Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pettääkö pettäjä aina uudelleen?

Vierailija
27.07.2019 |

Voiko kerran menetetty luottamus palata?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät aina. Mutta kun on jo kerran kokeiltu niin se kynnys pettämiseen on pienempi. Eli suurella todennäköisyydellä pettää

Vierailija
2/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, tajuaa miteb helppoo se oli ja annat anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää, aina.

Vierailija
4/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettäjä ei petäkään, niin onko sekin pettämistä?

Vierailija
5/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko pettäjä itse tullut petetyksi ja kokenut sen tuskan, ja sitten työstänyt pettämisen taustalla olevia asioita esimerkiksi terapiassa. 

Itse olen entinen pettäjä, tullut petetyksi, ja nyt parisuhteessa suorastaan sarjapettäjän kanssa, joka myöskin tullut petetyksi. Yllättävää kyllä, emme petä toisiamme, eikä tunnu edes todennäköiseltä tulevaisuudessakaan. Salaisuus: Olemme olleet historiastamme ja kokemuksistamme aivan super-rehellisiä, ja keskustelemme asioista syvällisesti. Seksuaalinen kemiamme kohtaa aivan ennennäkemättömillä tasoilla, joten sitä intohimoa ei tarvitse hakea muualta. 

Vierailija
6/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät aina. Mutta kun on jo kerran kokeiltu niin se kynnys pettämiseen on pienempi. Eli suurella todennäköisyydellä pettää

Kyllä pettää. Niin kauan kun ei oo niveltä. Ja vielä senkin jälkeen ..

Vierailija
7/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko pettäjä itse tullut petetyksi ja kokenut sen tuskan, ja sitten työstänyt pettämisen taustalla olevia asioita esimerkiksi terapiassa. 

Itse olen entinen pettäjä, tullut petetyksi, ja nyt parisuhteessa suorastaan sarjapettäjän kanssa, joka myöskin tullut petetyksi. Yllättävää kyllä, emme petä toisiamme, eikä tunnu edes todennäköiseltä tulevaisuudessakaan. Salaisuus: Olemme olleet historiastamme ja kokemuksistamme aivan super-rehellisiä, ja keskustelemme asioista syvällisesti. Seksuaalinen kemiamme kohtaa aivan ennennäkemättömillä tasoilla, joten sitä intohimoa ei tarvitse hakea muualta. 

Etsä voi mistään tietää, ettei se toinen petä. Ainahan pettäjä vakuuttelee hirveen rehellisenä olevansa uskollinen. Sehän se pointti juuri onkin, pettäjä on valehtelemisen erityisasiantuntija.

Vierailija
8/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että kerran pettää, aina pettää. Mutta eipäs petäkään. Minä petin entistä puolisoani, mutta se oli sen verran ihmisarvoani heikentävä teko, etten mitenkään ikinä saattaisi itseäni enkä toista ihmistä sellaiseen nöyryytykseen. Se kerta riitti.

Vierailija
9/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina petä uudelleen ja kyllä luottamuskin voi palata vaikka harvoin se samassa suhteessa enää palaa. Ilman luottamusta on turha suhdetta jatkaa.

Vierailija
10/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pettää.

Vierailija
11/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsä voi mistään tietää, ettei se toinen petä. Ainahan pettäjä vakuuttelee hirveen rehellisenä olevansa uskollinen. Sehän se pointti juuri onkin, pettäjä on valehtelemisen erityisasiantuntija.

En voikaan tietää. Mutta luotan. Ja minuun luotetaan. Lisäksi kun olemme yhdessä käytännössä kaiken liikenevän ajan, en osaa olla epävarma ja mustasukkainen siitä että ehkä hän pettäisi minua, koska en itse ainakaan keksi että missä välissä ja miten :D 

On jotenkin aika yksioikoinen ajattelumalli lokeroida ihmiset pettäjiin ja ei-pettäjiin, koska ihmiset ja tilanteet muuttuvat. Joskus parempaan suuntaan, joskus huonompaan. Elämä on.

Vierailija
12/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei.

Itse petin eksääni, nykyisessä 15 vuotta kestäneessä suhteessa en ole edes katsonut muita.

Miksi petin? En tiedä, tilanne oli ollut pitkään tulehtunut, oli väkivaltaa ja eksä kiristi itse*urhauhkauksin minut pysymään suhteessa. Kai mä etsin ulospääsyä tilanteesta typerällä tavalla.

Vierailija
13/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei petä. Olen pettänyt kerran 20 vuotta sitten. En kestä vieläkään katsoa itseäni peiliin. En ikinä tekisi niin uudelleen.

Vierailija
14/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että kerran pettää, aina pettää. Mutta eipäs petäkään. Minä petin entistä puolisoani, mutta se oli sen verran ihmisarvoani heikentävä teko, etten mitenkään ikinä saattaisi itseäni enkä toista ihmistä sellaiseen nöyryytykseen. Se kerta riitti.

Sama juttu, tosin mulla oli sivusuhde. En koskaan jäänyt kiinni ja vannoin itselleni, että jos selviän kuivin jaloin, en enää koskaan petä. Lupaus on ollut helppo pitää.

Vierailija
15/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä alapeukutetaan kommentteja joissa ihmiset ovat kerrasta oppineet että pettäminen on sietämätön teko eri toten toiselle ihmiselle, mutta myös pettäjälle itselleen, eivätkä aio täten enää lyödä saman asian kanssa päätänsä seinään. Virheitä tehdään mutta älykkyyden merkki on oppia niistä siten ettei samaa virhettä tee enää toista kertaa.

Vierailija
16/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä alapeukutetaan kommentteja joissa ihmiset ovat kerrasta oppineet että pettäminen on sietämätön teko eri toten toiselle ihmiselle, mutta myös pettäjälle itselleen, eivätkä aio täten enää lyödä saman asian kanssa päätänsä seinään. Virheitä tehdään mutta älykkyyden merkki on oppia niistä siten ettei samaa virhettä tee enää toista kertaa.

Aina luottamus ei palaa koskaan. Eikä sille pettäjä oikein mitään voi, on vain jatkettava eteenpäin ihmisten kanssa jotka luottaa.

Vierailija
17/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Lisäksi huvitti tuo kommentti että pettäjä on valehtelija. Varmaan joskus niinkin, mutta ei kuitenkaan aina. Pettäjä voi olla myös rehellinen kaikin tavoin. Tunnustaa tekonsa. Puhua rehellisesti tunteistaan. Olla rehellinen itselleen tunteistaan ja uskostaan parisuhteensa ja mahdollisen pettäjäkumppanin suhteen. Ei pettäminen edellytä suurta valhetta ja vilppiä kaikissa tapauksissa. Ääriesimerkkinä joku suunnittelematon kännihairahdus pikkujouluissa ja siitä välitön kiinni jääminen ja asioiden käsittely sen jälkeen avoimesti. Ei siinä tarvitse valehdella mitään.

Vierailija
18/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Itse petin miestäni aiemmin, monta kertaa.

Sitten, monen mutkan kautta, tulin tolkkuihini, tajusin miten typerää, lapsellista ja säälittävää touhuni oli, kaduin ja kierin aivan valtavassa syyllisyydessä, ja lopetin. Ei houkuttele vieraat enää pätkän vertaa.

Vierailija
19/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Itse petin miestäni aiemmin, monta kertaa.

Sitten, monen mutkan kautta, tulin tolkkuihini, tajusin miten typerää, lapsellista ja säälittävää touhuni oli, kaduin ja kierin aivan valtavassa syyllisyydessä, ja lopetin. Ei houkuttele vieraat enää pätkän vertaa.

Tietääkö miehesi?

Vierailija
20/46 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pettäjä paranisi tavoistaan. Elin 10 v miehen kanssa, joka jäi kolme kertaa kiinni pettämisestä. Joka kerta vannoi ja vakuutti, että rakastaa minua ja ei enää petä. Kolmannella kerralla paljastui, että oli pettänyt ihan koko suhteemme ajan lukuisten netistä saalistamiensa naisten kanssa.

Vielä 2v suhteemme päättymisen jälkeen kinusi minua takaisin. Samana päivänä sain kuulla puolitutulta, johon sattumalta törmäsin kadulla ( joka ei tiennyt erostamme), että miehellä profiili Tinderissä.

Pettäjä pettää uudelleen. Aina. Ihme, että työnantajat luottaa näihin ihmisiin - he kun kokemukseni mukaan huijaavat ihan kaikessa.