Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhön pakottamiset, 9 euron orjatyöt ja karenssit ovat ihmisoikeuksien vastaisia

Vierailija
26.07.2019 |

Ihmisoikeuksien mukaan jokaisella on oikeus itse valitsemaansa työhön, joten töihin pakottaminen rikkoo tuota oikeutta. Samasta työstä kuuluu myös sama palkka, joten 9 euron orjapalkka on silloin ihmisoikeuksien rikkomista, jos toiset saavat samasta työstä oikeaa palkkaa. Ihmisoikeuksien mukaan jokaisella on myös oikeus toimeentuloon, joten työkkärin karenssit rikkovat aina tätä oikeutta.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Viranomainen ei tule hakemaan väkisin töihin.

Vierailija
2/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat ne rahat kyllä sossutädeiltä itkemällä. Vai onko sekin liikaa että joudut vastikkeettoman korvauksen vuoksi näkemään edes vähän vaivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on myös velvollisuuksia. Minusta olisi parasta, että kaikki työttömyyteen liittyvät tuet lopetetaan ja tilalle tulee majoituspaikka ja 2 ateriaa päivässä soppatykistä. Miksi yhteiskunta maksaa siitä, että joku ei halua tehdä töitä? Se on oma valinta, ei sitä tarvitse tukea.

Vierailija
4/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota tukia, jos et voitsi tehdä mitään. Miksi muiden pitäisi kustantaa lorvailusi?

Vierailija
5/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ap täysi oikeus olla nauttimatta työttömyyskorvausta.

Vierailija
6/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, mutta kuinkas muutat asian? Mistä loihdit töitä kaikille?

Ja karenssin ajalta on oikeus toimeentulotukeen.

Vierailija
7/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on myös velvollisuuksia. Minusta olisi parasta, että kaikki työttömyyteen liittyvät tuet lopetetaan ja tilalle tulee majoituspaikka ja 2 ateriaa päivässä soppatykistä. Miksi yhteiskunta maksaa siitä, että joku ei halua tehdä töitä? Se on oma valinta, ei sitä tarvitse tukea.

Tämä tulisi todennäköisesti kalliimmaksi kuin tukien maksaminen.

Vierailija
8/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisen rahan antaminen on myös ihmisoikeuksien vastaista.

Vierailija
9/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä odota tukia, jos et voitsi tehdä mitään. Miksi muiden pitäisi kustantaa lorvailusi?

Sekö on parempi, että tämä 9-eurolainen tulee ja vie joltain oikean työpaikan, koska työnantaja hoksaa että tällehän ei tarvitse maksaa oikeeta palkkaa? Kyllä mun puolesta saisivat pysyä kotona jos ei oikeisiin töihin palkata oikealla palkalla.

Vierailija
10/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä APn kanssa. Itse olen nyt työttömänä enkä mihinkään orjatyöhön suostu. Te jotka ehdotatte tukien poistamista niin tuliko mieleen, että sen seurauksena esim. rikollisuus varmasti kasvaisi. Jos minulta vietäisiin tuet, niin ennemmin vaikka varastaisin kaupasta kuin menisin orjatyöhön. No, ehkä sitä varastamistakin voi joku pitää työnä.

Vierailija
11/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitää siis veronmaksajana kustantaa se, että tämä työtön tekee sillä 9 eurolla töitä? Eihän sitä työnantaja maksa.

Vierailija
12/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse valmis kokemaan saman asian, jos jäät työttömäksi? Vain majotuspaikka ja kaksi ateriaa päivässä.

Vierailija
13/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei takaa edes työpaikkaa. 

Törkeeltä hyväksikäytöltä vaikuttaa.

Kysyin mikä on mahdollinen palkkaus sitten kun koulutus on ohi. Ei suostunut kertomaan, joten aivan selvä kusetuspaikka. 

Täytyyhän tekijän tietää mitä tuleman pitää ennen kuin sitoutuu johonkin törkeään orjatyöhön. Jos ei ole muuta luvassa kuin samaa orjatyötä, ei kannata ottaa paikkaa vastaan.

Vierailija
14/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä APn kanssa. Itse olen nyt työttömänä enkä mihinkään orjatyöhön suostu. Te jotka ehdotatte tukien poistamista niin tuliko mieleen, että sen seurauksena esim. rikollisuus varmasti kasvaisi. Jos minulta vietäisiin tuet, niin ennemmin vaikka varastaisin kaupasta kuin menisin orjatyöhön. No, ehkä sitä varastamistakin voi joku pitää työnä.

Eikä kasvaisi, ei teistä nössöistä sellaiseen ole missään merkittävässsä mittakaavassa.

Vierailija
15/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aina mennä töihin tai kieltäytyä työttömyyskorvauksesta. Minä olen kokeillut ensimmäistä ja vaimo jälkimmäistä.

Vierailija
16/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kasvaisi, ei teistä nössöistä sellaiseen ole missään merkittävässsä mittakaavassa.[/quote

Kyllä nössökin pystyy tarvittaessa varastamaan.

Vierailija
17/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi että näitä 9euron íhmiśřòškien aivopieruja.

9eurolla elisin todella iloisesti, sitäkään ei minulle suotu.

Olen työmies kuten suomalainen on, muu ihmistyyppi on sitten íhmisřòśkáa ja talkoille tuntematonta paskaa.

Vierailija
18/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kasvaisi, ei teistä nössöistä sellaiseen ole missään merkittävässsä mittakaavassa.[/quote

Kyllä nössökin pystyy tarvittaessa varastamaan.

Jää kiinni ja päätyy lusimaan. Sekin on yhteiskunnalle kallista, mutta toimii pelotteena muille yrittäjille.

Vierailija
19/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voidaan maksaa tyhjäntoimittajille, jos jotsin työtä löytyy. Valtionvelka kasvaa ja lapset maksavat tulevaisuudessa pleikkarinpelaamisesta aiheutuneet menetykset. Joo äänestäkää vaan vasemmistoa jatkossakin. Voi ei!

Vierailija
20/161 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Niin monessa paikassa näkee, että työt teetetään palkatta. Meiltä siirtyi monet työt palkkatuetuille ja "harjoittelijoille". Ennen niissä oli normaalipalkatut työntekijät.

Yksi tuttu (yli 60v) rautainen sihteeri, saa hyviä palkkatuettuja paikkoja. Hänen ammattitaitonsa on arvostettu ja hän tekee vaativia töitä. Palkkaa hän ei saa.