Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia keskusteluja pidät syvällisinä?

Vierailija
25.07.2019 |

Tai puheenaiheita?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syvällisen ja perinpohjaisen keskustelun voi saada aikaan vaikka mistä. Vaikka venäläisestä näytelmäkirjallisuudesta, Kiinan kansantasavallan historiasta, rakkaudesta, lapsuudesta, avaruudesta, unelmista, seksuaalisuudesta, eläinten oikeuksista jne jne. Kaikista näistä on myös mahdollista käydä hyvin pintapuolista, tylsää keskustelua.

Sinun kanssasi varmaan onkin. Siinä ei ole mitään syvällistä, että haluaa olla yläkulmassa suhteessa keskustelukumppaniin. Syvällisellä keskustelulla ei ole tekemistä puheenaiheen kanssa vaan sen, millaisen kontaktin saa keskustelukumppaniin. Jos leimaa syvällisyyden puuttumisen vain vastapuolen syyksi, on itse vain laiska. Olen saanut järkeviä keskusteluja aikaan ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa kunhan vain olen laskeutunut ego-platformiltani kansan keskuuteen. Edellä listaamasi paletti paljastaa, että oletat elämän perusmerkityksen leijailevan jossain "parempien ihmisten" sfääreissä. Sinulle ehkä tekisi hyvää tehdä jotain rankkaa matalapalkkaista fyysistä työtä ainakin jonkin aikaa. Siellä on ihmisiä, jotka tietävät viineistä myös ja harrastavat maalausta. Mutta ai niin, et varmaan halua tietää sitä.

Mitäs hitsiä luitko ollenkaan viestiäni:D Siinä nimenomaan sanoin että syvällistä keskustelua voi käydä mistä vaan - kuten myös tylsää pintapuolista juttelua. Mikä noista luettelemistani aiheista oli "parempien ihmisten sfääreissä"? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Rakkaus, lapsuus, unelmat ja seksuaalisuus nyt ainakin ovat aiheita joihin lähes jokaisella on jotain sanottavaa ihan koulutuksesta riippumatta. Matalapalkkaisista aloista en maininnut mitään, itse otit ne esille. Olen ollut useamman vuoden tehtaalla töissä ja opinnot rahoitin siivoamalla. Itse taidat olla ennakkoluuloinen jos kuvittelet että tuota viestiä ei olisi joku matalasti koulutettu fyysistä työtä tekevä ihminen voinut muka kirjoittaa.

33

Vierailija
22/22 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmiset ymmärtävät syvällisyyden eri tavalla. Joidenkin mielestä on syvällistä puhua vaikka radioaktiivisten aineiden puoliintumisesta, itse taas ajattelisin että syvällinen keskustelu on enemmän humanistisiin kuin luonnontieteellisiin aiheisiin liittyvää. Ei tietenkään niin, että sen tarvitsisi olla tieteellistä keskustelua välttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi