Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ei kiinnosta tippaakaan kotimaanmatkailu?

Vierailija
26.07.2019 |

Onhan Suomessa hienojakin paikkoja, mutta ei silti jaksa innostaa. Jotenkin teennäiseltä tuntuu lähteä jonnekin Lappeenrantaan tai Jyväskylään " hienoja paikkoja katselemaan" kun samalla rahalla pääsee muuallekin. Kovasti tuntuu vaan olevaan muotia nyt tämä kotimaanmatkailu.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä kovasti kiinnostaisi nähdä kaikkia paikkoja Suomessa mutta eipä oo rahaa harrastaa kotimaan matkailua:/ ei sinänsä, enpä kyllä lentele ulkomaillekkaan

Vierailija
2/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suuremmin. Olen kyllä nähnyt mielenkiintoisia paikkoja Suomessa, mutta se on niin hakuammuntaa. Täytyy todella tietää minne menee, että löytää jotain mielenkiintoista. Muuten edessä on samaa tylsyyttä kuin kotonakin.

Esimerkiksi majakat on ihan käymisen arvoisia paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Suomessa ei saa sitä kultturierojen aiheuttamaa fiilistä. En koe mitään eroa käydä Tampereen tai Turun torilla. Samat tuotteet myynissä. Maisemat melko samanlaisia jokapuolella. Lisäksi olen kaupunkilomailija ja Sulmen kaupungit on äkkiä nähty.

Vierailija
4/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jota ei kiinnosta kotimaan matkailu. Joko lähden ulkomaille tai sitten olen kotona.

Vierailija
5/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan suomessa paljonkin nähtävää koska maa on suuri, mutta tietysti tärkeimpänä ovat kyllä luontokohteet. Historiallisia nähtävyyksiä joissa oikeasti olisi katsottavaa enemmänkin on aika vähän. Luontokohteissa taas Suomi on ihan ykkösmaita koko maailmassa. Puhdasta, luonnonrauhaa löytyy helposti, ihan ok ilmasto ja oikeat vuoden ajat. Maisemissakaan ei ole mitään vikaa kun oikeisiin paikkoihin menee.

Vierailija
6/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kiinnosta. Samalla rahalla menee esim. Krakovaan tai Prahaan ja siellä oikeasti on mielenkiintoistakin.

Vierailija
7/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. Lappi olis ihan kiva kohde syksyllä, mutta niin järkyttävissä hinnoissa ( lennot tai junamaksut/ bensat, majoitus, ruoka) että mieluummin ottaa äkkilähdön etelään tai menee esim. Budapestiin tms. 

Vierailija
8/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan reissattu niin paljon muualla, että nyt ei tee edes mieli matkustella kuin kotimaassa. Ainakin toistaiseksi. Loppukesälle ja alkusyksylle onkin monta idistä minne mennä täällä :)

Vierailija
9/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotimaanmatkailun ja ulkomaanmatkailun tarvitse olla toisensa poissulkevia asioita. Kaupunkiloma miljoonakaupungissa ja vaellusloma lapissa voivat molemmat olla mahtavia elämyksiä. Pidän kyllä aika idioottina ihmistä, jota ei oman kotimaan luonto- ja kukttuurinähtävyydet sekä historia ”kiinnosta tippaakaan”.

Vierailija
10/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa samaa mieltä.Käytiin Muumimailmassa 2 yön reissu ja ihan perus majoitus yms niin koko reissuun meni 4hlö yli tonni reilusti.Samalla rahalla olisi jo tehnyt vaikka Vilnan tai Gdanskin reissun...

Vierailija
11/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kotimaanmatkailun ja ulkomaanmatkailun tarvitse olla toisensa poissulkevia asioita. Kaupunkiloma miljoonakaupungissa ja vaellusloma lapissa voivat molemmat olla mahtavia elämyksiä. Pidän kyllä aika idioottina ihmistä, jota ei oman kotimaan luonto- ja kukttuurinähtävyydet sekä historia ”kiinnosta tippaakaan”.

Huomaan tässä tietyn luokkaeronkin. Kotimaanmatkailu on korkeammin koulutettujen ihmisten touhua. 

Vierailija
12/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kiinnosta. Samalla rahalla menee esim. Krakovaan tai Prahaan ja siellä oikeasti on mielenkiintoistakin.

Mika niissä oli mielenkiintoista?

Vierailija
13/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa samaa mieltä.Käytiin Muumimailmassa 2 yön reissu ja ihan perus majoitus yms niin koko reissuun meni 4hlö yli tonni reilusti.Samalla rahalla olisi jo tehnyt vaikka Vilnan tai Gdanskin reissun...

Ja siellä olisitte tehneet....?

Vierailija
14/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Itse tykkään sekä koti- että ulkomaanmatkoista, mutta usein ne ovat vähän eri tyyppisiä. Ulkomaille saatan mennä vaikka viikoksi johonkin suurkaupunkiin, kotimaassa päiväksi tai pariksi pienempään, tai vaikka viikoksi vuokramökkille johonkin luonnonkauniiseen paikkaan josta voi halutessaan tehdä päiväretkiä lähiseudun kaupunkiinkin. Luonnosta, kulttuurista ja historiasta kiinnostuneena olen löytänyt mielenkiintoisia kohteita sekä Suomesta että ulkomailta.

Vierailija
15/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kyllä, mutta ei ole enää varaa, ulkomaille pääsee tt-tuellakin helposti viikoksi.

Vierailija
16/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut neljässä kaupungissa Suomessa ja käynyt työni puolesta kymmenissä. Kivoja paikkoja, mutta en keksi yhtään syytä, miksi menisin niihin lomallani. Enkä pidä vaeltamisesta tai melomisesta, joten sekin on poissuljettua. Voisi tietysti vuokrata purjeveneen ja purjehtia saaristossa, mutta sekin hoituu mökillä helpommin.

Vierailija
17/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan tässä tietyn luokkaeronkin. Kotimaanmatkailu on korkeammin koulutettujen ihmisten touhua. 

Voin vahvistaa tämän. Itse ja lähipiirini ollaan korkeastikoulutettuja ja tykätään kiertää suomea ympäri, mutta ne vähäset matalammin koulutetut tuttuni taas tykkää käydä noissa tylsissä turistien pilaamissa Lontoossa, Pariisissa, Bangkokissa tai Dubaissa.

Vierailija
18/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan suomessa paljonkin nähtävää koska maa on suuri, mutta tietysti tärkeimpänä ovat kyllä luontokohteet. Historiallisia nähtävyyksiä joissa oikeasti olisi katsottavaa enemmänkin on aika vähän. Luontokohteissa taas Suomi on ihan ykkösmaita koko maailmassa. Puhdasta, luonnonrauhaa löytyy helposti, ihan ok ilmasto ja oikeat vuoden ajat. Maisemissakaan ei ole mitään vikaa kun oikeisiin paikkoihin menee.

Ei ole Suomi kovin ihmeellinen luontokohde suomalaiselle. Jos olet kasvanut suomalaisen maaseudun - eli pellon ja metsän keskellä järven rannalla - olet saanut suomen luonnosta 3/4 ihmeellisyydestä kotipihastasi. Vain Lapin tunturit puuttuvat. Ja jos täältä Etelä-Suomesta haluan lähteä katsomaan autiomaata tai hienoja maisemia, en kyllä suuntaa sinne tuntureille ja vaaroille, kun samalla rahalla lennän oikeaan vuoristoon.

Suomalainen luonto on puhdasta ja hienoa, mutta se ei ole matkakohde suomalaiselle joka näkee sitä vuoden ympäri. Ehkä japanilaiselle joka asuu suurkaupungissa tai saasteiden keskellä asuvalle kiinalaiselle, mutta ei suomalaiselle.

(Päivämatkoja teen kyllä lähikansallispuistoihin ja ranoille, mutta eivät se matkailua ole.)

Vierailija
19/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vahvistaa tämän. Itse ja lähipiirini ollaan korkeastikoulutettuja ja tykätään kiertää suomea ympäri, mutta ne vähäset matalammin koulutetut tuttuni taas tykkää käydä noissa tylsissä turistien pilaamissa Lontoossa, Pariisissa, Bangkokissa tai Dubaissa.

Minä en ole korkeasti koulutettu, mutta pidän silti todella tärkeänä tuntea oman maan kulttuurin ja historian hyvin.

Ulkomaanmatkailu on mukavaa toki myös.

Vierailija
20/69 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse käynyt noissa mainitsemissa tylsissä paikoissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi