Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan, että vapaaehtoisesti lapsettomien on vaikea löytää samoin ajattelevaa seurustelukumppania?

Vierailija
26.07.2019 |

Suomessa kuitenkin melkein kolmannes sinkuista ei halua lapsia, ja täällä pk-seudulla veloja on vielä enemmän. Ei tuo kriteerinä nyt niin paljon rajaa.

Vapaaehtoisesti lapsettomien naisten löytäminen treffeille ei ole ollut minulle kovin vaikeaa. Minä en halua naimisiin tai asua samassa osoitteessa, ja tuntuu, että nuo sulkevat pois useampia kumppaniehdokkaita kuin se, etten halua lapsia.

Mitä kokemuksia muilla on?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi velojen pitäisi asua yhdessä? Tuon tajuaa jos on yhteisiä lapsia kasvatettavana mutta miksi heikentää parisuhdetta ehdoin tahdoin jos ei ole pakko.

Vierailija
2/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, ap? Jossakin vaiheessa sinullakin on liian myöhäistä muuttaa mieltäsi, mutta miehillä siihen on enemmän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos parisuhteen ainut kriteeri on vela niin ei ole vaikeaa, mutta...

Vierailija
4/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos parisuhteen ainut kriteeri on vela niin ei ole vaikeaa, mutta...

Ei ainoa kriteeri mutta ei myöskään mitenkään erityisen paha lisäkriteeri.

Vierailija
5/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole moista väitettä kuullut. Ei ole lapsia eikä tule, koskaan ei ole ollut ongelmaa miesmarkkinoilla. Nyt yli 40-vuotiaana tarjokkaita on hyvinkin paljon.

Vierailija
6/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, ap? Jossakin vaiheessa sinullakin on liian myöhäistä muuttaa mieltäsi, mutta miehillä siihen on enemmän aikaa.

Olen kolmikymppinen mutta olen deittaillut lähinnä parikymppisiä naisia. Piuhat on jo poikki, joten mielen muuttamisesta ei tarvitse enää murehtia. vasektomiahan on nimenomaan hyvä suoja myöhäiskeski-iän hölmöilyjä ja panikointeja vastaan.

Vierailija
7/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole moista väitettä kuullut. Ei ole lapsia eikä tule, koskaan ei ole ollut ongelmaa miesmarkkinoilla. Nyt yli 40-vuotiaana tarjokkaita on hyvinkin paljon.

Oletko valmis tapailemaan miehiä, joilla on lapsia omasta takaa?

Vierailija
8/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletatko tietäväsi kirjoittajan sukupuolen ja suuntautumisen?

Vierailija
9/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletatko tietäväsi kirjoittajan sukupuolen ja suuntautumisen?

Oletan, että hän tapailee miehiä, koska hänellä ei omien sanojensa mukaan ole "ongelmaa miesmarkkinoilla".

Vierailija
10/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi velojen pitäisi asua yhdessä? Tuon tajuaa jos on yhteisiä lapsia kasvatettavana mutta miksi heikentää parisuhdetta ehdoin tahdoin jos ei ole pakko.

Niin, minä siis EN halua asua yhdessä kumppanini kanssa. En koe, että se parantaa suhdetta millään tavalla, ja tarvitsen aika paljon omaa aikaa yksikseni.

Naiset, jotka haluavat samaa, ovat oman kokemukseni mukaan harvinaisempia kuin he, jotka eivät halua lapsia. Toisaalta jos ei halua asua yhdessä, todennäköisesti ei halua myöskään lapsia, joten ensimmäinen on oikeastaan jälkimmäisen alaryhmä.

Vierailija
11/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa luulisi olevan ainakin velanaisella löytää mies joka ei halua lapsia. Esimerkiksi lähes poikkeuksetta kaikki tindermiehet ovat ilmoittaneet etteivät lapsia halua.

Vierailija
12/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa luulisi olevan ainakin velanaisella löytää mies joka ei halua lapsia. Esimerkiksi lähes poikkeuksetta kaikki tindermiehet ovat ilmoittaneet etteivät lapsia halua.

Tässä on varmaan selityksenä se, että monet "Tinder-miehet" eivät ylipäätään halua seurustelusuhdetta omassa elämäntilanteessaan. Silloin ei haluta niitä lapsiakaan.

Sinänsä vapaaehtoisen lapsettomuuden suosiossa ei ole sukupuolten välillä kuin yhden prosenttiyksikön ero.

Vierailija
13/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä siis EN halua asua yhdessä kumppanini kanssa. En koe, että se parantaa suhdetta millään tavalla, ja tarvitsen aika paljon omaa aikaa yksikseni.

