Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahaa 40€ käytettävissä juhlatarjoiluun

Vierailija
26.07.2019 |

5 aikuista ja 6 lasta. Mitä tarjolle?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse: kinkkupiirakka (ja kasvispiirakka?)

Lidl paistopisteestä riisipiirakoita

Kinkkusiivuja, munavoi

Tee itse: salaatti (jäävuori salaatti todella edullista nyt) ja on näyttävä

Jostain täytekakku, leipoisitko sen itse tai sitten valmis pakastekakku?

Osta jotain halpoja keksejä

Vaahtokarkkipussi

Kahvi, tee, mehu, vettä sitruunaviipaleilla

Vierailija
82/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Tamperetta ap asuu? Mä voisin tulla leipomaan pullaa! :D

Tuli paha mieli sun tilanteesta, ostaisin vaikka tarjottavia mielelläni, mutta itselläkin huono rahatilanne nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostanut seurata tätä ketjua. Ei millään pahalla mutta kun juhla on ainutkertainen niin ottaisit jotain apua vastaan. Itsekin haluan aina pärjätä itse,mutta sinun tilanteessa minä ottaisin nyt johonkin yhteyttä. Mitä muut on mieltä jos pyytää jostain kaupasta jotain apua?

No ei. Jos järjestää juhlat 11 hengelle niin siihen ei todellakaan tarvitse apua yhtään mistään.

Ne karjalanpiirakat/cocktailpiirakat ja munavoi. Täytyy tehdä vain munavoi. Kestää sen minkä munien keitto kestää + voin sekoitus niihin eli max 10-15min. Hinta noin 6e maksimissaan vaikka ostaisi 30 cocktailpiirakkaa eli melkein 3 per nuppi. Hinta sisältää myös kananmunien/voin hinnat.

Pari suolaista piirakkaa. Valmispohjalla jos ahdistaa. Vaikka kinkku-paprikalla. Hinta per piirakka max 5e. Yhteensä 10e.

Jos piirakan teko on liikaa niin osta sen sijaan pakastepasteijoita. Hinta max 6e teidän kokoiselle porukalle.

Salaatti raikastamaan pöytää. Salaattia, kurkkua, tomaattia. Miksei vaikka fetaa (salaattijuustoa) mukaan. Hinta max 6e (sis. salaattijuuston)

Osta kaupasta korvapuusteja (pakaste) ja paista ennen kuin vieraat saapuvat. Tulee hyvä tuoksu kotiin. Hinta max 4e/16kpl.

Nämä yllä olevat ovat yhteensä 26e. Jää siis vielä 14e kakulle koska sanoit että teillä on soda stream. Osta valmispohja ja lado päälle mansikoita ja mustikoita, vaahtoutuvaa vaniljakiisseliä. Maksaa selkeästi alta 14e.

Jps jää yli rahaa osta muutama fun light mehutiiviste (noin 1,5e/kpl) ja käytä sitä tekemään kuplivaa mehua. Eli soda streamilla se kuplavesi ja makeuta mehutiivisteellä. Tulee ihan yhtä hyvää kuin soda streamin limutiivistettä käyttämällä.

Vierailija
84/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kerrankin positiivinen ja avulias eikä kaiken lyttäävä ketju! Tsemppiä ap! Tuo "rimakauhu" menee ohi kunhan keräät voimia ja ns. käärit hihat ja jaksat aloittaa suunnitelman mitä teet! Kauppaan,kakkuohje netistä ja samalla uunin lämmöllä vaikka yksinkertainen suolainen piirakka tai voitaikinakierteitä.......Pärjäät aivan varmasti ja saatte hyvät juhlat!

Vierailija
85/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAU Hmmmm... Pakko hommata vauva-palstalta vaimo.....mulla menee 30-50e per yksi ruokailu ja syön yksin ja tuntuu että sillä ei saa ikinä yhtään mitään syötävää, kokoajan kaikkea pitää karsia....

Vierailija
86/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan voisinkin huomenna kertoa miten juhlien tarjoilu onnistui. Nyt juuri harmittaa etten koskaan ole oppinut leipomaan pullaa, mutta jos nyt kakun lisäksi jotain leivon, niin se olkoon kuivakakku. Se tulee halvalla siinä samalla. Nyt on tosiaan panostettava raikkaisiin juttuihin, onneksi meillä on tuo Sodastream jolla saan tarjolle paljonvichyä ja mahdollisesti jotainsitruunaviipaletta ja vaikkapa mansikoita, jos vain pystynmaansikat hankkimaan. Nythän on niin, että pitäähän kukkakin lapselle hankkia. En minä tiedä miten tämä onnistuu kaikki, mutta onneksi on koko päivä aikaa.

