Onko muita, joille alastomuus on tabu? Kamala häpeä omasta vartalosta?
Mulla on. En voi mennä edes saunaan perheeni kanssa, koska häpeän vartaloani. En käy uimassa, en missään missä pitää olla vähissä vaatteissa. Suihkussa käyn suunnilleen pimeässä koska inhoan vartaloani. En voi sietää rintojani enkä läskejäni. Tämä olotila on ollut nyt noin 10 vuotta. Minulla on mies ja kaksi lasta. Minulla on noin 15 kg ylipainoa.
Kommentit (37)
Jatkuisiko arkailu vaikka saisit laihdutettua?
Sama juttu Suomessa, mutta Gambian reissuilla ei koskaan ole hävettänyt.
Joskus nuorempana oli mutta enää moneen vuoteen ei. Esim. yleiset suihkutilat ja muut vastaavat eivät ahdista ollenkaan.
no mulla ei ole ylipainoa, mutta en myöskään tykkää omasta vartalostani. en käy saunassa enkä uimassa. uimapuvussa näyttäytyminen olisi täysin mahdoton ajatus mulle. olen parisuhteessa, mutta olen miettinyt että jos jostain syystä jäisin sinkuksi, niin uutta parisuhdetta tuskin tulisi, koska en pystyisi olemaan alasti jonkun vieraan edessä.
Mä vihaan ja häpeän myös vartaloani hirveän paljon. En halua olla alasti edes yksinäni (ällöttää!) eikä tulisi missään tilanteessa mieleenkään olla alasti tai vähissä vaatteissa millään tavalla julkisesti. En siis käy rannoilla, uimahalleissa tai saunoissa muuten kuin kotona mieheni kanssa. En kyllä koe menettäväni yhtään mitään tässä.
Sama tilanne oli vaikka olin normaalipainoinen. Ihmettelen todellakin ystäviäni, jotka käyvät uimassa, tai yhdessä saunassa keskenään. En todellakaan voi. Ja sama kuin yhdellä kommentoijalla, ikinä en enää löytäisi parisuhdetta jos nykyinen päättyisi. Ja inhoan koko kroppaani, kamala olotila. ap
Vierailija kirjoitti:
Joskus nuorempana oli mutta enää moneen vuoteen ei. Esim. yleiset suihkutilat ja muut vastaavat eivät ahdista ollenkaan.
Sen verran pakko kyllä lisätä kun joku mainitsi saunan, että siellä voisi kyllä porukassa tuntua epämiellyttävältä. Ja yleensäkin tilanteissa, joissa muiden ihmisten on mahdollista tuijottaa pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran pakko kyllä lisätä kun joku mainitsi saunan, että siellä voisi kyllä porukassa tuntua epämiellyttävältä. Ja yleensäkin tilanteissa, joissa muiden ihmisten on mahdollista tuijottaa pitkään.
Heh, olipa näköjää aloituksessakin heti mainittu. Hyvin tullut taas luettua :D
En edes lääkärissä haluaisi paitaa ottaa pois, mutta joskus on pakko. Kamalia jotkut röntgenkuvaukset, mammografiat, gynekäynnit, uimahallit +saunat, jopa kesävaatteet tuntuu liian paljastavilta vaikka päällä on aina vähintään caprit ja t-paita. Kotona tosin voin olla puolialastikin verhot kiinni, etenkin näin helteillä on ollut pakko.
Tuntuu että olen ainoa koko maailmassa. Onneksi täällä pari muuta. Kamala itseinho, ja se on siis kestänyt kauan. Harmittaa todella paljon. Kuljen kotona jättimäiset vaatteet päällä (lainapeite oy) ettei muodot näy. Muuten mulla hyvä itsetunto, mutta kroppa kauhun aihe. ap
Miltä mahtaa seksi tuntua kun on tuollainen suhde omaan kehoon?
Vierailija kirjoitti:
Miltä mahtaa seksi tuntua kun on tuollainen suhde omaan kehoon?
Siksi sitä seksiä ei olekaan 😁
Minkä ikäisiä te häpeäjät ootte? Kuulostaa, että nuoria vielä.
Minä melkein 50v röllöttelen ihan häpeämättä. Ihan sama jos jotakuta vaivaa ..pääasia et mua ei.
Liityn joukkoon. En käy missään, missä pitäisi riisuutua edes alusvaatteille. Kotona tietysti suihkussa käyn. No mammografiassa olen käynyt ja ihan kauhea olo on sen hetken, kun kävelee pukuhuoneesta kuvattavaksi ja takaisin. Mutta siis uimahallit, kylpylät, yleiset saunat ja uimarannat ovat paikkoja, joissa minua ei näy. Kun lapset olivat pieniä, istuin uimarannalla laiturilla vaatteet päällä ja mies hoiti uimaopetuksen ja varsinaisen vahtimisen.
Minä olen 59-v. häpeilijä, normaalipainoinen vielä kaiken lisäksi.
En ymmärrä tuollaista häpeilyä, aapeen 10kg ylipainoa ei ole edes paljon.
Poikaa olen käyttänyt uimassa nyt helteillä ja rannalla on kyllä ollut monen näköistä ja kokoista mammaa uittamassa omia lapsiaan enkä usko että ketään on haitannut tai kiinnostanut jonkun vatsamakkarat tai raskausarvet ja koko uimapuvun voi laittaa peittämään jos ei bikineitä halua.
Mistä teidän muiden häpeä johtuu? Minulla se on älyttömän rumat jalat: väärät sääret ja hyvin paksut. Mitään ei ole tehtävissä.
Pelkän läskin takia en häpeilisi, senhän saa laihdutettua jos häiritsee.
Minua omassa vartalossa ahdistaa roikkuva iho. Rintojen alta alkaa leveät raskausarvet häpykummulle saakka. Iho menee rullalle ja roikkuu sektioarven päälle. Huono kudostyyppi ei kestänyt raskaana oloa. Rinnatkin roikkuu, mutta se ei edes haittaa niin paljon kuin tuo vatsa.
Sama paitsi perheen kanssa ei hävetä.