Onko mahdotonta löytää luonnollinen nainen, joka ei meikkaa?
En ole huomannut meikin kaunistavan ketään. Haluaisin löytää itsevarman, meikittömän yli 25-vuotiaan naisen, joka ei ole lestadiolainen.
Kommentit (48)
En meikkaa juurikaan. En ole lestadiolainen. Uskossa kylläkin, mutta meikittömyys ei liity uskonnolliseen vakaumukseen. N29
Meikkaan joka päivä, mutta niin vähän ettei sitä huomaa. Käytän aurinkosuojaa kasvoille, täytän vähän kulmia siveltimellä että ne näyttävät tasaisilta ja ripsiväriä. En tykkää siitä että kasvot ovat vahamaiset. Olen aika vaalea, joten ripset eivät omaa väriä ole koskaan saaneet.
Huvitti kun Intiasta tuli kaunis meikattu tyttö tai jostain Eritreasta niin kaikki ne helluntaihiiret joitten mielestä ei saa meikata ylistivät noitten tyyliä ja kauneutta, vaikka ne olivat kynsineen kuin tekokuusia todellakin. Niin kovassa maskissa ja helyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkansat ne vasta muuntelevatkin naamaansa ja kroppaansa kuin joulukuuset useimmiten. Siinä teille viherpiiperot.
Eikä luonnonkansa saamelaistenkaan asu ole värittömimästä päästä :) ja ei se ei ollut alkuaan pelkkä juhla-asu vaan käyttöasu.
Romaneilla sama.
Ei taitaisi Tampereenlikka lähteä sateenkaarenvärisessä punaisessa paksussa koltussa jossa helmassa satoja poimuja ja punaisessa hatussa jossa kaikki koruompeleet kylille? Kuten luonnonkansalais saamelainen lähtee .)
Huvittaa nämä luomuilija luimuilijat. Kieltävät meikin valkoisilta mutta kas kun tulee saamelainen romani tai muslimi niin johan saa meikkiä olla, ainakin jälkimmäisillä. Viherpiipero lirkuttaa täysillä "kuinka se kuuluu sun kulttuuriin ja on ihanan näköistä.
Sam nämä ashrami juoksijat. Suomessa näännyttävät itsensä harmaisksi mutta Intialaiset ovat kuin joulukuusia kajaleineen ja vaatteineen eikä taaskaan viherluomua haittaa. Se haittaa vaan jos suomalainen tekee noin, vaikka on varsin hillitty!
Hävetkää Suomen syöjät!
Missäs tätä meikkiä nyt olikaan kielletty (jos nyt ei puhuta lestadiolaisista)?
Ei ollenkaan. Näitä itseään "luonnonkauniiksi" itseään mieltäviä naisia Suomessa riittää. Yleinen homssuisuus ja itsestään huolehtisen laiminlyönti on erityisen yleistä perus baariruusujen parissa. Onnea etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun Intiasta tuli kaunis meikattu tyttö tai jostain Eritreasta niin kaikki ne helluntaihiiret joitten mielestä ei saa meikata ylistivät noitten tyyliä ja kauneutta, vaikka ne olivat kynsineen kuin tekokuusia todellakin. Niin kovassa maskissa ja helyissä.
Eikä se erisääntöisyys rajoittunut meikkiin ja vaatteisiin vaan nämä saivat asua ja elää naimattomina poikakavereittensa kanssa ihan rauhassa, kun taas vahdittiin kyllä suomalaisia naisia kuin haukkoja. Kun ihmettelein asiaa oli vastaus: noissa maissa on jo naimisisssa kun on antautunut miehelle.
Ja kyseessä olivat kristilliset srk ja ihmiset mutta kaksoisstandardit täysin.
Vierailija kirjoitti:
On mahdotonta! Kaikki naiset maalaa naamaansa ja asentelee siihen lisäosia näyttääkseen joltain muulta kuin on.
Tulee jotenkin mieleen ns. amis-corollat, pakkelia pakkelin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkansat ne vasta muuntelevatkin naamaansa ja kroppaansa kuin joulukuuset useimmiten. Siinä teille viherpiiperot.
Eikä luonnonkansa saamelaistenkaan asu ole värittömimästä päästä :) ja ei se ei ollut alkuaan pelkkä juhla-asu vaan käyttöasu.
Romaneilla sama.
Ei taitaisi Tampereenlikka lähteä sateenkaarenvärisessä punaisessa paksussa koltussa jossa helmassa satoja poimuja ja punaisessa hatussa jossa kaikki koruompeleet kylille? Kuten luonnonkansalais saamelainen lähtee .)
Huvittaa nämä luomuilija luimuilijat. Kieltävät meikin valkoisilta mutta kas kun tulee saamelainen romani tai muslimi niin johan saa meikkiä olla, ainakin jälkimmäisillä. Viherpiipero lirkuttaa täysillä "kuinka se kuuluu sun kulttuuriin ja on ihanan näköistä.
Sam nämä ashrami juoksijat. Suomessa näännyttävät itsensä harmaisksi mutta Intialaiset ovat kuin joulukuusia kajaleineen ja vaatteineen eikä taaskaan viherluomua haittaa. Se haittaa vaan jos suomalainen tekee noin, vaikka on varsin hillitty!
Hävetkää Suomen syöjät!
Meikinkieltäjiä olen tavannut viherluomuilijoitten helluntailaisten ja lestojen keskuudessa . Ne ovat jopa tentanneet että ethän vaan ole värjännyt hiuksiasi? Ja "eikö Pyhä Henki kiellä sinua käyttämästä meikkiä"?
Ja viherpiipero: en ikinä laittaisi naamaani mitään mikä ei siihen "kuulu".
