Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 18-20-vuotias tyttö/nainen. Mikä on junalla matkustaessa tekosyysi varata penkkirivistä molemmat paikat junassa, asettamalla laukkusi viereiselle penkille?

Vierailija
28.07.2019 |

Sitten suljit jokaisen tuuletusikkunan vaunusta ja olit loppumatkan kuulokkeet korvilla. Eikä edes riittänyt että varasit viereisen penkin laukulla vaan sinun piti käyttää koko penkkiriviä ikäänkuin makuupaikkana, tietysti riisumatta kenkiä.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon siirtänyt laukun sivuun ja istunut.  Eipä siitä kukaan ole mitään sanonut. Samallalailla tyhjän takeaway mukinkin siirtäisin siitä sivuun

Vierailija
102/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, vaikka olen paljon vanhempi kuin 20. Tietysti laitan laukkuni viereiselle penkille, jos kukaan ei ole tulossa siihen istumaan. Mukavampi matkustaa, kun ei tarvitse pitää laukkua sylissä. Oletan, että ihmiset osaavat avata suunsa ja kertoa, jos haluavat siihen viereiselle penkille istumaan. Silloin tietysti nostan laukun syliini.

Suomessa on kyllä tämän ketjun perusteella aika paljon mykkiä... tai sitten vaan moukkia.

Moukka on se, joka ensin itse vie muilta paikan ja sitten vaatii heiltä kohteliaisuutta. En tiedä miksi pitäisi olla kohtelias epäkohteliaille. Sen laukun nostan siitä omistajan syliin sanaakaan sanomatta.

Tätä tässä itsekkin ihmettelin. Huonosti käyttäytyvät peräävät hyviä tapoja ja toisten huomioimista toisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että saa kanssamatkustajilta muutamia katseita, jos yhtäkkiä mitään sanomatta ottaa toisen laukun ja heittää sen toisen syliin tai istuu sen päälle. Hiukan epävakaata/pelottavaa käytöstä kanssamatkustajien näkökulmasta.

Itse ainakin pyytäisin konduktöörin paikalle, jos joku käyttäytyisi poikkeavasti/oudosti. Sehän voi olla vaikka huumeissa tai jotenkin muuten sekaisin/mt heittää.

Te laukun heittelijät pysykää pois junasta kiitos, jottei tarvitse konduktöörin teitä tulla junasta poistamaan.

Jos kiinnostaa, VR:n omassa lehdessäkin on mielestäni kysytty, voiko laukkua pitää tai itse istua vapaalta vaikuttavalla penkillä. Jos se ei ole VR:lle ongelma, asia on loppuun käsitelty.

On myös paikallisjunia joissa ruuhka-aikaan naiset tykkä'ävät istuttaa laukkujaan penkillä.

Ja ap:n esimerkissä kuulokkeet on korvilla ja ei olla huomaavinaan muita. Milläs sitten pyytelet anteeksi josko neiti suvaitsee siirtää laukkunsa helvettiin siitä. Läpsy takaraivoon "HERÄTYS" ?

On se kumma kuin teillä on muka vain oikeuksia, ilman mitään velvollisuuksia muita kohtaan.

Vierailija
104/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis ei kukaan voi varata laukulla tai muulla penkkiä. Jos juna on tyhjä, niin sitten ok. Usein on kuitenkin toisin eli tyhjiä paikkoja on vähän jos ollenkaan. Kyllä sen verran älyä ja käytöstapoja on ettei itsekkään junttimaisesti istuta kassiaan ja olettaa että toisten velvollisuus on pyytää istumalupaa. Ei se laukku omaa penkkiä tarvitse. Jos et halua pitää sylissä, niin lattialle vaan. Kyllä minä syytän huonoista käytöstavoista näitä laukun penkillä makuuttajia ja kaikenikäiset sellaiset. Selitykset että kyllä otan sen pois, jos joku pyytää, on syvältä. Mikä oikeus teillä on velvoittaa pyytämään teitä siirtämään kaikki ne?

Vierailija
105/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis ei kukaan voi varata laukulla tai muulla penkkiä. Jos juna on tyhjä, niin sitten ok. Usein on kuitenkin toisin eli tyhjiä paikkoja on vähän jos ollenkaan. Kyllä sen verran älyä ja käytöstapoja on ettei itsekkään junttimaisesti istuta kassiaan ja olettaa että toisten velvollisuus on pyytää istumalupaa. Ei se laukku omaa penkkiä tarvitse. Jos et halua pitää sylissä, niin lattialle vaan. Kyllä minä syytän huonoista käytöstavoista näitä laukun penkillä makuuttajia ja kaikenikäiset sellaiset. Selitykset että kyllä otan sen pois, jos joku pyytää, on syvältä. Mikä oikeus teillä on velvoittaa pyytämään teitä siirtämään kaikki ne?

No johan se on sinulle selitetty. Nainen varaa tilan itselleen jotta kukaan mies ei tule istumaan viereen koska mieshän on ra.iskaaja.

Toinen teoria oli että nainen osoittaa valtansa pakottamalla toinen anelemaan istumapaikkaa kuin koira.

Kerjää koira, kerjää.

Vierailija
106/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
107/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaa pidetään varattuna tietenkin siksi, jos minä sattuisinkin matkustamaan samaa matkaa ja voisin istuutua viereen.

Terveisin, monsieur Hurmuri.

Vierailija
108/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vähän vanhempi tyttö, mutta julkisissa laitan kassin viereeni, koska

a) en sitä turhaan viitsi sylissänikään pitää, jos kerran muita paikkoja on paljon vapaana

b) en halua viereeni ketään, ellei ole ihan pakko.

Inhottaa kaikki haisevat kanssamatkustajat, haisevat sitten hielle, paskalle, tupakalle, viinalle, parfyymille, partavedelle, dödölle tai jollekin pyykinpesuaineelle. Pahimmista tapauksista tarttuu vielä haju omaan hihaan, tai kyseisen tyypin penkkiin, josta se sitten tarttuu seuraavan epäonnisen matkustajan housuihin ja selkämykseen...

Tarkkailen kyllä koko ajan tilannetta ja jos alkaa vaikuttaa siltä, että paikat alkaa olla vähissä, niin nostan kyllä ajoissa kassini syliin, enkä tahallani seisota ketään.

Mutta se vasta on jännä ilmiö, että jos suurin osa käytäväpaikoista on vapaana ja muutamalla on kassi vieressään, niin mikä hiivatin tarve on saada istua juuri sille penkille, jossa joku pitää kassiaan? Miksi ei voi mennä sille penkille, missä ei ole mitään, kun niitäkin paljon on?

Vierailija
109/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vähän vanhempi tyttö, mutta julkisissa laitan kassin viereeni, koska

a) en sitä turhaan viitsi sylissänikään pitää, jos kerran muita paikkoja on paljon vapaana

b) en halua viereeni ketään, ellei ole ihan pakko.

Inhottaa kaikki haisevat kanssamatkustajat, haisevat sitten hielle, paskalle, tupakalle, viinalle, parfyymille, partavedelle, dödölle tai jollekin pyykinpesuaineelle. Pahimmista tapauksista tarttuu vielä haju omaan hihaan, tai kyseisen tyypin penkkiin, josta se sitten tarttuu seuraavan epäonnisen matkustajan housuihin ja selkämykseen...

Tarkkailen kyllä koko ajan tilannetta ja jos alkaa vaikuttaa siltä, että paikat alkaa olla vähissä, niin nostan kyllä ajoissa kassini syliin, enkä tahallani seisota ketään.

Mutta se vasta on jännä ilmiö, että jos suurin osa käytäväpaikoista on vapaana ja muutamalla on kassi vieressään, niin mikä hiivatin tarve on saada istua juuri sille penkille, jossa joku pitää kassiaan? Miksi ei voi mennä sille penkille, missä ei ole mitään, kun niitäkin paljon on?

Saisi kyllä muuten olla eri vaunut siisteille ihmisille ja sitten omansa epäsiisteille, jonne siis sietäisivät mennä kaikki kännikalat, spurgut, tupakoitsijat ja ne, jotka tykkää käyttää hajuvesia sun muita. Ennen vanhaankin oli tupakoitsijoiden ja ei-tupakoitsijoiden vaunut, niin vähän samaan tyyliin.

Vierailija
110/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epäkohteliasta mutta vastaus kysymykseen on todella yksinkertaisesti juuri se että hän ei halunnut viereensä epämieluisaa henkilöä. Nuorena naisena valitettavasti kokee todella paljon epätoivottua lähentelyä, tuijottelua ja jopa ahdistelua joten se on suojakeino. Fiksu tietenkin ottaa sen laukun syliinsä jos näyttää siltä että juna tulee täyteen mutta jos on paljon tilaa niin sillä ei ole mitään väliä vaikka se laukku olisi siinä penkillä eikä kyseessä ole kaukojuna jossa on paikkaliput. Kenelläkään ei ole pakottavaa tarvetta päästä juuri siihen paikalle istumaan niin kauan kun muitakin paikkoja on tyhjänä. 

Vierailija
111/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä aivovamma saa itse ikkunaa auki, jos tarvitset happea?

Vierailija
112/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku nainen jättää laukkunsa istuimelle johon haluan, se laukku lentä siitä tangentin suuntaisesti hyvin nopeasti.

Siinä ei sanoja tarvita.

Ei se juna mikään huvipuisto ole, se on verrannollinen auton takapenkkiin, jossa myös ihmiset sekä istuvat että pitävät laukkujaan.

T. 23

jos autoon on tarkoitus mahtua 2+3 ja sinä päätät laittaa laukun takapenkillä viereesi ettei kukaan mahdu siihen...

No silloinkin voi sanoa ett oiskohan mulle täs viel tilaa.. :D nyt ihan oikeesti hei. Tää on niitä kirjoittamattomia junan sääntöjä ett laukku tai ihminen siirtyy tarvittaessa ystävällisesti kun toinen niin pyytää. Kaikki tietää tämän jotka junilla liikkuu. :D unohdit nyt sen tärkeimmän. Eli onko auton takapenkki sulle liian likainen, jos siihen on nostettu laukku vai istutko siihen? Takaan että auton penkit on varmasti likaisempia ja niitä huomioidaan likaisen laukun osalta vähemmän kuin junan penkkejä. Kyl junamatkustajat yleensä ottaa huomioon ett joku voi haluta istua siihen penkille viel saman päivän aikana. ;)

Ennen sääntö oli ettei penkille nosteta laukkua varaamaan paikkaa. Nykyään te  Ä M M Ä T  tosiaan teette mitä huvittaa ja toteatte vain "anele koira niin pääset istumaan"

Kyllä laukun saa nostaa penkille, jos kulkuneuvossa on tilaa. Yhtälailla miehet kuin naiset toimivat näin samoin kuin kaikenikäiset. t. konduktööri

Vierailija
113/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, hajusteettomat junavaunut ja bussit olisi unelma! Voisin jopa alkaa julkisten käyttäjäksi, jos näin olisi!

Vierailija
114/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitetaan kuitenkin haukkumasanoja ketjussa.

-ap-

Mitä niistä? Se miten naisia kutsutaan ä m m i k s i

vai se miten miehiä kutsutaan r.aiskaajiksi ja a.hdistelijoiksi joita ei sen vuoksi tarvitse päästää istumaan?

Erona mm. se, että tässä ketjussa haukkuminen yleistetään kaikkii naisiin.

ohis

Vierailija
115/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halunnut viereensä jotain irstasta setämiestä.

Se on sitten voi-voi. Joukkoliikenteessä joutuu välillä sietämään sitä sun tätä. Jos se ei käy niin hän voi matkustaa vaikka taksilla, mopolla tai fillarilla.

Kenenkään ei tarvitse tietää ahdistelua tms.

Vierailija
116/119 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, vaikka olen paljon vanhempi kuin 20. Tietysti laitan laukkuni viereiselle penkille, jos kukaan ei ole tulossa siihen istumaan. Mukavampi matkustaa, kun ei tarvitse pitää laukkua sylissä. Oletan, että ihmiset osaavat avata suunsa ja kertoa, jos haluavat siihen viereiselle penkille istumaan. Silloin tietysti nostan laukun syliini.

Ja sinulla ei ole käynyt mielessä että junissa on myös laukkuhyllyt?

Kaikki eivät esim. ylety niihin. ohis

Vierailija
117/119 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halunnut viereensä jotain irstasta setämiestä.

Se on sitten voi-voi. Joukkoliikenteessä joutuu välillä sietämään sitä sun tätä. Jos se ei käy niin hän voi matkustaa vaikka taksilla, mopolla tai fillarilla.

Kenenkään ei tarvitse tietää ahdistelua tms.

Jos olen saanut oikean käsityksen niin useimmat ahdistuu jo siitä että joku istuu viereen.

Vierailija
118/119 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäiset naiset perseilevät laukkujensa kanssa samalla tavalla busseissa ja junissa. Olen muutamaan otteeseen nakannut laukun tai nyssäkät lattialle ja istunut sanomatta sanaakaan. Olen liki kaksimetrinen parrakas rosvonnäköinen korsto, joten yleensä ei tarvitse mussutusta kuunnella. Yksi nainen kerrallaan mä näitä typeriä äm*miä koulutan. 😎

Vierailija
119/119 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäiset naiset perseilevät laukkujensa kanssa samalla tavalla busseissa ja junissa. Olen muutamaan otteeseen nakannut laukun tai nyssäkät lattialle ja istunut sanomatta sanaakaan. Olen liki kaksimetrinen parrakas rosvonnäköinen korsto, joten yleensä ei tarvitse mussutusta kuunnella. Yksi nainen kerrallaan mä näitä typeriä äm*miä koulutan. 😎

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän