Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhusten hoitokodeissa/palvelutaloissa työssä olevat, mikä mielestänne ok määrä omaiselle käydä katsomassa

Vierailija
25.07.2019 |

läheistään? Tai kuinka usein omaiset yleensä vierailevat vanhusten luona kokemuksesi mukaan? Onko 3-4 kertaa kuukaudessa ok omaiselta jolla vielä pienet lapset ym. elämää?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkysymys: onko Ok jos ei käy OLLENKAAN? Mitä hoitajat ajattelee? Yrittävätkö painostaa käymään?

Mulla on nimittäi hirveät väkivaltaiset lapsenrääkkääjävanhemmat ja kun laitostuvat, en todellakaan aio käydä katsomassa. Mitään hyvää en ole niiltä koskaan saanut, nippa nappa henkiin jäin.

Vierailija
2/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alalla, mutta ajattelisin että välimatka on isoin määräävä tekijä. Varmasti hoitajatkaan eivät oleta samanlaista käyntitahtia satojen kilometrien päästä tulevalta kuin samassa kunnassa asuvalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan omaisen ja hänen läheisensä välinen asia mikä on ok määrä. On paljon omaisia jotka käy päivittäin tai lähes päivittäin, on sellaisia jotka saattavat käydä useammankin kerran päivässä (käyvät vaikka kotona/kaupassa välillä). Jotkut taas käyvät huomattavasti harvemmin kerran tai muutaman kerran vuodessa.

Useimmat vanhukset odottavat omaisia käymään useammin kuin mitä nämä käyvät, mutta aina on niitäkin jotka eivät tunnu oikein välittävän omaisen tai omaisten vierailuista.

Vierailija
4/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen palveluasumisessa ja näen erilaisia omaisia. Itse kysyn omaisilta haluavatko osallistua esim. ulkoiluun, auttamiseen vai seurusteluun. Minusta omaiset tulee nähdä voimavarana ja ottaa mukaan siihen. Meillä yhden vanhuksen tytär osaa laulaa ja soittaa -ja näinollen kun hän tulee hänen toiveestaan pidetään lauluhetki. Yhden pojanpoika on fyssari ja hän pitää tuolijumpaa kaikille. Yhden omainen tuo erilaisia lejtiä meidän taloon.

Vierailija
5/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvotatteko hoitajina jotenkin omaisia sen mukaan kuinka usein käyvät?

Vierailija
6/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäkysymys: onko Ok jos ei käy OLLENKAAN? Mitä hoitajat ajattelee? Yrittävätkö painostaa käymään?

Mulla on nimittäi hirveät väkivaltaiset lapsenrääkkääjävanhemmat ja kun laitostuvat, en todellakaan aio käydä katsomassa. Mitään hyvää en ole niiltä koskaan saanut, nippa nappa henkiin jäin.

Enemmän käymättömyys varmaan herättää ihmetystä muissa vanhuksissa, joskus niissä usein käyvissä omaisissa kuin hoitajissa. Vanhukset mm. keskustelee siitä onko lapsia vai ei, miksi lapset ei käy, kuka vierailija oli oliko hän tyttäresi/poikasi jne.

Vierailija
7/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailla voi niin usein kuin haluaa, mutta olisi jo hyvä jos 1-2krt/vko vähintään.

Vierailija
8/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan käy tasaisesti ja ainakin juhlapäivinä, kyselee kuulumisia, on kiinnostunut, käyttää ulkona jne. On olemassa vanhuksia joilla ei koskaan ole nähty omaisia vierailulla.

Vierailija
9/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritetään huomioida talon puolesta enemmän sellaisia asukkaita, joilla ei käy omaisia. Ei voi ikinä tietää minkälaiset välit kelläkin on ollut lapsiinsa, joten en lähde arvostelemaan. En ehkä itsekään kävisi, jos olisi ollut esim. henkistä tai fyysistä väkivaltaa.

3-4 krt/kk on mielestäni jo tosi hyvin.

Vierailija
10/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvotatteko hoitajina jotenkin omaisia sen mukaan kuinka usein käyvät?

Ei meillä ainakaan. Ja siinä tapauksessa, kun tullaan käymään niin ei kiitos mitään hoitajien hyppyyttämistä ja arvostelua! Jotkut eivät tunnu löytävän mitään hyvää omaisensa hoidon laadusta vaan ottavat asiakseen valittaa ihan kaikesta.

Vierailija
11/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, jos itse olisitte se vanhus.

Mun mielestä vähintään 2 kertaa viikossa jonkun pitäisi käydä ja olla pitkään. Siis tunteja.

Kotonaan ykisn asuvat vanhukset: tiedän yhden, jolla oli 7 lasta ja olivat sopineet, että joka päivä joku heistä viettää aikaa äitinsä kanssa.

Yks mun kaveri asuu äidistään 500 km päässä, siskonsa 200 km päässä ja veljensä 700 km päässä ovat sopineet, että asuvat vuorotellen äitinsä luona siten, että puolet ajasta siellä asuu joku lapsista. (tekevät etätöitä, ottavat saldovapaata, palkatonta lomaa, vuosilomaa jne)

Vierailija
12/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole oleellisinta, mitä ne työntekijät ajattelevat?

Vierailija
13/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän käymättömyys varmaan herättää ihmetystä muissa vanhuksissa, joskus niissä usein käyvissä omaisissa kuin hoitajissa. Vanhukset mm. keskustelee siitä onko lapsia vai ei, miksi lapset ei käy, kuka vierailija oli oliko hän tyttäresi/poikasi jne.

Nykyään hoitokodeissa on lähes pelkästään muistisairaita, jotka eivät tiedä, onko heillä lapsia vai ei.

Vierailija
14/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän omaiset ovat laitoksissa? Eihän niihin tunnu saavan omaistaan kuin hetkeksi toipumaan, jos on ollut lyhytkestoisia terveysongelmia? Meidän suvun vanhukset on kuntoutettu ja palautettu takaisin kotiin. Me omaiset olemme osstaneet lisää kuntoutusta ja käyneet usein hoitolaitoksessa, jotta on saatu hoito etenemään oikeaan suuntaan, ei ole jätetty vain laitostumaan. Vanhuksillamme ei ole muistiongelmia ja he ovat itse aktiivisesti hoitaneet terveyttään koko ikänsä.

Vierailija
15/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ovat niin kovin huolissaan siitä, mitä muut usein vielä tuntemattomat niistä ajattelee? Mua ei ainakaan juuri jaksa kiinnostaa. Läheisten mielipiteet saattakin jo liikuttaakin, mutta jonkun naapurin, hoitajan tai työkaverin niin ihan sama.

Vierailija
16/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei rehellisesti sanottuna kiinnosta yhtään miten usein joku käy omaisensa luona. En pidä lukua.

Vierailija
17/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen välimatkasta, mutta kunhan kerran kuussa kävisi vähintään.

Vierailija
18/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoitaja. Omaisena vierailin kyllä päivittäin. 

Vierailija
19/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä mitä vanhus toivoisi..ja sehän on vanhuksen koti ei niiden hoitajien ja vanhus maksaa siitä laadukkaasta hoivasta eli kyllä vaatia pitää.

Vierailija
20/60 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hoitokodeissa on lähes pelkästään muistisairaita, jotka eivät tiedä, onko heillä lapsia vai ei.

Lapset kyllä yleensä tunnistavat loppuun asti ainakin tärkeiksi ihmisiksi, jos vain ovat säännöllisesti käyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi