Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoustyö on täysin turhaa

Vierailija
28.07.2019 |

En tajua miksi meidän työpaikalla käy siivooja joka päivä. Miksi lattiaa pitää luututa joka päivä? Firmalle turhaa rahanmenoa. Jokainen täällä kyllä itse osaa viedä roskansa. Ei mun työpaikalla mitään lattiaa tarvitse kuurata.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, niinhän sitä vois luulla. Siivoojan työ on just sitä mistä ei kiitosta heru, ja sen tärkeys huomataan tasan silloin kun sitä hommaa ei kukaan tee.

Meidän työpaikalla siivotaan joka toinen päivä. Kerran kävi joku kämmi ja meidän osasto jäi siivoamatta neljäksi päiväksi. Sitä paskan (siis ihan jonkun mustan mörsselin) määrää lattialla. Tahroja pöydät täynnä, roskikset tursusivat yli.

Nostan hattua ihan kaikille siivoojille.

Vierailija
2/27 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popparit - - >

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan säästää lattiamateriaali ja pintoja.

Sehän on pahin vaihtoehto, kun pestään vasta sitten kun lika on pintynyt ja käytetään voimakkaita pesuaineita.

Meillä taloyhtiössä pyyhitään porraskäytävä ja rappusit päivittäin ja vain kerran vuodessa perusteellinen pesu ja lattia ja portaat ovat uudenveroiset ja aina siistit, vaikka talo on yli 30v vanha. Kiitos siivoojan ja talon asukkaiden jotka ymmärtävät siisteyden päälle.

Vierailija
4/27 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, niinhän sitä vois luulla. Siivoojan työ on just sitä mistä ei kiitosta heru, ja sen tärkeys huomataan tasan silloin kun sitä hommaa ei kukaan tee.

Meidän työpaikalla siivotaan joka toinen päivä. Kerran kävi joku kämmi ja meidän osasto jäi siivoamatta neljäksi päiväksi. Sitä paskan (siis ihan jonkun mustan mörsselin) määrää lattialla. Tahroja pöydät täynnä, roskikset tursusivat yli.

Nostan hattua ihan kaikille siivoojille.

Miksi pitäisi maksaa siitä, että joku poistaa tahran pöydältä? Jos se häiritsee niin se vie sekunnin kun työntekijä itse sen putsaa. Ei minua mitkään tahrat häiritse.

Ap

Vierailija
5/27 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen moppaaminen onkin monessa paikassa ihan turhaa.

Vierailija
6/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pölyä kertyy yllättävän paljon, unohtamatta muuta likaa. Et arvaakkaan miten paljon kahvia läikytellään, muttei jakseta kumminkaan pyyhkiä kunnolla.

Vierailija
7/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein siivoat kotona ap?

Vierailija
8/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta että työntekijät voisivat siivota itse psskansa.

Siivoja käy monessa paikassa vain siksi, että asiakasyrityksen työntekijät voisivat tuntea ylemmyyttä jotain toista kohtaan. Ja ehkä vähän kiusatakin. Ja ennen kaikkea monet kokevat, että voivat jopa neuvoa siivoojaa hänen omassa työssään.

Vierailija
9/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahroja pöydät täynnä

Mitä työtä teette? Jos kyse on omasta kahvikupista tulleista tahroista, niin mielestäni jokaisen pitäisi pyyhkiä sellaiset omalta pöydältään. Ihan eri asia kuin roskisten tyhjentäminen tai lattioiden luuttuaminen. 

Vierailija
10/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliarvioit siis omaa, entistä työtäsi.

Vierailija
11/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä siivoojana sellainen ohje, että puhdasta ei siivota. Eli jos joku paikka oli siisti, esim näki ettei vessassa ole käyty, niin sitä vessaa ei siivottu. Tietysti vessa siivottiin kuitenkin aika ajoin, koska pölyähän kertyy, vaikkei sitä käytettäisikään koskaan. Myös kun oli toimistotyöntekijöillä kesälomia, niin moni laittoi lapun oveensa siivoojalle loma-ajan, ettei tuhaan tarvi availla ovea siivotakseen, ja huone siivottiin sitten ennen kuin työntekijä palasi lomalta. 

Asiakasyitys myös monesti teki niin, että se se ei itse määritellyt siivouksen tarvetta, vaan jätti sen meille ammattilaisille, jotka muutaman viikon katsoimme tilannetta, mitä sotkua tulee ja kuinka paljon, ja sitten ilmoitimme yritykselle millaista siivousta he kaipaavat. Sitten aikaa myösten muokattiin vastaamaan sopimusta muuttuviin tarpeisiin.

Vierailija
12/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päinvastoin, Säännöllinen siivoaminen on supertärkeää!

Vierailija
13/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se muuttuikin supertärkeäksi, mikähän on oikea mielipiteesi.

Vierailija
14/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahroja pöydät täynnä

Mitä työtä teette? Jos kyse on omasta kahvikupista tulleista tahroista, niin mielestäni jokaisen pitäisi pyyhkiä sellaiset omalta pöydältään. Ihan eri asia kuin roskisten tyhjentäminen tai lattioiden luuttuaminen. 

Kyllä aikuisen pitäisi osata se roskis vaihtaa ilman siivoojaa.

Vierailija
15/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi ihan hyvä, että työntekijät tekisivät siivoustyön. Saisivat liikuntaa ja tosiaan ei tarvitsisi maksaa siivouksesta.

Voisi olla joku kiertävä systeemi. Aloittaa voisi vaikka miesten wc:n pesusta ja keittiön pesusta.

Varmasti olisi ihan tunkua näihin työtehtäviin!!

Vierailija
16/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kotona on ihanaa kun on siistiä.

Vierailija
17/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli töissä siivoojana sellainen ohje, että puhdasta ei siivota. Eli jos joku paikka oli siisti, esim näki ettei vessassa ole käyty, niin sitä vessaa ei siivottu. Tietysti vessa siivottiin kuitenkin aika ajoin, koska pölyähän kertyy, vaikkei sitä käytettäisikään koskaan. Myös kun oli toimistotyöntekijöillä kesälomia, niin moni laittoi lapun oveensa siivoojalle loma-ajan, ettei tuhaan tarvi availla ovea siivotakseen, ja huone siivottiin sitten ennen kuin työntekijä palasi lomalta. 

Asiakasyitys myös monesti teki niin, että se se ei itse määritellyt siivouksen tarvetta, vaan jätti sen meille ammattilaisille, jotka muutaman viikon katsoimme tilannetta, mitä sotkua tulee ja kuinka paljon, ja sitten ilmoitimme yritykselle millaista siivousta he kaipaavat. Sitten aikaa myösten muokattiin vastaamaan sopimusta muuttuviin tarpeisiin.

Tämä olisi todella hyvä juttu. Mä teen työtä, jossa mulla on pöydällä monesti levällään vähän arvokkaampia asioita (ei siis vain papereita), joihin ei saa koskea. Olen jättänyt lapunkin oveen, että "älkää koskeko mihinkään". Meidän vanha, valitettavasti sairauden takia lopettanut siivoojamme osasi totella näitä pyyntöjä ja kysyi aina, saako siivota, pyyhkiä pöydät tms.

Tämä uusi on ihan mahdoton - se, että hän ei siirrä tavaroita takaisin paikoilleen (esim. mun kynätelinettä, ammattikirjapinoa ynnä muuta) sen jälkeen kun (melko tarpeettomasti) pyyhkii pinnat kaksi kertaa viikossa on lähinnä rasittavaa ja tuo turhaa työtä kun kaikki on taas pistettävä oikeille paikoilleen, mutta nyt hän pari viikkoa sitten, mun ollessani työmaalla toisaalla tekikin "suursiivouksen" KYSYMÄTTÄ ja ILMOITTAMATTA. Olin mielestäni tehnyt ihan tarpeeksi selväksi, että homma hoidetaan kun mä olen lomalla, koska siihen mennessä olen tehnyt projektini loppuun ja pystyn siirtämään tavarat pois. Mm. mun työvälineitä oli laiteltu kaiketi jotenkin "esteettisemmin", vaikka olin nimenomaan kieltänyt koskemasta niihin - ne ovat siinä paikallaan, missä niitä tarvitaan ja missä käytän niitä. Myös itse työn alla olevaan asiaan oli koskettu (onneksi ei tuhoisasti). 

Tämä on vähän kuin joku kävisi "vähän siivoamassa" kellosepän työpöytää ja kumoaisi kaikki työn alla olevan kellon osat sekaisin purkkiin, että "olisi siistimpää".

Nyt pelottaa lähteä lomalle. Laitoin uuden lapun oveen, mutta kun edellistäkään ei kunnioitettu... Harkitsen vakavasti munalukon hankkimista ja asentamista huoneeni oveen. 

Vierailija
18/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jatkaa: niin, ja ihan perussuomalainen Tiina Tavallinen on tämä siivooja, eli mistään kielimuurista ei ole kyse. Ilmeisesti lähinnä haluttomuudesta ymmärtää (ehkä myös ammattitaidottomuudesta).

Vierailija
19/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 jatkaa: niin, ja ihan perussuomalainen Tiina Tavallinen on tämä siivooja, eli mistään kielimuurista ei ole kyse. Ilmeisesti lähinnä haluttomuudesta ymmärtää (ehkä myös ammattitaidottomuudesta).

Ammattitaidottomuutta. Pöydiltä ei saa mitään siirrellä vaan pyyhitään se vapaana oleva alue (jos mahdollista), poikkeuksena ruoka- yms pöydät. Jos pöydän omistaja haluaa kunnon siivoamisen niin tyhjentää itse pöytänsä ennen siivoajan tuloa.

Vierailija
20/27 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ voisi olla ilmaista. Talkootyötä.