Typerää. Neuroottista. Värit ovat luonnon juttu jos mikä.
Jaa Suomesta? No ei ole vaikeaa löytää.
Jollain lähti vähän turhan koville kierroksille tämä keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romaneilla sama.
Hävetkää Suomen syöjät!
Meikinkieltäjiä olen tavannut viherluomuilijoitten helluntailaisten ja lestojen keskuudessa . Ne ovat jopa tentanneet että ethän vaan ole värjännyt hiuksiasi? Ja "eikö Pyhä Henki kiellä sinua käyttämästä meikkiä"?
Ja viherpiipero: en ikinä laittaisi naamaani mitään mikä ei siihen "kuulu".
Typerää. Neuroottista. Värit ovat luonnon juttu jos mikä.
No aika marginaalisesta ilmiöstä on kyse! Helluntailaisia olen elämäni varrella tuntenut montakin, mutta en viherluomuilijahelluntailaisia. Täällä asuinpaikkakunnallani itse asiassa helluntailaiset on keskimäärin aika laitettuja, siis ne, joita tunnen.
Ei kannata kauheasti ottaa lämpöä tuollaisista tai mieltänsä pahoittaa. Erilaisia hihhuleita on joka lähtöön, en mä sellaisten mielipiteille anna kauheasti painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikähän naamaansa muunnellut suuttuu jos huomauttaa että hei sulla on naama täynnä noita täytteitä ja minusta ihan liikaa. Jos hän itse saa puhua että täytteitä on otettava niin tottakai muutkin saavat sanoa että ei tarviisi.
Olisko ihan siksi, että ulkonäöstä huomauttelemista pidetään yleensä aika loukkaavana? Millaisissa tilanteissa itse tapaat tuollaisia kuvaamasi kaltaisia kommentteja laukoa?
Esimerkiksi silloin kun ihminen valehtelee ettei ole muokannut mitenkään itseään ja yrittää hyötyä kuitenkin muokkauksistaan työelämässä tai ollakseen parempi kuin muut. Silloin on näpäytys paikallaan, ettei valheilla pitkälle pötkitä. Jos hän itse puhuu ulkonäöstään aloitteellisena noin ja vielä ilmiselvät kieltäen niin silloin annan palautetta jos se palvelee totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksikähän naamaansa muunnellut suuttuu jos huomauttaa että hei sulla on naama täynnä noita täytteitä ja minusta ihan liikaa. Jos hän itse saa puhua että täytteitä on otettava niin tottakai muutkin saavat sanoa että ei tarviisi.
Olisko ihan siksi, että ulkonäöstä huomauttelemista pidetään yleensä aika loukkaavana? Millaisissa tilanteissa itse tapaat tuollaisia kuvaamasi kaltaisia kommentteja laukoa?
Esimerkiksi silloin kun ihminen valehtelee ettei ole muokannut mitenkään itseään ja yrittää hyötyä kuitenkin muokkauksistaan työelämässä tai ollakseen parempi kuin muut. Silloin on näpäytys paikallaan, ettei valheilla pitkälle pötkitä. Jos hän itse puhuu ulkonäöstään aloitteellisena noin ja vielä ilmiselvät kieltäen niin silloin annan palautetta jos se palvelee totuutta.
Juuri nämä muokatut -ja puhun isoista muokkauksista- puhuvat illat ulkonäöstään mutta valheellisesti. On sitä paksua kyllä terveen ihmisen kuunnella koska kysessä on häiriö omaan kehoon nähden.
Noita täytteitä testataan erittäin kivuliaasti pienillä eläimillä.
En oo meikannu oikeestaan nuoruusvuosien jälkeen. Oon 55v ja eilen viimeksi sain kauniisti esitetyn kohteliaisuuden ventovieraalta herrasmieheltä ihan vaan ruokakaupassa.
Mutta. Eräs tapailemani mies aiemmin kysyi kerran meikkaamattomuudesta, että kai sä nyt edes töihin meikkaat. No en sinnekään.
Mulla on hyvä runko ja pitkät hiukset edelleen ja kapeat kasvot . Joku näistä ihan normijutuista kuitenkin riittää, koska koko elämäni ajan ovat miehet pörränneet ympärilläni. Vaikken meikkaa enkä ole kauhean kiinnostunut muutenkaan tälläämisestä. Hymy on kyllä herkässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se naamaansa muokannut sitten huomauttelee?
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä. Kiertele maaseutua tai teknillisten koulujen opiskelija ruokaloita...
Jaa. Maallakin meikataan, ja teknisten alojen naisetkin meikkaa.
En suoraansanottuna ole eläessäni nähnyt niin umpimeikattua naista kuin arabikulttureissa ja hyvältä näyttää viherpiiperostakin.
En meikkaa kuin juhliin koska allergisoidun helposti meikille ja akneni villiintyy siitä, mutta tuskin kelpaisin suurimmalle osalle miehistä meikittä. Aika harvalla kantasuomalaisella on tasainen kaunis iho, tummat kulmakarvat ja tummat + pitkät + kaarevat + tuuheat ripset. Ja lisäksi vielä kauniit kasvonpiirteet.
Minulla on luonnostaan vaalea huonosti ruskettuva iho, tummat silmänaluset, vaaleat kulmakarvat ja ripset sekä punoittava läikikäs iho jossa finnejä ja aknearpia.
Meikkivoiteen avulla kasvoistani saa tasaisen väriset ja ripset ja kulmat meikkaamalla silmäni korostuvat kauniisti. Ilman meikkiä olen aina nuhjuisen näköinen, koska ihoni on kirjava ja karvat vaaleat.