Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pettääkö pettäjä aina uudelleen?

Vierailija
27.07.2019 |

Voiko kerran menetetty luottamus palata?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petin kerran, en petä enää koskaan.

Vierailija
22/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi merkitsevä asia on sekin, että onko pettämiset tapahtunut selvinpäin vai humalassa. Osa ihmisistä juo paljon ja sitä kautta selvänä vannotut uskollisuuslupaukset ei paina samalla tavalla, kun "mä nyt olin vaan niin kännissä". Tiedän ihmisen, joka selvänä omaa "korkean moraalin", mutta sit pahassa humalassa sakset aukeaa helposti, kun ei ole enää alkuhuumaa tai on vaikeuksia kumppanin kanssa. Ja sama toistunut useammassa suhteessa. Sinkkuna ollessaan todella kova harrastamaan irtosuhteita, joten lipsahtaa siihen samaan toimintaan tosi herkästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että pettäjä paranisi tavoistaan. Elin 10 v miehen kanssa, joka jäi kolme kertaa kiinni pettämisestä. Joka kerta vannoi ja vakuutti, että rakastaa minua ja ei enää petä. Kolmannella kerralla paljastui, että oli pettänyt ihan koko suhteemme ajan lukuisten netistä saalistamiensa naisten kanssa.

Vielä 2v suhteemme päättymisen jälkeen kinusi minua takaisin. Samana päivänä sain kuulla puolitutulta, johon sattumalta törmäsin kadulla ( joka ei tiennyt erostamme), että miehellä profiili Tinderissä.

Pettäjä pettää uudelleen. Aina. Ihme, että työnantajat luottaa näihin ihmisiin - he kun kokemukseni mukaan huijaavat ihan kaikessa.

Kokemuksesi yhdestä ihmisestä tuskin on yleistettävissä. Jos on krooninen huijari, on varmaan automaattisesti pettäjäkin, mutta sama ei päde toisinpäin.

Vierailija
24/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettänyt ja siitä itsekin järkyttynyt ei välttämättä petä uudelleen. Mutta sanoisin, että jos on pettänyt esim. 3-4 suhteessa, niin siinä tapauksessa riski toiminnan jatkumiseen on mielettömän korkea, lähes varma. Se kertoo siitä, että ihminen ei opi/halua oppia ja usein taustalla on jotain muitakin ongelmia.

Vierailija
25/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että pettäjä paranisi tavoistaan. Elin 10 v miehen kanssa, joka jäi kolme kertaa kiinni pettämisestä. Joka kerta vannoi ja vakuutti, että rakastaa minua ja ei enää petä. Kolmannella kerralla paljastui, että oli pettänyt ihan koko suhteemme ajan lukuisten netistä saalistamiensa naisten kanssa.

Vielä 2v suhteemme päättymisen jälkeen kinusi minua takaisin. Samana päivänä sain kuulla puolitutulta, johon sattumalta törmäsin kadulla ( joka ei tiennyt erostamme), että miehellä profiili Tinderissä.

Pettäjä pettää uudelleen. Aina. Ihme, että työnantajat luottaa näihin ihmisiin - he kun kokemukseni mukaan huijaavat ihan kaikessa.

Kokemuksesi yhdestä ihmisestä tuskin on yleistettävissä. Jos on krooninen huijari, on varmaan automaattisesti pettäjäkin, mutta sama ei päde toisinpäin.

Pettäjä on luonnoltaan aina huijari. Asiaa on turha valkopestä selittelyllä. Vaikka juuri siinä selittelyssä ja ympäripuhumisessahan pettäjät ovat taitavia.

Vierailija
26/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että pettäjäkin voi muuttua, mutta vain siinä tapauksessa, että ymmärtää, että syy pettämiseen on ollut nimenomaan siinä peilikuvassa. On ollut kyvytön läpikäymään asioita tai suoranaisesti itsekin laiminlyönyt puolisoaan. Tämän jos ymmärtää ja kykenee muuttamaan itseään, on hyvinkin mahdollista, ettei enää petä. Pettäjä, joka ei ole nähnyt omassa toiminnassaan mitään vikaa, vaan syyttää pettämisestään puolisoa, pettää hyvin helposti uudelleen, koska tällainen ihminen ei osaa nähdä omaa osaansa parisuhteen hyvinvoinnin eteen.

Vierailija
27/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että pettäjäkin voi muuttua, mutta vain siinä tapauksessa, että ymmärtää, että syy pettämiseen on ollut nimenomaan siinä peilikuvassa. On ollut kyvytön läpikäymään asioita tai suoranaisesti itsekin laiminlyönyt puolisoaan. Tämän jos ymmärtää ja kykenee muuttamaan itseään, on hyvinkin mahdollista, ettei enää petä. Pettäjä, joka ei ole nähnyt omassa toiminnassaan mitään vikaa, vaan syyttää pettämisestään puolisoa, pettää hyvin helposti uudelleen, koska tällainen ihminen ei osaa nähdä omaa osaansa parisuhteen hyvinvoinnin eteen.

Tämä on taas sitä selittelyä. Kyllä jokainen ihminen tietää, että pettäminen ja valehtelu on väärin.

Vierailija
28/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas sitä selittelyä. Kyllä jokainen ihminen tietää, että pettäminen ja valehtelu on väärin.

Tietää kyllä, mutta jokainen ei valitettavasti hyväksy sitä, että  se on itsessä se vika. Yllättävän moni pettäjä kuitenkin kertoo syyksi sen puolison toiminnan, vaikka todellisuudessa ainoa syyllinen on se pettäjä. Ja todellakin pettäjä, joka ei kykene itseään muuttamaan pettämisen jälkeen, pettää helposti uudelleen, viimeistään, kun uudessa suhteessa tulee se alamäki. Niitä tulee ihan joka suhteessa välillä., Kun taas pettäjä, joka kykenee tietoisesti muuttamaan omaa käyttäytymistään, voi ollakin, ettei enää petä.

Vierailija
29/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko pettäjä itse tullut petetyksi ja kokenut sen tuskan, ja sitten työstänyt pettämisen taustalla olevia asioita esimerkiksi terapiassa. 

Itse olen entinen pettäjä, tullut petetyksi, ja nyt parisuhteessa suorastaan sarjapettäjän kanssa, joka myöskin tullut petetyksi. Yllättävää kyllä, emme petä toisiamme, eikä tunnu edes todennäköiseltä tulevaisuudessakaan. Salaisuus: Olemme olleet historiastamme ja kokemuksistamme aivan super-rehellisiä, ja keskustelemme asioista syvällisesti. Seksuaalinen kemiamme kohtaa aivan ennennäkemättömillä tasoilla, joten sitä intohimoa ei tarvitse hakea muualta. 

Etsä voi mistään tietää, ettei se toinen petä. Ainahan pettäjä vakuuttelee hirveen rehellisenä olevansa uskollinen. Sehän se pointti juuri onkin, pettäjä on valehtelemisen erityisasiantuntija.

En voikaan tietää. Mutta luotan. Ja minuun luotetaan. Lisäksi kun olemme yhdessä käytännössä kaiken liikenevän ajan, en osaa olla epävarma ja mustasukkainen siitä että ehkä hän pettäisi minua, koska en itse ainakaan keksi että missä välissä ja miten :D 

On jotenkin aika yksioikoinen ajattelumalli lokeroida ihmiset pettäjiin ja ei-pettäjiin, koska ihmiset ja tilanteet muuttuvat. Joskus parempaan suuntaan, joskus huonompaan. Elämä on.

Ja vuoden 2019 naiviiuspalkinnon saa...

Voi luoja.

Vierailija
30/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei petä. Olen pettänyt kerran 20 vuotta sitten. En kestä vieläkään katsoa itseäni peiliin. En ikinä tekisi niin uudelleen.

Jäh Jäh Jäh Jäh Jäh Jäh Jähnö

Vierailija
31/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette pettäneet, katuneet ja parantaneet tapanne. Tietävätkö nykyiset puolisonne että olette aiemmin pettäneet jotakuta toista? Onko heidän ollut vaikea luottaa teihin?

Vierailija
32/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minulla on kokemus kaksoiselämää eläneestä tyypistä. Tämä ei edes koskaan pyydellyt mitään anteeksi, vaan paljastuttuaan julisti että kaikki on minun syytäni. Yhdessäolomme kesti monta vuotta ja sen jälkeen minun on ollut mahdotonta luottaa kehenkään. Olen silti sitä mieltä että tällaiset omatunnottomat sarjapettäjät ovat oma ihmislajinsa. Joku joka hairahtuu kerran ja järkyttyy omasta käytöksestään voi hyvinkin lopettaa kerrasta.

Viittasit työelämään ja olen miettinyt samaa. Myös tämä kyseinen ihminen oli äärettömän epäluotettava muissakin asioissa ja porskutti työelämässä valheiden ja kaunistelun avulla. Onneksi karma on iskenyt useammallakin saralla.

Vierailija
33/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette pettäneet, katuneet ja parantaneet tapanne. Tietävätkö nykyiset puolisonne että olette aiemmin pettäneet jotakuta toista? Onko heidän ollut vaikea luottaa teihin?

Olen pettänyt, en katunut. Nykyinen puolisoni tietää. On luottanut ja luottaa edelleen. Ei ole ollut mitään vaikeuksia luottaa minuun (sanoi ja antoi suukon 😍).

Vierailija
34/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä enää petä, jos esim aina kännissä hairahtuu mutta sitten jostain syystä raitistuu.

Vierailija
35/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää, eikä ole ollut vaikea luottaa tuon asian suhteen.

Vierailija
36/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään petä.

Pysyttekö te suurin osa läpi elämän aina muuttumattomina?

Otan osaa jos näin on, tämä ei todellakaan ole millään tavalla positiivinen asia.

Vierailija
37/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettää, aina.

Ei pidä paikkaansa. Ihminen on väärän henkilön kanssa yhdessä kun/ jos pettää.

Tiedän omasta kokemuksesta ja ystäväni kokemuksesta, että ei tee mieli pettää, kun oikea vastakappale osuu kohdalleen. Ei tee mieli pettää, vaikka kuin joku houkuttelisi.

Vierailija
38/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ikiaikainen osa on tulla petetyiksi . Se on luonnon laki, pidettiin siitä tai ei . 

Vierailija
39/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettää, aina.

Ei pidä paikkaansa. Voin kertoa omalta kohdaltani, että petin exääni, mutta aviomiestäni en ole koskaan pettänyt ( yhdessä yli 23 vuotta) enkä koskaan pettäisi. Mä en pystyisi edes kuvittelemaan että olisin toisen miehebn kanssa.

Jos jään yksin, todennäköisesti jään totaali yksin. Muut ei vaan kiinnosta.

Vierailija
40/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite petin vasta ja ei sillon oltu periatteessa virallisesti yhdessä. Tekisin, mitä vaan, jos sen sais peruttua eli en usko, että enään ikinä voisin pettää kyseistä ihmistä tai muutenkaan.

Tää on ihan hirvee tunne ja itsesyyllisyys, miten on voinut satuttaa itelle jotain niin tärkeetä ihmistä ja mahdollisesti tällä pilannut kaiken mahdollisuuden siihen toiseen.. 😪