Vierailija
Poiminta

Pyydättekö te puolison vanhemmilta lasten hoitoapua? Vai tarjoutuvatko isovanhemmat itse ottamaan lapsia hoitoon?

Meillä tilanne se, että omat vanhempani ovat molemmat kuolleet ja meillä kolme lasta, joista nuorin vasta vauva. Olen nyt äitiyslomalla kesän, ja samoin vanhemmat lapset ovat lomalla koko kesän.

Minusta on ihanaa olla lasten kanssa, MUTTA mies tehnyt koko kesän pitkää päivää lähes ilman lomaa, joten olen ollut käytännössä yksin kolmen lapsen kanssa KOKO kesän. Olen kysynyt mieheltä monesti että eikö oikeasti ole mahdollista pitää yhtään lomaa. Yhden viikon siis piti, eikä osaa sanoa koska pitää seuraavan kerran lomaa. Ja sen ainoan lomaviikonkin oli auttamassa omia vanhempiaan kun heillä isompi piharemppa meneillään. Perheenä emme ole tehneet oikeastaan mitään koko kesänä.

Sanoin taas tänään, että käy kyllä voimille koittaa yksin keksiä isommille lapsille jatkuvasti tekemistä, toivoisin kuitenkin että heillä olisi edes vähän kiva kesä. Mies on sitä mieltä, että voisin ”työntää” lapsia hänen vanhemmilleen hoitoon. Minulle se on tosi vaikeaa, koska eivät itse tarjoudu ollenkaan ottamaan lapsia.

Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (215)

Vierailija

Miehen pitäisi kysyä asiaa vanhemmiltaan.

Ymmärrän, että olet poikki, minullakin kolmas on vauva. Kuinka vanhoja isommat ovat? Leikkivätkö keskenään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä on yhdessä pyydetty appivanhempia auttamaan lastenhoidossa, molemmilta puolilta. Sekä lasten sairastuttua että ihan vanhempien virkistykseksi. Tosin isovanhemmat ovat myös tarjonneet apuaan.
Oli aika rankkaa miehellesi, että ainoa lomaviikko piti rehkiä vanhempien piharempassa, miesparka ei myöskään saa lepoa. Kaksi väsynyttä vanhempaa kolmen pienen lapsen kanssa on nyt aika herkkä yhdistelmä väsymiselle. Pyytäkää apua ennen kuin uuvutte ja tulee isompia ongelmia vastaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että olet poikki, minullakin kolmas on vauva. Kuinka vanhoja isommat ovat? Leikkivätkö keskenään?

Isommat ovat 5 ja 8, aika vähän leikkivät keskenään, enemmän tappelevat ja ovat muutenkin hyvin vilkkaita. Varmaan osittain tappelu johtuu siitä, että eivät saa tarpeeksi huomiota, kun en pysty mitenkään yksin kahdestaan olemaan kaikkien kanssa erikseen kovinkaan usein.

Mieskään ei jaksa iltaisin tehdä juuri mitään töiden jälkeen. Käytännössä iltaisinkin lähden kolmen lapsen kanssa puistoon, rannalle tms, kun mies jää kotiin lepäämään.

T. Ap

Ukko36

Meillä miniä on käyttänyt anoppiaan ilmaisena lapsenvahtina jo 15v.
Lapsia neljä.
Joskus mukuloita on anopilla jopa koko kesän, putkeen!

Miks pitää tehdä lapsia, jos ei niitä itse halua/voi/kykene hoitamaan?

Vierailija

On taas oikein helmi tämä mies. Joko on todella ajattelematon tai ei välitä teistä pätkääkään. Ensinnäkään silloin ei tehdä jatkuvasti pitkää päivää, jos on vauva kotona. Ja lomalla todellakin tehdään perheenä asioita yhdessä. Tietysti vanhempiakin voi/pitää auttaa, muttei noin suoraan oman perheen kustannuksella.

Vierailija

Sun miehen tuossa pitäisi ottaa vastuuta perheestään, vaikkei appivanhempien avustakaan haittaa olisi. Jos minun mieheni olisi mennyt tuossa tilanteessa jotain piharemonttia tekemään ainoana vapaaviikkonaan, ei olisi ollut enää minun mies. Tuntuu muutenkin omituiselta, ettei muka "pysty" pitämään enempää lomaa. Noita korvaamattomia on hautausmaat (ja avioerotilastot) täynnä.
Piharemonttiapua ja lastenhoitoa saa myös ihan rahalla.

Vierailija

Niin, enkä maininnut että mies myös viikonloppuisin autellut paljon vanhempiaan! Viikonloput huomaan olevani yhtä lailla yksin lasten kanssa.

En tiedä miksi mies ei pysty/ halua ottaa ollenkaan aikaa perheelleen. Perhevapaita on myös käyttämättä, jotka voisi hyvin käyttää pois. Harmittaa kun vauvakin jäänyt hänelle aivan vieraaksi.

Mies voi varmaan kysyä hoitoapua vanhemmiltaan myös, mutta oli sitä mieltä että minun pitäisi kysyä sitä sillon kun tarvin. Mietin myös sitä kun eivät ole ollenkaan tarjonneet apua, olisivat ihan hyvin voineet tarjontakin, että eivätkö hekään jaksa hoitaa lapsia.. T. Ap

Vierailija

Eivät ole auttaneet yhtään, enkä olisi uskaltanut jättääkään, koska ikä on riski. Kavereita lapsille! Silloin omat kädet vapautuu muuhun. Mun työpaikalla on näitä "pitkää työpäivää tekeviä miehiä", jotka istuvat kahveilla työpäivän jälkeen kun ei huvita lähteä kotiin. Miten olisi hoitaja esim. MLL tai irtopäiviä päiväkodista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, enkä maininnut että mies myös viikonloppuisin autellut paljon vanhempiaan! Viikonloput huomaan olevani yhtä lailla yksin lasten kanssa.

En tiedä miksi mies ei pysty/ halua ottaa ollenkaan aikaa perheelleen. Perhevapaita on myös käyttämättä, jotka voisi hyvin käyttää pois. Harmittaa kun vauvakin jäänyt hänelle aivan vieraaksi.

Mies voi varmaan kysyä hoitoapua vanhemmiltaan myös, mutta oli sitä mieltä että minun pitäisi kysyä sitä sillon kun tarvin. Mietin myös sitä kun eivät ole ollenkaan tarjonneet apua, olisivat ihan hyvin voineet tarjontakin, että eivätkö hekään jaksa hoitaa lapsia.. T. Ap

Oletko kenties trolli? Jos minun mieheni olis tuollainen, en pohdiskelisi asiaa vauvapalstalla vaan kysyisin asiaa aika tiukkaan sävyyn siltä mieheltä itseltään (miksi ei anna aikaa perheelleen, miksi ei halua hoitaa/tutustua omaan vauvaansa)! Mistä se vauva perheeseenne putkahti, oliko vahinko vai yhdessä päätetty asia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juttele miehesi kanssa. Sua kohdellaan huonosti.

Juttelusta ei tahdo tulla mitään. Tai juttelimme itse asiassa jo, ja hän lupasi pitää vielä kaksi päivää lomaa ennen kuin koulu ja päiväkoti alkaa. Hänen mielestään se on nyt sillä selvä, ihan tosissaan ajattelee että se riittää ja minun pitäisi olla tyytyväinen. Ja alkoi vielä puhua, että ehtisi silloinkin autella vanhempiaan!

Ei siis osaa suunnitella mitään tekemistä perheen kanssa. Eikö tosiaan kiinnosta vai mikä mättää?

T. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties trolli? Jos minun mieheni olis tuollainen, en pohdiskelisi asiaa vauvapalstalla vaan kysyisin asiaa aika tiukkaan sävyyn siltä mieheltä itseltään (miksi ei anna aikaa perheelleen, miksi ei halua hoitaa/tutustua omaan vauvaansa)! Mistä se vauva perheeseenne putkahti, oliko vahinko vai yhdessä päätetty asia?

Kyllä oli yhdessä suunniteltu tämä vauva, ja vanhempien lasten kanssa on ollut paljon enemmän jo vauva-aikana.
En tiedä onko syy vai seuraus se, että tämä vauva on ollut hyvin pitkälti äidissä kiinni. Ne pari kertaa kun mies ollut vauvan kanssa pidempään, on vauva huutanut koko ajan. Ei ole enää sen jälkeen oikein vauvan kanssa halunnut olla. T. Ap

Vierailija

Minullakin on oma äiti jo kuollut ja isä ei pysty hoitamaan lapsia. Anoppi ja appiukko ovat läheisimpiä ihmisiä minulle. Silti laitan miehen kysymään, jos heiltä tarvitsemme lasten (tai koirien) hoitoapua. Minä kuitenkin sovin käytännön järjestelyistä anopin kanssa.

Juuri nytkin olemme anoppilassa kaikki. Mies auttaa appea kattorempassa. Anoppi on paljon lasten kanssa (nauttivat molemmin puolin) ja minä hoidan ruokahuollon ja pikkusiivouksen. Minusta tämä on win-win-win -tilanne.

Vierailija

Jos appivanhemmilla on viikkoja kestävä piharemontti, jota tehdään myös viikonloppuisin, niin ehkä eivät sen ohella jaksa/pysty hoitamaan lapsianne? Ovatko lapset ikinä ennen edes olleet heillä hoidossa? Jos lapset ovat kovin vieraita isovanhemmille, niin kynnys ottaa hoitoon on korkea. Varsinkin, jos lapset tappelevat keskenään kovasti, sitä ei moni iäkkäämpi enää jaksa katsella/kuunnella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Isommat ovat 5 ja 8, aika vähän leikkivät keskenään, enemmän tappelevat ja ovat muutenkin hyvin vilkkaita. Varmaan osittain tappelu johtuu siitä, että eivät saa tarpeeksi huomiota, kun en pysty mitenkään yksin kahdestaan olemaan kaikkien kanssa erikseen kovinkaan usein.

Mieskään ei jaksa iltaisin tehdä juuri mitään töiden jälkeen. Käytännössä iltaisinkin lähden kolmen lapsen kanssa puistoon, rannalle tms, kun mies jää kotiin lepäämään.

T. Ap

Miksi mies ei lähde iltaisin mukaan!?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat