Siivoustyö on täysin turhaa
En tajua miksi meidän työpaikalla käy siivooja joka päivä. Miksi lattiaa pitää luututa joka päivä? Firmalle turhaa rahanmenoa. Jokainen täällä kyllä itse osaa viedä roskansa. Ei mun työpaikalla mitään lattiaa tarvitse kuurata.
Kommentit (27)
Siivoustyön tärkeyden huomaa juurikin silloin, kun sitä ei kukaan tee. Yhdessä päiväkodissa oli kauhean näköistä kun siellä ei oltu pariin päivään siivottu. Menin siis itse siivojan tuuraajaksi siinä vaiheessa ja kyllä kirosin, kun en saanut järjestettyä sinne menoa vaikka jo päivää aikasemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahroja pöydät täynnä
Mitä työtä teette? Jos kyse on omasta kahvikupista tulleista tahroista, niin mielestäni jokaisen pitäisi pyyhkiä sellaiset omalta pöydältään. Ihan eri asia kuin roskisten tyhjentäminen tai lattioiden luuttuaminen.
Kyllä aikuisen pitäisi osata se roskis vaihtaa ilman siivoojaa.
Roskiksen vaihto itse toisi säästöä myös työnantajalle.
Meillä jäteastiat ovat niin hankalan reitin takana, että kuskaisin roskani mieluummin kotiin omaan jäteastiaan (ok-talo, joten ei menisi minkään taloyhtiön piikkiin).
Vierailija kirjoitti:
Miten usein siivoat kotona ap?
Jos on likaista niin siivoan. Eli harvoin. Imuroin ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Ei tule sotkua.
Ap
Minä olen ainakin niin kiitollinen meidän siivoojille! Aina on wc-tilat siistit, lattiat puhtaat, pinnat kiiltää, roskikset tyhjätty jne. Tiedän firmoja, joissa siivooja käy tyyliin kerran viikossa nopeasti hutaisemassa eikä kukaan firman työntekijä ole valmis siivoamaan edes niitä omia jälkiään, niin siisteys ihan retuperällä...
Toki jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi osata siivota omat jälkensä esim. kahvitahrat pöydältä ei vie kauaa, astiat tiskikoneeseen jne. Jotkut eivät kykene edes tuohon. Siivooja sitten taas hoitaa pölyt, wc-tilat ja pinttyneet liat.
En ole imuroinut kotona yli puoleen vuoteen.
Ota selvää kuka siivouksen on ostanut ja mene sanomaan, että säästäisitte jos siivooja kävisi vain pari kertaa viikossa. Äläkä sitten niele ylpeyttäsi kun roskikset tursuavat ja vessat haisevat, vaan pidä pääsi vähemmästä siivoamisesta.
Kyllä kai joo.
Meidän firmassa näyttää olevan joillekin ylivoimaista jopa laittaa omat käyttämänsä astiat tiskikoneeseen.
"Haluaisin" todella nähdä sen vessansiivousinnon. Jotkut väittäisivät, etteivät käytä vessaa kuin kotonaan.