Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"courier notes" Mitä tarkoittaa kun olen viimeistelemässä tilausta?

Vierailija
24.07.2019 |

Ulkomailta , netin kautta. Mitä kaipaa että ko.kohtaan laitan. Tilaus Britanniasta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Varo koiraa”

Vierailija
2/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laheta nuotteja" 

-

-

-

Ei siihen tarvi laittaa mitaan, ellei sulla ole erityisohjeita hakijalle. (Kuten: haku takaovelta ym).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikoodi

puh.nro

-kaikki tarpeellinen kuljetuspalvelua varten

Vierailija
4/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis kohtia mitä tilauksessa käyty läpi.Cart, Shipping, Ship  Method, Billing, Extra, Payment.

On tuon Extran alla tuo  courier notes, ja vaatii siihen jotain?

ap.

Vierailija
5/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sellaiset tiedot jotka haluat välitetttäväksi tavaran kotiisi kuljettavalle kuriiripalvelulle. Jos on kerrostalo ja rappuun ovikoodi niin tämä. Puhelinnumero ainakin. Jos sisäänkäynti on jotenkin vaikeasti löydettävissä niin selvitys, esim. mulla rivitalossa ainoa asunto johon sisäänkäynti ihan eri puolelta kuin muille ja laitan tästä aina tiedon "sisäänkäynti huoneistoon **kadun puolelta, toisin kuin muihin talon huoneistoihin"

Vierailija
6/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovikoodi

puh.nro

Lähetys tulee kirjeellä. Puhelinnumero on laitettu jo aiemmin.

ap.

Vierailija
7/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis kohtia mitä tilauksessa käyty läpi.Cart, Shipping, Ship  Method, Billing, Extra, Payment.

On tuon Extran alla tuo  courier notes, ja vaatii siihen jotain?

ap.

Jos et tarvi mitään lisätietoa kuriirilaita vaikka pelkkä viiva tai NONE

Vierailija
8/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovikoodi

puh.nro

ap.

Ok eli kohta ei oikeastaan koske sinun tilaustasi ollenkaan koska ei tule kuriirin kuljettamana. Laita vaikka "none" siihen kohtaan, jos on pakollinen.

Vierailija
9/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos koitan laittaa siihen vaan pelkän viiivan kun tuskin on tapauksessani mikään tärkeä asia.

ap.

Vierailija
10/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovikoodi

puh.nro

ap.

Ok eli kohta ei oikeastaan koske sinun tilaustasi ollenkaan koska ei tule kuriirin kuljettamana. Laita vaikka "none" siihen kohtaan, jos on pakollinen.

Ok. 

ap.

Vierailija
11/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni pelkällä viivalla ko. kohta.

Tilasin chilin siemeniä kun oli heinäkuun ale kaupassa ja Aliexpressin siemenet ei ollut sitä mitä piti. 

16 eri lajia ja posteineen 13,59 puntaa. Toki nämä tarjoussiemenet on vanhaksi meneviä siemeniä, mutta enköhän saa itämään, siis vuodenvaihteen jälkeen. 

ps. jäi kuitenkin listalta pois serraano, oli kylläkin hybridi.

ap.

Vierailija
12/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin chilin siemeniä kun oli heinäkuun ale kaupassa ja Aliexpressin siemenet ei ollut sitä mitä piti. 

16 eri lajia ja posteineen 13,59 puntaa. Toki nämä tarjoussiemenet on vanhaksi meneviä siemeniä, mutta enköhän saa itämään, siis vuodenvaihteen jälkeen. 

ap.

Ootko muuten kotimaista fatalii.net kauppaa kokeillut? Itse olen sieltä chilien siemeniä tilaillut.

t. chiliharrastaja

Vierailija
13/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ok. Hyvä tietää.

Vierailija
14/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kryptistä mikä saa kuriiriparan pään sekaisin.

Vierailija
15/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa, että voit kyseiseen kenttään antaa ohjeita kuljetusyhtiölle. Voit esim. ohjeistaa, että jättävät paketin kuittaamattomana ovellesi jos et ole kotona kun yrittävät tuoda pakettia. Britanniassa on yleistä, että kuriiri jättää paketin ulko-ovelle tai naapurin huomaan, suomalaisesta se kuulostaa oudolta mutta Briteissä yleistä.

Vierailija
16/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet kuriirille.

Se on sitten kuriirista kiinni, että lukeeko hän niitä.

Suomessa ei ole yleistä jättää paketteja ilman valtakirjaa oven ulkopuolelle, mutta niimpä vaan oli kerran paketti rappukäytävässä oven edessä...

Samassa kerroksessa asui hörhöjä, mutta onneksi ei ollut kukaan vienyt pakettia.

Toinen mielenkiintoinen keissi, että tilasin työpaikalle ja paketissa oli nimi ja puhelinnumero, niin kuriiri ei siltikään soittanut. 

Ihan toisen osaston työntekijä kävi tuomassa. Hän oli kävellyt käytävässä ja kuriiri oli pysäyttänyt. 

Meillä on samassa kiinteistössä asiakkaitakin ja työntekijöillä ei ole mitään uniformua, niin olis ollut mahdollista että lykkää paketin asiakkaan käteen. Onneksi ei... 

Olen sen jälkeen laittanut ohjeistukseen, että "Luovutettava henkilökohtaisesti vastaanottajalle, soita numeroon..."

Ja jos mahtuu vain muutama merkki, niin "Soita numeroon..."

Vierailija
17/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ootko muuten kotimaista fatalii.net kauppaa kokeillut? Itse olen sieltä chilien siemeniä tilaillut.

t. chiliharrastaja

En ole kokeillut. Olen sen verran katsonut että sieltäkin joskus saa 2,5 eurolla jotain lajia.

Minulla on sellainen tilanne, että olen yrittänyt sinnitellä suomen kaupoista saatavilla peruslajikkeilla. ( kymmenkunta vuotta´) Kuten Early Jalapenolla ja Cayennellä ja Habaneroilla.

Nyt sitten laajensin tuota peruslajikkeiden valikoimaa. Tilaukseen sisältyi kylläkin Early Jalapeno ja pariakin cayaennea, perus ja Ring of Fire. Ikinä en enää tuota Early Jalapenon siementä hukkaa. Parhaimman makuinen (minun mielestäni) chili leivän päälle.

Voi että tekee hyvää katsoa tuota tilauslistaa..Lemon Drop, Omnicolor, Ancho, Hungarian hot Wax, Padron, Fatalii, De Arbol, Habanero mixet, Tabasco, Jamaican hot yellow ja -red, Caribean Habanero red, Habanero orange, Early Jalapeno, Ceyenne, - Ring of Fire.

Tässä on aika kattava lista. Puuttuu Serraano, Aji Cristal ja muutama muu.

Tabasco ei ole kovin satoisa Suomessa ja vaikea on myös tuo De Arbol, mutta haluan itse kokeilla:)

ap.

Vierailija
18/18 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notes tarkoittaa seteleitä ja Courier on fontin nimi. Kentässä pitää ilmoittaa mikäli aiot maksaa tilauksen seteleillä, joissa on painatuksissa käytetty Courier-fonttia. Tämä on varsinkin Iso Britanniasta tilatessa tärkeää ja ilmoituksen tekemättä jättämisestä voi joutua tullin kanssa ongelmiin. Suosittelen tutustumista EU:n kansainvälisen kaupan maksusäännöksiin, etenkin kirjaisimet, fontit ja muut symbolit ohjeistuksen osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi