Rahaa 40€ käytettävissä juhlatarjoiluun
Kommentit (99)
Pyydä ja ota apua vastaan. Oman paikkakuntani jossain facebook-ryhmässä on paljon autettu tällaisissa tilanteissa jotta on saatu lapselle hyvät juhlat aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä selviän tästä. Tokikaan nyt limukkaa ei ole mahdollista tarjota. Paljonkohan maksaa itse tehty kakku edullisimmillaan? Löytyy jo kuiva-aineet, munat ja kerma.
Tee makuvettä sitruunasta ja limestä. Ei ole kallista:)
Onko Facebookissa jotain avustusryhmiä, missä annetaan myös itselle ylimääräisiä ruokia? Esimerkiksi joku on ostanut ison paketin keksejä ja syönyt niitä 1- 2 kpl eikä pidäkään kyseisistä kekseistä. Sitten kyselee Facessa, tarvitsisiko joku niitä...
Kyllä sä selviät juhlista ihan varmasti kunnialla.
Kummipariskunta ei ole kanssamme tekemisissä lainkaan.
Tutki nyt ensin, mitä kaapista löytyy raaka-aineita ja täysin sen mukaan. Sokerikakkuun tarvitsee vain kananmunia, sokeria ja vehnäjauhoja. Pakkasesta löytyykö marjoja väliin? Sitten päälle jonkin verran koristeeksi tuoreita marjoja tai hedelmiä, niin ei mene paljoa rahaa
Älä vaan ota mitään pikavippejä! Niistä on monella alkanut alamäki, ainakin taloudellisesti.
Peruspulla
Korvapuustit
Mokkapalat
Kinkkupiirakka
Täytekakku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coctailpiirakat 30 kpl 2.90
Voi 2.90Kananmunat 2 rasiaa 2 40
Salaattikastike n 2 e
Salaatti 2 pkt 2eN.kilo tomaattia 1.60
Kurkku vajaaeuro
Feta 4 euroa 2 pkt
Basilika 1.60Juustokakkuaineet
Sitruuna/ lime 1 e
Piltit 40 sent
Tuorejuusto vajaa 4
4 dl kermaa n.2liivatteet 1 25
Digestivekeksit 1.25
Rasva 90 sentKahvi 3 e
Maito 70 sent
Mehut 3 l 1.20eikai ihmiset oikeasti käytä vauvansoseita kakuissaan? Ettekö halua makua niihin?
Nyt on marjat metsässä ilmaista, että sinne poimimaan. Mitään pilttijuustokakkuja tehdä, vaikkei se nyt varsinaisesti säästä, mutta kauden mukaan kannattaisi mennä, niin säästää monessa muussa asiassa. Kyllä mä lähtisin perinteisestä mansikkakakusta tähän aikaan. Tai mustikkapiirakkaa tms. helppoa ja edullista.
Tuossa kakussa tuo maku tulee sitrushedelmistä, kiilteeseen tulee vaan väri mangoiaoseista 😊ap. Kertoi, että hänellä on jaksamiaen kanssa ongelnaa, turha stressata metsäkäynneistä kun 40 senttiä maksamalla saat kakkuun päällisen.
Tilaa 4 isoa pizzaa kaikilla nakeilla.
Tuollahan saa hevi-osastolta hyvät raaka-aineet ja lihatiskiltä lihaa ja teet kunnon beef-stroganoffin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coctailpiirakat 30 kpl 2.90
Voi 2.90Kananmunat 2 rasiaa 2 40
Salaattikastike n 2 e
Salaatti 2 pkt 2eN.kilo tomaattia 1.60
Kurkku vajaaeuro
Feta 4 euroa 2 pkt
Basilika 1.60Juustokakkuaineet
Sitruuna/ lime 1 e
Piltit 40 sent
Tuorejuusto vajaa 4
4 dl kermaa n.2liivatteet 1 25
Digestivekeksit 1.25
Rasva 90 sentKahvi 3 e
Maito 70 sent
Mehut 3 l 1.20eikai ihmiset oikeasti käytä vauvansoseita kakuissaan? Ettekö halua makua niihin?
Nyt on marjat metsässä ilmaista, että sinne poimimaan. Mitään pilttijuustokakkuja tehdä, vaikkei se nyt varsinaisesti säästä, mutta kauden mukaan kannattaisi mennä, niin säästää monessa muussa asiassa. Kyllä mä lähtisin perinteisestä mansikkakakusta tähän aikaan. Tai mustikkapiirakkaa tms. helppoa ja edullista.
Ei tuo marjojen poimiminen niin yksinkertaista ole. Ensin pitää löytää se metsä ja sitten marjapaikat. Lisäksi ap:llä ei välttämättä ole autoa tai rahaa bussilippuun ja ämpäriin.
Itse laittaisin ehkä karjalanpiirakoita ja munavoita, keksejä, jäätelöä ja kahvia.
Karjalanpiirakat ja munavoi on hyvä idea. Lisäksi esim. kantarellipiirakka (jos sienestät), jos et, niin esim. feta-kasvispiirakkaa.
Mansikkakakku toimii aina, jos sinulla on mansikkaa. Jos ei (on hintavaa), niin tee suklaakakku, kaakaojauhe ei paljon maksa ja on aina hyvää.
Kannuihin jäävettä, joihin sitruuna/lime/kurkkusiivuja/mansikoita makua ja väriä antamaan. Tarjolle myös kahvia, teetä ja halpaa mehua.
Onko pakkasessa mitään, mitä voisi hyödyntää?
Minilihapullat voisivat myös olla kivoja edullisia tarjottavia. Varsinkin jos ajattelit salaatin tehdä. Tai kasvispyörykät.
Itse kallistuisin kanssa perunasalaatin puolelle: perunaa, sipulia ja purkki kermaviiliä + mausteita = iso satsi eikä maksa varmaan kahta euroakaan tolle vierasmäärälle, keitetyt kananmunat puoliksi ja pursotat majoneesia niihin - taaskaan ei maksa paljoa! JOS on joku S- marketti lähellä niin haet ilta-alesta jotain mitä voit hyödyntää (vaikka ne kananmunat, jos hyvä tuuri käy)....MISSÄPÄIN Suomea olet? Voisin auttaa, olen itsekin järjestänyt juhlia tosi pienellä budjetilla
Vierailija kirjoitti:
Tee itse sipsejä. Ohuita siivuja perunasta ja paista oliiviöljyssä. Keitä kananmunia.
Kiva. Sipsejä ja keitettyjä kananmunia. Hyvät bileet.
"Vähävaraisia auttavan Facebook-ryhmän apua kaivataan kipeästi: "Äidit itkevät onnesta, kun jääkaapissa on muutakin kuin valo"
Tuloerot ovat kasvussa. Yhä useammin köyhät etsivät apua sosiaalisen median kautta, kun rahaa ei ole edes ruokaan."
"Ja vaikka synttärikakkuja lapsille, jos siihen ei ole varaa."
Lue koko juttu täältä: https://yle.fi/uutiset/3-9835633
Älä hätäile, saat kyllä juhlat aikaan. Limsaa ei tarvi olla, vissy on hyvä näillä helteillä (Lidl tai Pirkka n. 1€/plo). jos ei rahat riitä niin vettä kannuun sitruunanlohkojen kanssa. Suunnitelmasi on oikein hyvä!