Se kukka voi tässä tapauksessa olla yksittäinen ruusu valmiista kimpusta, joita ruokakaupoissakin nykyään myydään, maksavat noin 5e. Lahjanarua kiharrat ympärille, jos kotona on. Sellofaani maksaa reilun euron rulla, siihen pakattuna pienikin kukka on näyttävämmän näköinen. Loput kukat voi laittaa juhlapöytään maljakkoon ja jos yksinään näyttää pliisulta, niin kerätä vaikka koiranputken kukkia ja jotain pitkiä vihreitä lehtiä luonnosta sekaan. Sopivassa astiassa ruusut ovat näyttäviä sellaisenaankin. Joku vieraista varmasti tuo kukkakaupan ruusun, sen kanssa voi sitten ottaa valokuvat.

Vierailija
87/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WAU Hmmmm... Pakko hommata vauva-palstalta vaimo.....mulla menee 30-50e per yksi ruokailu ja syön yksin ja tuntuu että sillä ei saa ikinä yhtään mitään syötävää, kokoajan kaikkea pitää karsia....

Kyllähän se niin on että täällä osataan venyttää sentit 👍 Voishan se rakkaus roihahtaa aihe vapaalla, mikäpä ettei 😂

Vierailija
88/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli paha mieli sun tilanteesta, ostaisin vaikka tarjottavia mielelläni, mutta itselläkin huono rahatilanne nyt.

Me asutaan Lentävänniemessä. Ihana olet, kiitos kovasti ajatuksesta kuitenkin ❤

Vierailija
89/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostanut seurata tätä ketjua. Ei millään pahalla mutta kun juhla on ainutkertainen niin ottaisit jotain apua vastaan. Itsekin haluan aina pärjätä itse,mutta sinun tilanteessa minä ottaisin nyt johonkin yhteyttä. Mitä muut on mieltä jos pyytää jostain kaupasta jotain apua?

Ei millään pahalla, mutta älä tee katastrofia asiasta, joka ei sellainen ole. Ap ON tehnyt päivästä lapselleen erityisen. Hankkinut uuden juhla-asun, kustantaa hiustenlaiton kampaajalla, ostanut rippikorun tapahtumasta muistoksi. Ja nyt hän suunnittelee kahvikestitykset. Ihan niin kuin täällä joku rippivieras kertoi, niin kaksi suolaista piirakkaa, kakku ja keksitkin pitävät vieraat tyytyväisinä. Kyseessä on kuitenkin pienehkö kahvitilaisuus eikä tupa täynnä useita kymmeniä vieraita. Kyllä 40 eurolla sen saa järjestettyä, kunhan hetken miettii rauhassa, mitkä vaihtoehdot ovat toteutettavissa eikä sorru tuollaiseen paniikki- ja katastrofiajatteluun ja ajattele, että pitää pöydän keikkua äärimmilleen. 

Vierailija
90/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan voisinkin huomenna kertoa miten juhlien tarjoilu onnistui. Nyt juuri harmittaa etten koskaan ole oppinut leipomaan pullaa, mutta jos nyt kakun lisäksi jotain leivon, niin se olkoon kuivakakku. Se tulee halvalla siinä samalla. Nyt on tosiaan panostettava raikkaisiin juttuihin, onneksi meillä on tuo Sodastream jolla saan tarjolle paljonvichyä ja mahdollisesti jotainsitruunaviipaletta ja vaikkapa mansikoita, jos vain pystynmaansikat hankkimaan. Nythän on niin, että pitäähän kukkakin lapselle hankkia. En minä tiedä miten tämä onnistuu kaikki, mutta onneksi on koko päivä aikaa.

Jee, tuo vichy tekee varmaan kauppansa! 

Raikas sitruunainen kuivakakku on ainakin monen kestosuosikki. Sopii hienosti kesäjuhliinkin pirteän makunsa ansiosta.

Vierailija
91/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sinnekin pääsisin! Mutta jos et tätä kautta halua apua, niin huutele jossain faceryhmässä (itse en kuulu niin en niistä tiedä, mutta kuullut että on jotain ryhmiä, joissa voi kysellä apua. Täällä taisi joku jostain mainitakin). Varmasti joku tulee mielellään leipomaan :) Toivottavasti juhlista tulee kivat ja lapsesi osaa arvostaa vaivannäköäsi. Kaikkea hyvää teille. ❤️

Vierailija
92/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sinnekin pääsisin! Mutta jos et tätä kautta halua apua, niin huutele jossain faceryhmässä (itse en kuulu niin en niistä tiedä, mutta kuullut että on jotain ryhmiä, joissa voi kysellä apua. Täällä taisi joku jostain mainitakin). Varmasti joku tulee mielellään leipomaan :) Toivottavasti juhlista tulee kivat ja lapsesi osaa arvostaa vaivannäköäsi. Kaikkea hyvää teille. ❤️

Kyllä houkuttelee ottaa apua vastaan ja opoisin siinä varmaan vahingossa itsekin leipomaan 😅 Mä nyt vielä siivoan ja kokoan ajatuksian ennen kauppaan lähtöä. Jos haluat niin voit vaikka lähestyä keksittyyn sähköpostiin 👍

Vierailija
93/99 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat, pakaste

Munavoi

Prinsessakakku tms., pakaste

Poppareita,

Tiivistemehu boolina, jääpaloja

Lidlissä edullisia keksipaketteja, paistopisteestä edullisia tuotteita

Valmispohja

Tee kakkupohja tai kääretorttu, väliin mansikkahilloa, päälle kermavaahtoa ja mansikoita

Tikkujuttuja eli coctailtikkuun esim. rypäle, juusto, kurkku, leikkele, pikkutomaatti, pieni lihapulla - näitä erilaisia

Luonnonkukkia koristeeksi

Vierailija
94/99 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni?

Vierailija
95/99 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi kun ihmetellä taas ihmisten taloustaitoja. Jos on köyhä niin pitäisi edes yrittää harjoitella pullan ja täytekakun leipomista.

Jos fyysisiä/henkisiä ongelmia liikaa niin pitäisi osata hakea apua.

Toivottavasti lapsi sai edes jonkinlaiset juhlat.

Vierailija
96/99 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä voi kun ihmetellä taas ihmisten taloustaitoja. Jos on köyhä niin pitäisi edes yrittää harjoitella pullan ja täytekakun leipomista.

Jos fyysisiä/henkisiä ongelmia liikaa niin pitäisi osata hakea apua.

Toivottavasti lapsi sai edes jonkinlaiset juhlat.

Eipä voi kuin ihmetellä jonkun noinkin pakottavaa ylemmyydentuntoista valitusta. Jos on niin ollakseen, niin pitäisi edes yrittää harjoitella teeskentelemään, ettei ole niin itseään täynnä kuin on. Jos tunneälyä ja empatiakykyä puuttuu, niin pitäisi olla vain hiljaa. Toivottavasti ei ole perhettä, joiden täytyy onnistua aina kaikessa tai muuten saa kuulla millainen pettymys oli ja olisi pitänyt tehdä niin ja olisi pitänyt olla näin.

Vierailija
97/99 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, päivä alkaa olla pulkassa ja sanonpahan vain, että kiitos kovasti kaikille teille jotka annoitte ideoita ja kannustusta!

Lapsi vaikuttaa tyytyväiseltä. Pitkälle yöhönhän se meni, kun täällä kakkua kokosin vielä. Tein runsaan salaatin ja uunivihanneksia, kermaviilikastike. Popparia, vesimelonia, rypäleitä ja kävipä niin hauskasti, että kaksista vieraista toinen toi keksejä ja toinen limpparia. Eivätkä siis olleet tietoisia, että vähän kaikesta oli puutetta. Sain sen ruusunkin hankittua. Olen niin iloinen teistä kun kannattelitte läpi tämän päivän ❤

Vierailija
98/99 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntai vielä kuuma päivä, mikään kakku ei kestä, eikä uunia kannata lämmittää koko päivää.

Tarjolle melonia lohkoina ja tuoreita mansikoita ja pensasmustikoita/rypäleitä.

Kaurakeksejä ja vaahtokarkkeja. Pieniä pullia/munkkeja lisäksi.

Suolaisena kasvis-juustopiirakkaa (pellillinen, leikattu pieniksi suupaloiksi) ja salamipasteijoita.

Kahvia, teetä, mehua ja vettä tarjolle. Veden sekaan kannuun pari mansikkaviipaletta ja appelsiinin palaa, heti hienomman näköinen.

No ei todellakaan veteen mitään mansikoita. 

Vierailija
99/99 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, ap! Sinä pystyt, ja lapsesi on onnekas, kun hänellä on noin välittävä ja sitkeä äiti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän