Kuinka monta kertaa käyt yöllä pissalla?
Entä joudutko juomaan yöllä?
Nyt helteet ja kuumat kämpät ovat tietenkin erikoistilanne, mutta miten normaalisti?
Kommentit (45)
Juon n. 1,5l yössä, enkä käy vessassa kertaakaan. Jos täytän pullon yöllä, niin silloin käyn samalla vessassa.
0-1 mullakin, yleensä en käy kertaakaan. Ja en melkein koskaan juo yöllä enkä muutamaan tuntiin ennen nukkumaanmenoa.
En kertaakaan. Lopetan juomisen 2 h ennen nukkumaan menoa.
Ei ole normaalia jos joutuu yön aikana vessassa käymään kolme neljä kertaa tai jopa useammin. Tuollainen vaikuttaa myös huomattavasti unenlaatuun.
Mää olen ollu parhaimmillaan ilman vessaa noin 9 tuntia hereillä oltaessa.
Nyt helteillä tulee käytyä useammin, koska tulee juotua enemmän, eli aika turhaa vertailua tämä...
1-5 kertaa. Imetän vauvaa, joten juon paljon vettä ja usein, siksi tulee myös käytyä vessassa.
En yleensä kertaakaan, mutta jos illalla juon tavallista runsaammin, niin sitten herään aamuyöllä pissahätään. Kyllä tämä on tullut iän myötä, vielä muutama vuosi sitten nukuin sen 8 tuntia kuin tukki, enkä herännyt pissahätään, vaikka olisin juonut litran nukkumaan mennessä. Olen 50 v.
0-1 kertaa. Nyt helteillä ei ole tarvinnut käydä, kun yöunet jäävät niin lyhyiksi. Yleensä juon vessakäynnin jälkeen pari kulausta vettä.
Vierailija kirjoitti:
Juon n. 1,5l yössä, enkä käy vessassa kertaakaan. Jos täytän pullon yöllä, niin silloin käyn samalla vessassa.
Diabetes?
5-6 krt yössä. Olen raskaana loppuvaiheessa.
Olen terve 35-vuotias. Juon yleensä ison lasillisen vettä juuri ennen nukkumaanmenoa. Mutta siltikään en herää vessahätään yöllä. Vaan riittää kun menen vessaan kellon herättäessä.
MMS85 kirjoitti:
Mää olen ollu parhaimmillaan ilman vessaa noin 9 tuntia hereillä oltaessa.
Nyt helteillä tulee käytyä useammin, koska tulee juotua enemmän, eli aika turhaa vertailua tämä...
On ihan normaalia, että käyn aamulla joskus klo 7 pissalla ja seuraavan kerran töiden jälkeen joskus klo 17, voi mennä pitempäänkin. Tiedän, että juon liian vähän, mutta ei siinä välissä ole ollenkaan pissahätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia jos joutuu yön aikana vessassa käymään kolme neljä kertaa tai jopa useammin. Tuollainen vaikuttaa myös huomattavasti unenlaatuun.
Joo, tuollainen kannattaa tutkituttaa. Taustalla saattaa olla esim. uniapnea, joka aiheuttaa muitakin terveyshaittoja.
ei ole ikääntyneitten vaiva jos ravaa yöllä vessas! UNIAPNEA,DIABETES,DIABETES2 ja muutama muu sairaus
juoksuttaa yöllä vessassa.
Jos huolettaa,kannattaa sanoa lääkärille.
Yleensä en kertaakaan, paitsi jos herään jostain muusta syystä, esim. painajainen, liian kuuma, yllättävä ääni, lemmikki yms. Jos herään edellä mainittuihin niin yleensä nousen juomaan myös vettä ja käyn samalla vessassa. Mutta vessahätään en heräile käytännössä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ongelma johtuu ylikorostuneesta veden lipittämisestä. Kehon ei tarvitse olla 100% nesteytetty edes urheilusuorituksen aikana. Normaaleissa olosuhteissa (esim. ei rankkaa ulkotyötä kuumuudessa) ihmisen ei tarvitse litkiä vettä koko ajan.
Luin joskus jonkun artikkelin ja siinä sanottiin, että kun ihmisellä on jano hänellä on silloin jo nestevajausta (ainakin teroriassa). Janon suuruudesta varmaan riippuu miten paha vajaus on.
Miksi joku juo öisin vettä ja vielä isoja määriä? Itse en käy öisin vessassa, ellen ole juonut liikaa nesteitä 2-4 h ennen nukkumaanmenoa. Ei kyllä kuulosta normaalilta käydä edes kerran öisin vessassa ellei nyt ole raskaana yms. Kannattaa varmaan vähentää juomista iltaisin ja katsoa auttaako se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
Ei. Kaikki on tutkittu, mitään syytä ei ole löytyny, paitsi iltalääkkeet kuivaa suuta kauheasti. Enkä kyllä ymmärrä mihin se vesi menee, vessaan ei ainakaan.
Ammun vaippaan