Muita joita ei kiinnosta tippaakaan kotimaanmatkailu?
Onhan Suomessa hienojakin paikkoja, mutta ei silti jaksa innostaa. Jotenkin teennäiseltä tuntuu lähteä jonnekin Lappeenrantaan tai Jyväskylään " hienoja paikkoja katselemaan" kun samalla rahalla pääsee muuallekin. Kovasti tuntuu vaan olevaan muotia nyt tämä kotimaanmatkailu.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kiinnosta. Samalla rahalla menee esim. Krakovaan tai Prahaan ja siellä oikeasti on mielenkiintoistakin.
Mika niissä oli mielenkiintoista?
No aina moni krakovan kävijä käy tutustumassa läheiseen keskitysleiriin... googlettamalla löytänet tiedon mistä on kyse
Mua ei kiinnostaa maalaisuus tippaakaan niin ihmettelen mitä näkemistä on esim. Seinäjoella tai Pieksämäellä.
Vierailija kirjoitti:
En koe mitään eroa käydä Tampereen tai Turun torilla. Samat tuotteet myynissä.
Täällä on ollut ketjuja, joissa kysytään, mitä tuotteita ulkomailta haluttaisiin Suomen kauppoihin. Ne ovat monisivuisia ketjuja, joissa luetellaan suunnilleen maailman kaikki tuotteet.
Sitten kun ne tuotteet olisivat täällä saatavilla, ei olisikaan mitään iloa lähteä ulkomaille niiden perässä. Joku tietysti tulee tähän sanomaan, että hyvä vaan, jos ei matkustella. Voihan se olla niinkin, mutta peräänkuulutan nyt lähinnä sitä, että onko kiva, jos kaikki paikat ovat ihan samanlaisia?
Ei kiinnosta, mutta ei kiinnosta ulkomaanmatkailukaan.
Suhteettoman kallista saatuun hyötyyn nähden ja ympäristökin kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin ennen tuollainen ettei kotimaan matkailu kiinnostanut, ja se johtui siitä ettei ollut paljon kokemusta ulkomaista. Nyt kun olen asunutkin ulkomailla, käynyt suurimmassa osassa euroopan maita, useamman kerran eri maissa Aasiassa ja kerran pohjoisamerikassa, niin kotimaan matkailu alkanut kiinnostaa paljon enemmän. Esim kävin Lapissa kesälomalla.
Saman olen huomannut kavereissakin, kun olivat vielä kokemattomia ulkomaan matkailijoita, ei Suomi kiinnostanut. Mutta kokemuksen kerryttyä alkoi kotimaa kiinnnostamaan.
Eli voidaan varmaan päätellä että jos Suomi ei kiinnosta, ei ole kovin kokenut ulkomaan matkailija.
Olen käynyt kaikissa maanosissa Etelämannerta lukuun ottamatta. Matkattuja maita kertynyt 54. Ehken sitten ole tarpeeksi kokenut, kun Suomi ei vieläkään innosta. Olen myös asunut pidemmän aikaa 4 eri maassa kahdella eri mantereella. Tällä hetkellä Suomessa vanhempieni luona (Keski-Suomen alue) ja onhan täällä toki rentoa nyt kun on viimein ok sää, mutta en varsinaisesti hihkuen riemusta tänne tullut, enempi velvollisuuden tunteesta vanhempiani kohtaan. Pidän enemmän suurkaupungeista ja elämästä ympärillä, kuvitella että ihmisiä tosiaan on erilaisia? Ei kaikki halua maata järven rannalla tai vaeltaa tunturissa. Minä vaellan kaupungeissa ja minulle se on ihan yhtä tyydyttävää kuin monelle joku kansallispuistopatikointi. Lapsellisen ehdoton suhtautuminen niin monella täällä.
Mitkä ovat parhaat kohteet ( ei maa, vaan ihan yksittäinen kohde), joissa olet ollut?
Mikä niistä teki erityset?
Vaikka 3 kpl
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja se on mielestäni Suomen kiinnostavin kaupunki. Lapsena kotimaan matkailu oli kivaa ja jännää. Opiskeluaikana kiersin suurimman osan kotimaata. Nykyään on satunnainen työmatka kerran pari vuodessa ja joitakin sukulaisia asuu muualla. Mutta sanoisin, että aika nähty on Suomen paikat.
On totta, että työpaikan kahvipöydässä on paras hehkuttaa kotimaan kohteita tai Euroopan junamatkailua. Olisi kiva jos Pietari avautuisi helpommaksi, ja Ruotsissa lienee myös paljon nähtävää. Harmittaa vaan nuo majoitusten hinnat Pohjoismaissa, minusta hinta-laatu ei ole kohdallaan. Työmatkojen ansiosta olen siis yöpynyt hotelleissa jonkin verran.
Lokakuusta alkaen Pietariin ja Leningradin alueelle saa ilmaisen e-viisumin, jolla voi matkustaa 8 vrk ajan. Pietarissa hotellihuone omalla kylpyhuoneella noin 20 €/yö. Linja-auto Helsingistä 10-15 €/suunta, juna alkaen 29 €/suunta. Muista Suomen kaupungeista myös linja-autoja ja junia.
Metsiää ja ketjukauppoja on suoomi pullollaaan. Skimbaaaminen mahhdollista vain talvisin.
kannattaa hankkia netista paikallinen "opas " niin jokainen paikka muuttuu hauskemmaksi