9-euron työt lopetettava - työläiset vie palkkatyön työntekijältä . Tajutkaa jo vihdoinkin !
Yritykset ovat hoksanneet ettei tarvitse palkata asianmukaisesti työntekijää.
Soittaa vaan työkkäriin.
Sieltä karenssin uhalla pakotetaan ammatti-ihminen duuniin.
9euron kulukorvauksella per päivä.
Ellei työnhakija suostu menemään, niin viedään hänen minimityöttömyysturva eli työmarkkinatuki (518e/kk).
Kommentit (295)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ruikutus jatkuu vain. Olen tehnyt 5,5 euron tuntipalkalla jätskikiskassa töitä. En valittanut, koska ei jätskikiskaan mitään tutkintoa vaadita. Yhdeksän euroa on jo paljon rahaa millekään yritykselle maksettavaksi. Ottakaa huomioon, että yhdeksän euron lisäksi työnantajan pitää maksaa työntekijästä paljon muita kustannuksia. Vaikea kuvitella, että tämän palstan ruikuttajat olisivat paljon enemmän tuon kokonaissaldon arvoisia, jos sitäkään. Perustakaa ruikuttajat itse yritys ja puhukaa sitten, mitä on yritystoiminnan realiteetit ja niin edelleen. Että edes tietäisitte jostain jotain ettekä vain treenaisi äänihuulia täällä.
On kyllä erittäin huolestuttavaa, että on olemassa tällaisia tolloja, jotka luulee että yhdeksän euron töillä tarkoitetaan tuntipalkkaa. Tai yleensä mitään palkkaa.
Minusta on huolestuttavampaa, että on tolloja, jotka ovat valmiita viemään oman tilanteensa ihan naurettavuuksiin ennemmin kuin ottavat yhdeksän euron tuntipalkalla töitä vastaan. Hävettää teidän puolesta.
Kyse on yhdeksästä eurosta _päivässä_ eikä se ole palkkaa vaan kulukorvausta.
Jotkut ihmiset eivät tosiaan tajua, että näin saadaan pudotettua normaali palkansaajia työkkärin kautta halpatyövoimaksi. Työnantaja hyötyy ja yhteiskunta maksaa ja mikä tässä on huvittavaa luokkaerot kasvavat.
Samoin on lopetettava yli 3000 e palkat. Ei kukaan tarvitse enempää eikä edes ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ruikutus jatkuu vain. Olen tehnyt 5,5 euron tuntipalkalla jätskikiskassa töitä. En valittanut, koska ei jätskikiskaan mitään tutkintoa vaadita. Yhdeksän euroa on jo paljon rahaa millekään yritykselle maksettavaksi. Ottakaa huomioon, että yhdeksän euron lisäksi työnantajan pitää maksaa työntekijästä paljon muita kustannuksia. Vaikea kuvitella, että tämän palstan ruikuttajat olisivat paljon enemmän tuon kokonaissaldon arvoisia, jos sitäkään. Perustakaa ruikuttajat itse yritys ja puhukaa sitten, mitä on yritystoiminnan realiteetit ja niin edelleen. Että edes tietäisitte jostain jotain ettekä vain treenaisi äänihuulia täällä.
On kyllä erittäin huolestuttavaa, että on olemassa tällaisia tolloja, jotka luulee että yhdeksän euron töillä tarkoitetaan tuntipalkkaa. Tai yleensä mitään palkkaa.
Minusta on huolestuttavampaa, että on tolloja, jotka ovat valmiita viemään oman tilanteensa ihan naurettavuuksiin ennemmin kuin ottavat yhdeksän euron tuntipalkalla töitä vastaan. Hävettää teidän puolesta.
Se-Ei-Ole-Tuntipalkka. Lue tämä ketju.
42 jatkaa: sitten tää työkokeilujuttu on ihan shaibaa.
Kunnissa ( joku jo mainitsikin ) erittäin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se yhdeksän euroa on päiväpalkka. Lisäksi yritys ei sitä maksa, vaan sinä- ja minä- sekä muut veronmaksajat.
Jälleen kerran - se EI OLE palkkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa yksikin koulu, jossa opettaja opettaa 9:n euron päiväpalkalla?
Työttömiä tukitaan koulunkäyntiavustajiksi, eli sijaistavat opettajia.
Hei, tiedoksesi, että koulunkäyntiavustaja avustaa sitä lasta ei opettajaa. Todellakin ihan eri homma.
Tiedoksesi, näin sen pitäisikin mennä mutta koulunkäyntiavustaja sijaistaa sitä opettajaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin palkkatuettuna.
Olikohan ansiosidonnainen alla? Tein 25 h/ vko ja sain lisärahaa noin 250-350 €/ kk.
Lisäraha oli tarpeen mutta sitä en ymmärrä ettei yrityksillä ole aikomustakaan palkata ihmisiä vaan kierrättää tätä.
En tajua.
Tukia en saanut kun oli realisoitavaa omaisuutta.
Tottakai yritykset kierrättävät, koska heidän ei näin tarvitse maksaa reilua palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkata yritykseensä ketään, kun saa ilmaiseksi työkkäristä?
TE-asiantuntija valkkaa parhaat päältä ja lähettää "valituille" velvoittavan haastattelu ja hakemiskutsun.
Löytyy akateemista ,opettajaa ja muuta ammatti-ihmistä !
Tekee paskan hakemuksen ja se siitä. Näyttelee hullua haastattelussa ja sanoo, että äänet päässä käskivät minun hakea tätä työpaikkaa. Pieru päälle sinetöi kohtalosi.
Ihmisillä on oikeasti tosi kieroutuneet näkemykset siitä, miksi ketään pitäisi palkata töihin. Ei siksi, että olet uniikki yksilö kaikkine ominaisuuksinesi. Ettehän te itsekään mene kauppaan ostamaan jotain tuotetta siksi, että se uniikki Matti siellä hyllytysosastolla saisi tulon vaan koska te haluatte sen tuotteen. Nämä asiat ovat yhteydessä toisiinsa, mutta kaikki leikkivät kuin se ei olisi olemassa. Työelämä rakentuu pätevyydelle ja taidoille eikä säälille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, tiedoksesi, että koulunkäyntiavustaja avustaa sitä lasta ei opettajaa. Todellakin ihan eri homma.
Kyllä niitä avustajia vaan ihan yleisesti käytetään myös open sijaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi, näin sen pitäisikin mennä mutta koulunkäyntiavustaja sijaistaa sitä opettajaa.
Niinhän ne helposti pyrkivät tekemään kun tyhmyyttään eivät tajua ettei sitä kukaan heiltä halua. Koulutetuilla opettajilla menee sitten aikaa korjatessa näiden hölmisköjen opettajanleikkejä.
V*ttu te ootte tyhmiä. Uskotte ihan kaikkea soopaa ilman lähteitä. Suomalaiset on idiootteja, kunnon lampaita. Poliitikot vaan kusee linssiin ja te kiltisti seisotte rivissä kädet koirantassuilla kieli ulkona.
AP tee kansalaisaloite asiasta. Tutustu hyvin lakipykäliin ja käytäntöihin ja kysy vaikka neuvoa työttömien yhdistyksestä. Heillä varmaan on jo aikamoista asiantuntemusta. Muistat vaan tehdä tarpeeksi laadukkaan aloitteen, jossa esität Euroopan ihmisoikeussopimuksen kohdat ja kaikki muut ihmiselle kuuluvat oikeudet, jotka liittyvät asiaan. Lisäksi tietysti viittaat tutkimuksiin negatiivisista vaikutuksista jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
V*ttu te ootte tyhmiä. Uskotte ihan kaikkea soopaa ilman lähteitä. Suomalaiset on idiootteja, kunnon lampaita. Poliitikot vaan kusee linssiin ja te kiltisti seisotte rivissä kädet koirantassuilla kieli ulkona.
Mihin toiseen valtioon muuttamista siis ehdotat?
Vierailija kirjoitti:
Samoin on lopetettava yli 3000 e palkat. Ei kukaan tarvitse enempää eikä edes ansaitse.
tulisi muuten melkoinen parku verottajalle jos näin tehtäisiin. Ehdottomasti suurin osa tuloveroista tässä maassa tulee nimittäin niiden isopalkkaisten maksamista veroista, joilla rahoitetaan sitten yhteiskunnan menoja ja tukia ja palveluita niille joilla ei ole tuloja. Mieti nyt jos joku toimari saa nyt 10000 euroa kuussa palkkaa, verotuloja siitä yhteiskunnalle kertyy ~ 5000 euroa/kk. Jos tyyppi saisi vain 3000 euroa, yhteiskunta saisi verotuloja alle 1000 e/kk. Lisäksi tuolla summalla saisi vain paskan toimarin, koska kukaan ei olisi valmis ottamaan sitä vastuuta tuolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen summa on isompi, koska
saavat hakea sitten Kelan toimeentulotuesta "loput" rahat joka kuukausi erikseen laskuselvityksineen ja tiliotteineen , ellei tuolla rahalla pärjää ja elätä perhettään.
Toimeentulotuki on paljon byrokraattisempi ja arvaamattomampi tukimuoto kuin työttömyystuet, ja kuten on moneen kertaan tälläkin palstalla todettu, kaikki eivät voi edes toimeentulotukea saada, esimerkiksi omaisuuden tai puolison tulojen takia. Toimeentulotuessa joutuu myös alistumaan erinäisiin epämiellyttäviin asioihin, kuten siihen että "isoveli valvoo" tuensaajan tilitapahtumia.
2000 - 300 tienaavan puolison rahat eivät riitä elättämään kahta ihmistä. Miksi tienaava puoliso velvoitetaan siihen? Monella on ainoa vaihtoehto muuttaa erikseen, pienempiin asuntoihin. Silloin työtön saa asumistuen ja rahaa ruokaan.
Olisi järkevämpää, että kaikki halukkaaat saisivat tehdä työtä, josta maksetaan palkkaa.
Toimeentulotukea ei myönnetä, koska "ruokakunnan yhteenlasketut" tulot ovat liian suuret. Kulukorvaus riittää korkeintaan matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan ansiosidonnainen alla? Tein 25 h/ vko ja sain lisärahaa noin 250-350 €/ kk.
Lisäraha oli tarpeen mutta sitä en ymmärrä ettei yrityksillä ole aikomustakaan palkata ihmisiä vaan kierrättää tätä.
En tajua.
Palkkatukea saa määräaikaiseen työsuhteeseen vain erityisestä syystä. Kierrätys ei onnistu.
En tajua.