pettääkö pettäjä aina uudelleen?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei petä. Olen pettänyt kerran 20 vuotta sitten. En kestä vieläkään katsoa itseäni peiliin. En ikinä tekisi niin uudelleen.
Jäh Jäh Jäh Jäh Jäh Jäh Jähnö
Namu tekee hyvää .
Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Se jälkeen luottamusta ei enää koskaan ole olemassa pettäjäihmiseen.
Pettäjä pettää aina kyseistä kumppania. Mutta ei pakosti uutta.
Vierailija kirjoitti:
No ei.
Itse petin eksääni, nykyisessä 15 vuotta kestäneessä suhteessa en ole edes katsonut muita.
Miksi petin? En tiedä, tilanne oli ollut pitkään tulehtunut, oli väkivaltaa ja eksä kiristi itse*urhauhkauksin minut pysymään suhteessa. Kai mä etsin ulospääsyä tilanteesta typerällä tavalla.
Tämä!!!
Mulla oli tuo sama, mies kiristi jäämään ja oli seksuaalisesti väkivaltainen. Aina ei ole asiat niin yksinkertaisia.
Petin, en edes tiedä miksi, olin typerä ja sekaisin elämäni kanssa, ja toisaalta opin että yksiavioisuus ei ole minulle mitenkään luontaista. Menetin puolison. Se traumatisoi sen verran, että en tekisi uudestaan. Ikinä. Opin kerrasta.
Nykyisen kumppanin kanssa on puhuttu alusta asti avoimesta suhteesta, jotta pettämistä ei sinällään pääsisi tapahtumaan, vaan tietyt asiat olisivat lähtökohtaisesti sallittuja molemmille. Mikäli hän joskus sanoisi, että se ei enää sovikaan hänelle, niin voi olla että ero tulee ajankohtaiseksi pohtia. En nimittäin vahingossakaan halua joutua uudelleen samaan tilanteeseen, enää koskaan.
Useimmiten, kertoohan se luonteesta, itsehillinnästä, muiden kunnioituksesta, sitoutumiskyvystä ja luotettavuudesta, jos on jatkuvasti entisiään pettänyt.