Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on normaalia alkoholinkäyttöä?

Juopon(ko) vaimo
26.07.2019 |

Meillä on mieheni kanssa suuria näkemyseroja alkoholin käytöstä. Voi johtaa jopa eroon, sillä en itse jaksa enää kauaa katsella...

Itse juon vain juhlissa tai erityistapauksissa. En tissuttele koskaan kotona. Joskus juon kunnolla humalaankin (n.2-3 krt/vuosi) jos on jotain oikein repäisevää juhlaa luvassa.

Mies juo joka viikonloppu (pe & la) ja kaikkina loma/vapaapäivinä. Kunnolla humalaan 1-2 krt/viikko. Arkena esim: 2kpl 0,5 tuoppia voi mennä päivittäin tai parina päivänä. Pitää vuodessa joitakin tipattomia viikkoja ja kuukausia (nämä muistaa mainita aina). Kolme viikkoa tipatta on iso juttu hänelle.

Mielestäni mieheni alkoholin käyttö on liiallista.
Hän kuitenkin väittää sen olevan aivan normaalia ja muidenkin toimivan samoin. En jotenkin usko että muiden perheissä isä on baarissa aina kun on vapaalla...

Eli juoko perheestänne joku yhtään samoja määriä kuin mieheni? Onko tämä normi tänäpäivänä? Kestäisitkö puolisoltasi tällaista?

Kaikki näkemykset tervetulleita, kiitos.

Olemme yli 40v molemmat, lapsia ja työ molemmilla.

Mikä on normaalia alkoholinkäyttöä?

Vaihtoehdot

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälläni oli juuri tuollainen tapa käyttää alkoholia.Otin avioeron.Enkä sen jälkeen ole suostunut enää katselemaan samanlaista touhua kenenkään miehen kanssa.

Vierailija
2/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tekemään AUDIT testin.  Sen voi tehdä myös läheisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin liian nopee kirjotuksesi.Se ei juonu arkisin.Se joi 12v aikana joka viikonloppu.

Vierailija
4/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolle työssäkäyvälle aikuiselle miehelle ihan normaalia. Ihan turha yrittää holhota miestä tai yrittää kasata nettifoorumeilla uusfeministien valamiehistöä tuomitsemaan ja lynkkaamaan. Ainahan voit ottaa eron ja hankkia kissan ja dildon, muista tosin siivota hiekat toosasta ennen rajumpaa rassaamista.

Vierailija
5/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tekemään AUDIT testin.  Sen voi tehdä myös läheisestään.

Olen tehnyt miehen puolesta, suurkulutusta näyttää 😔. Tästä myös miehelleni maininnut, mutta hän ei välitä.

Nämä aurinkoiset päivät viettää terassilla juomassa, kuten hänen mukaansa kaikki muutkin.

Olen samaa mieltä että moni käy terassilla yhdellä, mutta mies menee sinne töiden jälkeen ja kotiutuu humalassa puolilta öin 😖

AP

Vierailija
6/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isolle työssäkäyvälle aikuiselle miehelle ihan normaalia. Ihan turha yrittää holhota miestä tai yrittää kasata nettifoorumeilla uusfeministien valamiehistöä tuomitsemaan ja lynkkaamaan. Ainahan voit ottaa eron ja hankkia kissan ja dildon, muista tosin siivota hiekat toosasta ennen rajumpaa rassaamista.

Juu, eroa olen tekemässä. Hän saa nyt valita, joko minä tai juominen.

Kissaa en omista 😉

Holhoamaan en ala!

AP

Vierailija
7/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. En tunne ketään, joka joisi noin.

N36, suuri kaupunki, toimistotyöläinen

Vierailija
8/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko normaalia, itse en kyllä tuollasta kattelis.

Vierailija
9/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissaa en omista 😉

Holhoamaan en ala!

AP

Miehen puolesta toivon, että keräät kamasi ja häivyt mahdollisimman pian. Mies ehtii sitten vielä nauttia tästä kesästä, lämmöstä ja vapaudesta ja tuoda terassilta sinua nuorempia misuja kotiin.

Vierailija
10/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies juo liikaa. Ja kuten tiedetään, päihdeongelma pahenee ajanmyötä.

Miehesi on sairas. Hänellä on riippuvuus, joka johtaa ennen aikaiseen kuolemaan.

Lähde suhteesta. Alkoholismi sairastuttaa koko perheen. Hyvä että tajuat, että kaikki ei ole ok! Alkoholistilla on usein puolisonaan läheisriippuvainen henkilö, joka mahdollistaa juomisen ja pitää kulisseja yllä.

Vierailija
11/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika paljon, mutta valitettavasti tavallista aika monelle. Erityisesti moni mies hoitaa masennusta alkoholilla, ja rankkaa työtä tekevä ei henkisesti ehkä ehdi palautua työstä, joten rentoutuu sitten alkoholilla.

Häiritseekö tuo teidän perhettäkö? Onko lapsia? Meneekö joskus suunnitelmat piloille alkoholin vuoksi? Kärsitkö sinä, muuten kuin että ajattelet, ettei noin paljoa kuulu juoda?

Sitten taas, kun miettii Etelä-Euroopan maita, niin joissain niissähän tuo olisi ihan tavallista kulutusta. Melkeinpä vähäistä jopa, kun niissä tavataan juoda joka päivä, ei tosin välttämättä joka kerta yhtä lasia enempää.

Toivottavasti et ota tätä viestiä tunteitasi vähättelevänä. Olen ollut joskus samassa tilanteessa samoine ajatuksine. Puolison alkoholin käyttöön ei auttanut jäkätykseni tai se, että hoin kuinka tuo ei ole normaalia. Lopetin asiasta välittämisen jossain vaiheessa, ja lopulta alkoholin käyttö vähentyi, kun puoliso hakeutui ADHD-tutkimuksiin ja sai lääkityksen siihen.

Vierailija
12/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissaa en omista 😉

Holhoamaan en ala!

AP

Miehen puolesta toivon, että keräät kamasi ja häivyt mahdollisimman pian. Mies ehtii sitten vielä nauttia tästä kesästä, lämmöstä ja vapaudesta ja tuoda terassilta sinua nuorempia misuja kotiin.

Olet varmaankin mies joka kuluttaa suhteellisen paljon alkoholia?

Mies saa nauttia tästä kesästä ihan juuri niin paljon kuin haluaa ja mennä vaikka misujen matkaan.

Hän ei vain haluaisi erota. Alan itse kuitenkin olemaan kypsä tähän touhuun.

Onko sinut jätetty alkoholin vuoksi, vai miksi menee niin kovasti tunteisiin?

AP

Vierailija
13/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta ap:n kirjoituksesta saa oikein selvää määristä.

Päivittäin tai parina päivänä pari tuoppia? Lomalla vai aina?

"Kunnon humala" tarkoittaa niin eri asioita.

Kyllä minun mieheni on lomalla lähes päivittäin ottanut kaksi kaljaa, usein enemmänkin. Arkena juo viikonloppuisin 6-päkin kaljaa, on tuolloin selvästi humalassa. Elokuu ja tammikuu tipatta.

Ei haittaa meidän perhettä tuo.

Vierailija
14/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistille ns. tipaton on lupa juoda sitten koko loppuvuosi.

Vierailija
15/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuukäyttäjä ei tarvitse "tipatonta".

Vierailija
16/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän samalta kuin meillä. Olemme 50+. Minua ei haittaa, koska mies ei muutu ilkeäksi tai mitään. Eikä hän örvellä, oksentele tai sammu mihinkään. On vain tavallista puheliaampi.

Kun katselen ikäisiäni tuttuja, ja niin tässä on selkeä kahtiajako. Joko juodaan vain juhannuksena ja jouluna, tai sitten viikottain useamman kerran.

Vierailija
17/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, että mies on humalassa? Millainen mies silloin on?

Vierailija
18/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta ap:n kirjoituksesta saa oikein selvää määristä.

Päivittäin tai parina päivänä pari tuoppia? Lomalla vai aina?

"Kunnon humala" tarkoittaa niin eri asioita.

Kyllä minun mieheni on lomalla lähes päivittäin ottanut kaksi kaljaa, usein enemmänkin. Arkena juo viikonloppuisin 6-päkin kaljaa, on tuolloin selvästi humalassa. Elokuu ja tammikuu tipatta.

Ei haittaa meidän perhettä tuo.

Ap:n mies juo:

Kunnon humalat 1-2 kertaa viikossa

Arkena vähintään kaksi 0,5 tuoppia, lähes joka päivä.

Lomilla 4-10 tuoppia, joka päivä.

Yrittää pitää tipattomia.

AP

Vierailija
19/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikkoinen kännääminen on wt-porukan puuhasteluja. Suomessa suhtautumista alkoholiin hallitsee kaksi ääripäätä. Toisaalta kännäillään surutta, toisaalta demonisoidaan vähäistä käyttöä, vaikkei joisi itseään koskaan humalatilaan.

Vierailija
20/62 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat sillä, että mies on humalassa? Millainen mies silloin on?

Humalassa on juotuaan nopeasti vaikka 5-6 0,5l olutta ja siitä enemmän.Käyttäytyy muuten ihan kunnolla, mutta on idiootti (selvinpäin fiksu). Hieman ilkeilee kun huomaa että en tykkää. Haisee!

Lähinnä tympii kun sen jälkeen ei voi enää mitään yhteistä tehdä, eikä yhdessä mihinkään lähteä.