinka "ystävät kommentoivat tuohtuneina". Nyt tuli taas se tunne, että haluan takaisin kasarille jolloin ei ollut nettiä ja oli vielä harhaluulo, että ihmiskunta on järkevää. Niin paljon kuin netistä ja kehityksestä pidänkin.

Ja varskinkin, kun katsoo tuota kuvaa kuinka monta ihmistä siinä on...

Vierailija
72/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa lukee näin:

– Nyt uhri oli vain nostettu pois ja kaikki häipyivät paikalta. Onneksi mieheni sanoi, että ottaisin kuvia. Niistä näkee onnettomuuspaikan, auton ja raitiovaunun, hän toteaa.

Eli jos oikein ymmärsin niin kukaan ei jäänyt enää paikalle odottamaan avun tuloa. Eli mies oli jätetty yksin. En ymmärrä sitä, että yhtä kuskia "vainotaan", mutta se on väärin jos kukaan ei enää jäänyt paikalle. Itse sain tämän käsityksen. Silloin se on jo heitteillejättö. En itse voisi jättää loukkaantunutta vaan olisin loppuun asti, vaikken paljon pystyisi auttamaankaan. 

Vierailija
73/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V”tuttaa nämä kaiken someen jakavat paskantärkeät ”kansalaiset”.

Kuvineen kaikkineen ”tiedotetaan” tapahtumista oman näkemyksen mukaan.

Kansalainen olisi voinut laittaa kuvansa ja tietonsa poliisille. Poliisi selvittää hetkessä Audin henkilöt ja heidän osuutensa asiaan. Ei ole kansalaisen tehtävä huudella ketään ”ilmoittautumaan”.

Vierailija
74/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes. Sanasta sanaan juuri näin. Somea seuratessa paljastuu miten id iootteja ihmiset todellisuudessa ovat. Olisin elänyt mielummin harhoissani.

Vierailija
75/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ettiä facesta tätä hoitajaa. Julkaisee kyllä audin kuvan ja soittaa iltalehteen, mutta omaa naamaa ei halua julkisuuteen

Vierailija
76/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta kiinnostaa niin katsokaa sitä Iltsun kuvaa.

Kulma, johon Audi on pysäytetty yhdistettynä loukkaantuneen sijaintiin viittaa erittäin vahvasti siihen, että Audi on pysäytetty auttamaan uhria, eikä liity itse onnettomuuteen.

Vierailija
77/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulma, johon Audi on pysäytetty yhdistettynä loukkaantuneen sijaintiin viittaa erittäin vahvasti siihen, että Audi on pysäytetty auttamaan uhria, eikä liity itse onnettomuuteen.

Niin ja tähän viittaa myös aika vahvasti poliisin kirjaus asiasta.

Vierailija
78/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa lukee näin:

– Nyt uhri oli vain nostettu pois ja kaikki häipyivät paikalta. Onneksi mieheni sanoi, että ottaisin kuvia. Niistä näkee onnettomuuspaikan, auton ja raitiovaunun, hän toteaa.

Eli jos oikein ymmärsin niin kukaan ei jäänyt enää paikalle odottamaan avun tuloa. Eli mies oli jätetty yksin. En ymmärrä sitä, että yhtä kuskia "vainotaan", mutta se on väärin jos kukaan ei enää jäänyt paikalle. Itse sain tämän käsityksen. Silloin se on jo heitteillejättö. En itse voisi jättää loukkaantunutta vaan olisin loppuun asti, vaikken paljon pystyisi auttamaankaan. 

Audikuskin pitäisi ilmottautua, mutta ei noiden muiden paikalla olijoiden? Esim. tuon taustalla näkyvän taksikuljettajan? Tuo keski-ikäisen suomalaisnaisen? Tuo perhe, joka pälyilee tuolla taustalla? Noiden nuorten miesten? 

Vierailija
79/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan katsoa sitä kuvaa ja mietti hetki miksi tällä parilla meni se Audi kuski niin paljon tunteisiin...

Vierailija
80/90 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onnettomuutessa ei ole mitään muuta 'outoa' kuin tuo artikkeli, joka on tehty yhden ihmisen havaintojen ja valokuvien pohjalta.