Gelsectan ja ärtynyt suoli
Oletteko koittaneet gelsectania ärtyneeseen suoleen?
Kuinka nopeasti tehoaa vai pitääkö syödä esim kaksi viikkoa että näkyy vaikutus?
Jos helpottaa, onko vaikutus pitkäaikainen vai pitääkö lääkettå syödä koko ajan?
Kommentit (26)
Minulla maitohappobakteerivalmiste Idoform auttoi ripuli-IBS:ään. Otan sitä joka päivä yhden kapselin. Olen tyytyväinen!
Onko lisää kokemuksia tästä valmisteesta? Olen ripuloinut taas noin lähes vuoden jatkuvasti. Mitään ei ole koskaan todettu, mutta marjat, hedelmät, kasvikset ja maitohappobakteerivalmisteet aiheuttavat oireita.
Mietin vaan että kun tuossa on herneproteiinia, niin voiko auttaa, kun herneproteiinia sisältävä jauheliha ei ainakaan sopinut vatsalleni.
Olen nyt syönyt tätä valmistetta muutaman päivän. On mahdollisesti vähän auttanut.
Olisikohan kenelläkään arvauksia, mikä suolistoani voisi vaivata? Siis kaikki kuitupitoinen ja terveellinen aiheuttaa ripulia. Pitäisi syödä marjoja, hedelmiä ja vihanneksia, mutta ne aiheuttavat ripulia. Lisäksi maitohappobakteerit, joiden kerrotaan ripulia ehkäisevän, aiheuttaa sitä. Joka paikassa vaan aina neuvotaan käyttämään kuitupitoista ravintoa. Leipä ei mulla välttämättä aiheuta oireita, mutta en tykkää siitä ja musta siitä tulee turhia kaloreita, jos sitä paljon syö.
Tutustu Fodmap ruokavalioon.
Hedelmistä hyvin monessa on yhdisteitä mitkä ei sovi ärtyvälle suolelle. Mulle ei lisäksi käy juurekset ollenkaan (johtuisko korkeasta tärkkelyspitoisuudesta?)
Ite oon joutunut totuttamaan hitaasti mahan sellaisillekin ruoka-aineille mitä ruokavalion puolesta saisi syödä. Esim kaurapuuroa aloitin n. lusikallisesta totuttamaan. Sama jotkut hedelmät, marjat, vihannekset.
Fodmap ruokavaliolla (miinus juurekset) maha on pysynyt jo vuosia kunnossa, ei ole ripulia kun aivan satunnaisesti ja mieliala kans kunnossa, ripuli vaikutti ennen siihenkin.
On auttanut, rauhoittaa riehuvan vatsan heti. Käytän satunnaisesti jos syön jotain epäsopivaa. Gefilus maitohappobakteerit päivittäisessä käytössä.
Minulla on todennäköisesti diabeteslääke Metformiinin aiheuttama IBS. Pakkoulostaminen (ilman mitään pidätysmahdollisuutta) loppui kuin seinään aloitettuani Gelsectanin käytön. Eläminen ja liikkuminen vapautui radikaalisti!