Rahaa 40€ käytettävissä juhlatarjoiluun
Kommentit (99)
Jos osaat/ehdit leipoa niin esim omenapiirakkaa ja kasvispiirakkaa ja britakakku jonka täytät marjoilla. Kaikkia pellillinen.
Iltatorilta tai torilta saa usein juuri ennen sulkemista tuotteita tosi edullisesti.
Lapsille voit tehdä itse mehujääpuikkoja joihin voi sattumiksi laittaa marjan kappaleita.
Jos kotona ei ole mitään perustarvikkeita kuten kahvia, sokeria, jauhoja ja munia niin 40€ voi olla näihin vähän niukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlat ovat sunnuntaina. Rippijuhla. Voisitteko auttaa miettimään? Nyt en osannut ollenkaan budjetoida ja tuon verran maksimissaan on laittaa tarjoiluihin. Mietin pakastekarjalanpiirakoita munavoilla, jokin salaatti, kakku ja kuivakakku.
Sinulla on ollut 15 vuotta aikaa valmistautua moiseen ja nyt rippijuhlat tulevat yllättävänä menoeränä...?
.
Eikös niillä siellä kirkossa ole viini- ja leipäbuffa, eikä sitä pastoria ja seurakuntasisaria ole pakko päästää kotiinsa.
Toki ymmärrän, että vaikutan idiootilta. Totta puhuen olen ollut tosi huonossa jamassa henkisesti jaksamisen kanssa ja tämän kaiken järjestelyyn piti saada entiseltä puolisoltani avustusta, mutta se nyt peruuntui yllättäen. Meni enemmän kuin piti mennä rahaa kaikkiin lapsen juhlavaatteisiin, kampaamoon, rippiristinkin ostin itse kun jonkunhan se kuuluu hankkia. Elämä tuo näitä yllätyksiä meille tasaiseen tahtiin.
Coctailpiirakat 30 kpl 2.90
Voi 2.90
Kananmunat 2 rasiaa 2 40
Salaattikastike n 2 e
Salaatti 2 pkt 2e
N.kilo tomaattia 1.60
Kurkku vajaaeuro
Feta 4 euroa 2 pkt
Basilika 1.60
Juustokakkuaineet
Sitruuna/ lime 1 e
Piltit 40 sent
Tuorejuusto vajaa 4
4 dl kermaa n.2liivatteet 1 25
Digestivekeksit 1.25
Rasva 90 sent
Kahvi 3 e
Maito 70 sent
Mehut 3 l 1.20
Onko kenelläkään vieraista mitään ruoka-aineallergioita tai erityisruokavalioita? Jos et ole varma asiasta, kannattaa kysyä nyt etukäteen, ettei sunnuntaina tule ikävää yllätystä asian suhteen.
Tiedän toki ettei vierailla ole allergioita. Totta kyllä, että päivä on niin lämmin, että tekisi mieli laittaa tarjolle vesimelonia, mansikoita ja muuta raikasta, mutta ei taida riittää rahat. Nyt on hätä, mä kuolen tähän paikkaan. Että mä pilaan kaiken.
Pullakranssi. Halpa ja näyttävä tarjottava juhlapöytään.
Ihan oikeasti ap, nyt pyydät joltain muutaman kympin lainaan, jottei juhlakalun ja sinun ja vieraiden tarvitse hävetä tarjoiluja. Tai Mites olis luottokortin vinguttaminen?
Vierailija kirjoitti:
Coctailpiirakat 30 kpl 2.90
Voi 2.90Kananmunat 2 rasiaa 2 40
Salaattikastike n 2 e
Salaatti 2 pkt 2eN.kilo tomaattia 1.60
Kurkku vajaaeuro
Feta 4 euroa 2 pkt
Basilika 1.60Juustokakkuaineet
Sitruuna/ lime 1 e
Piltit 40 sent
Tuorejuusto vajaa 4
4 dl kermaa n.2liivatteet 1 25
Digestivekeksit 1.25
Rasva 90 sentKahvi 3 e
Maito 70 sent
Mehut 3 l 1.20
eikai ihmiset oikeasti käytä vauvansoseita kakuissaan? Ettekö halua makua niihin?
Nyt on marjat metsässä ilmaista, että sinne poimimaan. Mitään pilttijuustokakkuja tehdä, vaikkei se nyt varsinaisesti säästä, mutta kauden mukaan kannattaisi mennä, niin säästää monessa muussa asiassa. Kyllä mä lähtisin perinteisestä mansikkakakusta tähän aikaan. Tai mustikkapiirakkaa tms. helppoa ja edullista.
Kaurakeksit on myös edullisia tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse sipsejä. Ohuita siivuja perunasta ja paista oliiviöljyssä. Keitä kananmunia.
Sipsejä ja keitettyjä munia. :D Paras tarjoilu ikinä!
Itse pidin just juhlat ja ostin Pirkan valmiin kakkupohjan, oli yllättävän iso. Kostutin sitruunasokerivedellä ja väliin manSikkahilloa ja sekaan tuoreita mansikoita. Yksi kerma ja rahka myös väliin ja päälle. Ja koristelu mansikoilla. Kaikki vieraat kehui ja ei tullut kovin kalliiksi. Sit vaan pakaste karjalanpiirakat ja munavoi ja rahaa jää vielä johonkin muuhunkin;)
Noita pieniä piirakoita, ne on edullisia se loota. Munavoi.
Mansikkakakku, mustikkapiirakka, kauralastut, pulla (veteen ja ei munia, voidellaan 10% sokeriliemellä)
Joku ihan perussalaatti, tee itse salaattikastiketta (1-2-3 kastike).
Mehutiivistettä, kahvia, teetä... Seuraa tarjouksia.
Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti ap, nyt pyydät joltain muutaman kympin lainaan, jottei juhlakalun ja sinun ja vieraiden tarvitse hävetä tarjoiluja. Tai Mites olis luottokortin vinguttaminen?
Ei ole tällä työttömällä yyhoolla luottokorttia käytössä ja lainattukin jo on. Eiköhän se kakku ole se tärkein nuorellekin ja saanen sen tehtyä. Piirakat ja munavoi. Kahvi. Ja salaatti.
Grilla kaksi kanaa uunissa. Tee selleri porkkana pyrettä ja uuniperunoita ja joku dippi siihen lisäksi.
Joku ruokaisa salaatti, johon valitsee edulliset raaka-aineet. Riisiä/perunoita, porkkanaa, punajuurta, kikherneitä/papuja, sipulia... Paahtaa juurekset kypsiksi uunissa ja maustaa hyvin. Tai ihan vain yksinkertainen perunasalaatti tulee edulliseksi myös.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän toki ettei vierailla ole allergioita. Totta kyllä, että päivä on niin lämmin, että tekisi mieli laittaa tarjolle vesimelonia, mansikoita ja muuta raikasta, mutta ei taida riittää rahat. Nyt on hätä, mä kuolen tähän paikkaan. Että mä pilaan kaiken.
Etkä pilaa! Sulla on vielä tämä ilta ja koko huominen päivä aikaa. Hyvin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin just juhlat ja ostin Pirkan valmiin kakkupohjan, oli yllättävän iso. Kostutin sitruunasokerivedellä ja väliin manSikkahilloa ja sekaan tuoreita mansikoita. Yksi kerma ja rahka myös väliin ja päälle. Ja koristelu mansikoilla. Kaikki vieraat kehui ja ei tullut kovin kalliiksi. Sit vaan pakaste karjalanpiirakat ja munavoi ja rahaa jää vielä johonkin muuhunkin;)
onkohan Citymarketissa vielä hedelmät tarjouksessa? Iso meloni maksoi pari euroa. Siitä viipaleita lautaselle ja jotain kylmää juomaa pitää olla jääpaloilla.
Sunnuntai vielä kuuma päivä, mikään kakku ei kestä, eikä uunia kannata lämmittää koko päivää.
Tarjolle melonia lohkoina ja tuoreita mansikoita ja pensasmustikoita/rypäleitä.
Kaurakeksejä ja vaahtokarkkeja. Pieniä pullia/munkkeja lisäksi.
Suolaisena kasvis-juustopiirakkaa (pellillinen, leikattu pieniksi suupaloiksi) ja salamipasteijoita.
Kahvia, teetä, mehua ja vettä tarjolle. Veden sekaan kannuun pari mansikkaviipaletta ja appelsiinin palaa, heti hienomman näköinen.