Naiset, jotka haluavat samaa, ovat oman kokemukseni mukaan harvinaisempia kuin he, jotka eivät halua lapsia. Toisaalta jos ei halua asua yhdessä, todennäköisesti ei halua myöskään lapsia, joten ensimmäinen on oikeastaan jälkimmäisen alaryhmä.

Niinno... olet deittailut lähinnä kakskymppisiä tähän asti.. siinä iässä "veloja" on huomattavasti enemmän muutenkin. Vaikka tätä alapeukutetaan, monen mieli muuttuu. Minäkin tunnen useita ex-veloja, joiden ei pitänyt koskaan hankkia lapsia ja nyt voi olla kolmekin lasta.

Vierailija
14/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos ei halua asua yhdessä, todennäköisesti ei halua myöskään lapsia, joten ensimmäinen on oikeastaan jälkimmäisen alaryhmä.

Tulee mieleen yksi sukulaispariskunta. Seitsemän yhteistä lasta, mutta eivät asu yhdessä. En kyllä oikein tajua...Mutta omapa on asiansa.

Vierailija
15/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinno... olet deittailut lähinnä kakskymppisiä tähän asti.. siinä iässä "veloja" on huomattavasti enemmän muutenkin. Vaikka tätä alapeukutetaan, monen mieli muuttuu. Minäkin tunnen useita ex-veloja, joiden ei pitänyt koskaan hankkia lapsia ja nyt voi olla kolmekin lasta.

Joskus jonkun mieli muuttuu, mutta monella ei. Itsekin olin vela ennenkuin siitä mitään puhuttiin, tiesin aina, etten tahdo lapsia. Yhä nelikymppisenä sama ajatus.

Vierailija
16/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkään en tahdo asua yhdessä, naimisiin kyllä tahtoisin. Ei lapsia. Puolisolla saa toki olla lapsia.

Vierailija
17/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa pisin suhteeni kesti kymmenen vuotta, ja se oli minua vanhemman naisen kanssa. Tapailin useampia nuorempia naisia, ennen kuin päädyin suhteeseen nykyisen kumppanini kanssa. Pidän erittäin epätodennäköisenä sitä, että hän alkaa haluta joskus myöhemmin lapsia, mutta jos niin käy, sitten hänen täytyy varmaankin lähteä tästä suhteesta, ja toivotan hänelle onnea tulevaan.

Vierailija
18/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin itse tapailemistani miehistä kaikki olisivat halunneet lapsia kanssani. Ei heitä tosin ole kuin kourallinen. En itse ole vela ja valitsin sitten rakastumisen perusteella.

Luulisi, että samanhenkiset ihmiset vetävät useammin toisiaan puoleensa. Että enemmistö lapsia toivovista löytää toisensa ja veloista toisensa. Sitten jotkut erehtyvät markkinoilla ja jotkut myötäilevät kumppaniaan kun asia on heille kummin vain ok.

Vierailija
19/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus jonkun mieli muuttuu, mutta monella ei. Itsekin olin vela ennenkuin siitä mitään puhuttiin, tiesin aina, etten tahdo lapsia. Yhä nelikymppisenä sama ajatus.

Kyllä monella muuttuu. On selvää että eniten "veloja" on 20 v. Ja määrä vähenee iän lisääntyessä juuri sen takia, että ne aidot velat jää jäljelle. Ei mua kiinnosta yksittäisen ihmisen ratkaisu. Mikä siinä ajatuksessa uhkaa veloja, että oikeasti moni myös muuttaa mielensä? Onko se teiltä jotain pois? Meneekö uskottavuus? Vai miksi ihmeessä se on niin sairaan kova paikka myöntää, et moni myös muuttaa mielensä?

Vierailija
20/43 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monella muuttuu. On selvää että eniten "veloja" on 20 v. Ja määrä vähenee iän lisääntyessä juuri sen takia, että ne aidot velat jää jäljelle. Ei mua kiinnosta yksittäisen ihmisen ratkaisu. Mikä siinä ajatuksessa uhkaa veloja, että oikeasti moni myös muuttaa mielensä? Onko se teiltä jotain pois? Meneekö uskottavuus? Vai miksi ihmeessä se on niin sairaan kova paikka myöntää, et moni myös muuttaa mielensä?

Olen itse vela ja joskus tuo "monen mieli muuttuu" ärsytti itseänikin kovasti, vaikka ihan faktahan se on. Jotenkin tuo lause muuttui aina päässäni "vielä sun mieli muuttuu" versioksi, koska olin niin puolustuskannalla omasta valinnastani. Luulen että monilla on sama ongelma kuin minulla joskus oli, olin nuorempana jotenkin järkyttynyt siitä ettei oma tahtoni elämäni kulusta ollutkaan kaikille ok ja näin hyökkäyksiä sielläkin missä niitä ei ollut. Nyt kun on tullut ikää ja itsevarmuutta ei moiset enää hetkauta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi