Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rexona Maximum Protection petti, mitä seuraavaksi?

Vierailija
24.07.2019 |

Eli sitten on varmaan apteekkituotteiden vuoro. Mutta mikä olisi niistä "vähiten myrkky", ja onko antaa jotain vinkkejä lisäksi? Esim. Maximum Protection ei minulla lähde pesussa kunnolla pois, vaan vaatii kuorinnan tai saunan lisäksi, muuten jää sellainen kuivan kalvon tunne kainaloon.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesetkö kainalot pesusienellä joka kerta? Itse huomasin, että tuo Rexonan Maximum Protection jäi pelkällä käsin tehdyllä saippuapesulla kainaloihin ja pikkuhiljaa aloin haista hielle. Nyt pesen aina sienellä ja olen voinut käyttää ihan tavallista Rexonaa.

Aiemmin tein samat systeemit, eli saippuapesu joka päivä, karvanpoisto, suolasaippua testattu jne, apteekkituotteet testattu. Ainoa mikä on auttanut on ollut tuo pesusieni! Toki ikäkin voi vaikuttaa, tuntuu että hikoilu on ylipäätään helpottanut kolmenkympin jälkeen.

En edes omista pesusientä, pitää varmaan hankkia! :X Kun tosiaan tuntuu, että Maximum Protection jää kainaloon, vaikka on pessyt saippualla ja suolasaippualla ja pyyhkäissyt etikalla yms. Saunassa käydessä se tuntuu paremmin lähtevän. Kiitos vinkistä! Jos vielä onnistuisin Rexonan kanssa, eikä tarvitsisi turvautua tujumpiin myrkkyihin. Haaveilen ekodödöistä, mutta näillä haisukainaloilla ei ole mitään mahdollisuutta jos meina ihmisten ilmoilla käydä.

Ap

Kannattaa testata! Voi olla halpa apu. Itse olen ollut aikoinaan ihan epätoivoinen hikoilun kanssa. Muita helpottavia muutoksia pesusienen lisäksi ovat olleet siirtyminen luonnonkuituisiin vaatteisiin ja se, että paidat eivät osu kainaloihin, vaan ovat ilmavia siltä osin.

Kiitos vinkeistä! Tunnen kyllä saman epätoivon. Itselläni on vielä melko huono hajuaisti, niin silloin kun itse haistan hieman että haisen, niin toiset on luultavasti haistaneet sen jo aikoja sitten ja väistelevät minua silmät kirvellen. Joten mieluusti kokeilen kaikkea, jottei kanssaihmisten tarvitse kärsiä ja minun hävetä. Tympeä kesken päivän mennä vessaan haistelemaan ja pesemään kainaloita (desinfiointiliina on aina laukussa valmiina hätätilanteita varten). :X

Vaatteet onkin pääosin luonnonkuituisia ja väljiä. Lähinnä väljiä nyt sen takia, kun kyllästyin pyykkäämään käsin kainaloita. Yleensä pahin haju on tullut hieman pinttyneestä paidasta, vaan nyt kun dödö petti, niin oli ilmava paita päällä, joten kainalot lemusi yksistään.

Ap

Vierailija
22/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, että edelleen käytetään niin paljon myrkky-dödöjä. On vielä paljon tietämättömyyttä. Ei ole sooda-pohjaisten deodoranttien voittanutta. Ja niitähän voi tehdä itsekin - ja kyllä pitää. Schmidt's-dödöt ovat sitten niille, jotka haluavat valmiin tuotteen. Niitä käyttävät urheilijatkin. Ihanat tuoksut ja tuoksuttomana löytyy myös. Riittoisuus hyvä ja kroppa kiittää.

Ruokasooda aiheuttaa 25%:lle ihmisistä erittäin kivuliaan ja hitaasti paranevan ihovaurion. Kantapään kautta jouduin oppimaan että minä kuulun tähän porukkaan. Ostin luonnonkosmetiikkakaupasta hyviä arvosteluja saaneen Lovefresh merkkisen luonnondeodorantin, jossa oli tätä ruokasoodaa. Se tosiaan toimi yllättävän hyvin luonnonkosmetiikkadödöksi, mulla mikään aiemmin kokeilluista ei ollut toiminut yhtään. Mutta mutta, parin viikon päästä huomasin että kainalot oli vähän punoittavat ja ärtynyneet. En tiennyt silloin vielä tästä soodan haittavaikutuksesta, ja jatkoin käyttöä. Kainaloihin tuli sitten äärimmäisen kipeä, kainalonlaajuista palovammaa muistuttava alue. Nyt ymmärsin että tätä en voi laittaa enää iholleni. En voinut laittaa mitään muutakaan paitsi perusvoidetta, joten jouduin kulkemaan haisulina ympäriinsä. Ihoärsytys kesti kuukauden verran parantua. 

Schmidtillä on onneksi myös soodattomia tuotteita, jotka toimii kohtalaisesti. Ei nyt mitään Triple Dryta vastaa todellakaan enkä hikiliikuntapäivänä tai helteellä ulkona oloon laittaisi, mutta konttorissa istuessa työpäiväksi riittää oikein hyvin.

Tätä juuri pelkään, kun olen vastaavia juttuja lukenut. Perusdödöt toimii peruspäivinä minulla, mutta nyt tarvitsin jotain jytympää uutta stressaaviin hetkiin. Luultavasti kokeilen Triple Dryta, jos ei pesusienellä pesut auta. Olen jo ihan tarpeeksi kulkenut haisulina ihmisten ilmoilla, enkä jaksa enää saastuttaa ilmaa ja hävetä.

Ap

Ap:llä taitaa olla jotain aineenvaihduntaongelmaa - pahanhajuiseen hikeen on syynsä. Olen toiminut luontaisalalla kauan (en enää, kun isot toimijat veivät markkinat, joten en hyödy mitään, jos joku päätyy ostamaan luonnonkosmetiikkaa), ja yksi ainoa asiakas on maininnut, että sooda-pohjiset dödöt ovat hieman herkistäneet - sanoisin, että 25 % on jossain määrin liioiteltua. Itselläni on todella herkkä iho, ja en saata käyttää kovan linjan deodorantteja. Itse tekemällä voi saada sopivan koostumuksen - soodaa hieman vähemmän, lisänä karitevoita, kookosöljyä ja eteerisiä. Voi myös ennen dödön laittoa pyyhkiä kainalot esim. laventelivedellä.

Ei ole sitä paitsi normaalia tukahduttaa aineenvaihduntaa - ovat nuo kainaloalueen imusolmukkeet aika lähellä rintarauhasta....mutta jokainen toki tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko antiperspiranttia vai deodoranttia? Vain antiperspirantti lopettaa hikoilun tukkumalla tiehyet alumiinilla. Antiperspiranteista tehokkain on apteekista saatava Absolut Torr -alumiinilios, joka lopettaa minulla ainakin hikoilun viikoksi. Käytä varoen ja ohjeita noudattaen! Deodoranteista en koskisi soodaan, sillä emäksenä se tuhoaa ihon happovaipa ja kosteustasapainon. Alkoholi tappaa bakteereita tehokkaasti, mutta voi kuivattaa ihoa. Minulla sitrustuoksut peittävät hienhajun tehokkaammin kuin muut tuoksut.

Vierailija
24/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, että edelleen käytetään niin paljon myrkky-dödöjä. On vielä paljon tietämättömyyttä. Ei ole sooda-pohjaisten deodoranttien voittanutta. Ja niitähän voi tehdä itsekin - ja kyllä pitää. Schmidt's-dödöt ovat sitten niille, jotka haluavat valmiin tuotteen. Niitä käyttävät urheilijatkin. Ihanat tuoksut ja tuoksuttomana löytyy myös. Riittoisuus hyvä ja kroppa kiittää.

En tahtoisi käyttää, mutta on pakko. Schmidt's-dödöstä en ole kuullut, mutta muunlaisia olen kokeillut. Mineraalikividödöä kokeilin pari viikkoa, ja haisin kertakaikkiaan kuukauden vanhalle kissanpissalle metrien päähän. Lopulta itse se kivikin alkoi haisemaan, ja piti heittää kallis kapistus hukkaan, kun ei auttanut lohkoa siitä palojakaan irti vaan haju jatkui. Madaran dödö toimi kaikkein pisimpään monista kokeilemistani ekodödöistä, ja ehdin jo riemastua, kunnes sille tuli sama kohtalo, ja koko dödöpullo alkoi haista hieltä. Näiden kokeilujen jälkeen olen käyttänyt vain voidemaisia antiperspirantteja(puhun siis näistäkin dödönä, anteeksi), jotta välttyisin siltä että dödörulla saastuu haisemaan hieltä. Joillain meistä vain on huono tuuri, ja on sellaiset geenit että hiki haisee ja pahalle (tai sairaudet tai mitkä lie nyt asiaa voi aiheuttaa). Varsinkin stressihikeni on sellainen silmiä kirvelevä katku että oksat pois. Pyykkäänkin paitoja 1-2 käytön jälkeen, mutta sekään ei aina riitä, vaan pitää erikseen hinkata sappisaippualla ja etikalla kainaloiden kohtia, jottei ne pinty. Tosi kivaa. :(

Ap

Sama mulla. En hikoile määrällisesti erityisen paljon, mutta se löyhkä on jotain sanoinkuvaamatonta! Sellainen oikein supervinkeä, metallinen ja kissanpissamainen, oksettava lemu. Ei muidenkaan kainalohiki hyvältä haise, mutta tuntuu että oman aromin vahvuus ja karseus on jotain ihan eri luokkaa kuin mitä lehahtelee esim. helteellä kassajonossa muista.

Samat kokemukset tosiaan Mineraalikividödöstä ja Madarasta. Madarassa on muuten alumiiniä jota on marketin antiperspiranteissakin, siksi toimii keskiverto luomu dödöä paremmin. Mutta noin mullakin kävi että aika pian ei toiminut ja koko dödö haisi sille tappavan vinkeälle kissanpissahielle. 

Marketin dödöistä minulla jostain syystä Garnier 48 h (violettikorkkinen) on toiminut selvästi tuota Rexonan Maximum Protectionia paremmin. Kaikki muut paitsi nuo kaksi perusmarketeista on minulla varsin turhia tuotteita. Nyt olin saanut äidiltä mökkituliaisina pesutuotteita sisältävän paketin, jossa oli joku ruusuinen marketin dödö myös. Korkissa luki 24 h suoja. Tänään laitoin sitä aamulla, en ole tehnyt muuta kuin istunut konttorilla näpyttämässä tietokonetta, ja nyt jo löyhkää hiki omaankin nokkaan erittäin ikävästi. Täysin turha tuote siis. 

Apteekista Triple Dry on huippua. Vichyn dödöistä miesten versio toimii myös aika hyvin, naisten huonosti. Jotkut voidemaiset ärsyttää pahasti kainaloita, ei voi käyttää.

"Kiva" törmätä kohtalotovereihin (paitsi kuka nyt tällaista vaivaa haluaa, mutta ainakin saa ymmärrystä)! :D Melko samat jutut minullakin, määrällisesti en hikoile paljoa, enkä edes hikoile juuri muualta kuin kainalosta, mutta se haju..! Todella pistävä, ja suunnilleen samanlaista, mitä jollain ojanpohjaspurguilla jotka ei huolehdi hygieniastaan. Erona tietty että itse on yrittänyt kaikkensa jottei haise, ja silti... :X

Violettikorkkista Garnier 48h käytin minäkin tehokkaimpana markettidödönä useamman vuoden, kunnes sekin lopulta alkoi aina haista koko puteli. Maximum Protectioniin siirryin sen jälkeen, ja voidemaisiin (nyt taitaa voidemaisista olla jokin Doven tai Rexonan tuote). Jos olen keskenäni rauhassa, niin en juuri haise, mutta sosiaalisissa tilanteissa alan stressata ja lemahtaa ja se on sitä kaikken pahimman hajuista hikeä.

Ap

Vierailija
25/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuli täällä: tuo Triple Dry on ainut, joka auttaa. Illalla kunnon pesu saippualla ja pesulapulla ja Triple Dry: ta kainaloon yöksi vaikuttamaan. Aamulla käyn normaalisti suihkussa ja lisäsuojaksi näin kesällä taputtelen talkkia kainaloihin (laitan sitä myös rintojen alle ja nivustaipeisiin). Eilen oli kunnon hellepäivä, käytiin rannalla ja kotiin reissattiin umpitäydessä ruuhkabussissa, ja pysyi kainalot kuivina. Kokeile ihmeessä.

Ai niin: jos tosiaan desiä käytät kainaloihin, voi haju osittain johtua siitä, että olet murhannut siltä alueelta normaalin bakteeriflooran. Iholla kuuluu olla tietty floora, jopa kainaloissa. Täysin kaikkia pöpöjä ei iholta saa tapettua koskaan, desinfiointi voi johtaa  joidenkin mikrobien liikakasvuun ja ne mikrobit voi olla niitä pahimmin hajua tuottavia.

Vierailija
26/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokasooda aiheuttaa 25%:lle ihmisistä erittäin kivuliaan ja hitaasti paranevan ihovaurion. Kantapään kautta jouduin oppimaan että minä kuulun tähän porukkaan. Ostin luonnonkosmetiikkakaupasta hyviä arvosteluja saaneen Lovefresh merkkisen luonnondeodorantin, jossa oli tätä ruokasoodaa. Se tosiaan toimi yllättävän hyvin luonnonkosmetiikkadödöksi, mulla mikään aiemmin kokeilluista ei ollut toiminut yhtään. Mutta mutta, parin viikon päästä huomasin että kainalot oli vähän punoittavat ja ärtynyneet. En tiennyt silloin vielä tästä soodan haittavaikutuksesta, ja jatkoin käyttöä. Kainaloihin tuli sitten äärimmäisen kipeä, kainalonlaajuista palovammaa muistuttava alue. Nyt ymmärsin että tätä en voi laittaa enää iholleni. En voinut laittaa mitään muutakaan paitsi perusvoidetta, joten jouduin kulkemaan haisulina ympäriinsä. Ihoärsytys kesti kuukauden verran parantua. 

Schmidtillä on onneksi myös soodattomia tuotteita, jotka toimii kohtalaisesti. Ei nyt mitään Triple Dryta vastaa todellakaan enkä hikiliikuntapäivänä tai helteellä ulkona oloon laittaisi, mutta konttorissa istuessa työpäiväksi riittää oikein hyvin.

Tätä juuri pelkään, kun olen vastaavia juttuja lukenut. Perusdödöt toimii peruspäivinä minulla, mutta nyt tarvitsin jotain jytympää uutta stressaaviin hetkiin. Luultavasti kokeilen Triple Dryta, jos ei pesusienellä pesut auta. Olen jo ihan tarpeeksi kulkenut haisulina ihmisten ilmoilla, enkä jaksa enää saastuttaa ilmaa ja hävetä.

Ap

Ap:llä taitaa olla jotain aineenvaihduntaongelmaa - pahanhajuiseen hikeen on syynsä. Olen toiminut luontaisalalla kauan (en enää, kun isot toimijat veivät markkinat, joten en hyödy mitään, jos joku päätyy ostamaan luonnonkosmetiikkaa), ja yksi ainoa asiakas on maininnut, että sooda-pohjiset dödöt ovat hieman herkistäneet - sanoisin, että 25 % on jossain määrin liioiteltua. Itselläni on todella herkkä iho, ja en saata käyttää kovan linjan deodorantteja. Itse tekemällä voi saada sopivan koostumuksen - soodaa hieman vähemmän, lisänä karitevoita, kookosöljyä ja eteerisiä. Voi myös ennen dödön laittoa pyyhkiä kainalot esim. laventelivedellä.

Ei ole sitä paitsi normaalia tukahduttaa aineenvaihduntaa - ovat nuo kainaloalueen imusolmukkeet aika lähellä rintarauhasta....mutta jokainen toki tyylillään.

Olen hoikka, perusterve ja nuori, eikä verikokeista ym. ole löytynyt mitään tautia joka tätä voisi aiheuttaa. Tiedä sitten onko taustalla jotain jota ei vielä ole löytynyt. Toivoisin todella että voisin käyttää luonnollisempia aineita, mutta tähän mennessä ne ei ole toimineet. Huolettaa juuri kemikaalit ja tutkimukset, ja siksi aikanaan niin vimmatusti kokeilin ekodödöjä läpi. Vaan kun ne ei minulla toimi, niin ennemmin sitten myrkytän itseäni tehokkailla aineilla, kuin että lukkiudun neljän seinän sisään haisemaan keskenäni. En jaksa alkaa taas tekemään haisutestailuja läpi, että joskos joku aine toimisi. Opiskeluaikana siihen meni ihan holtittomia summia vielä rahaa, kun vähän käytetyt dödöt piti kerta toisensa jälkeen heittää roskiin.

Ap

Vierailija
27/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetko antiperspiranttia vai deodoranttia? Vain antiperspirantti lopettaa hikoilun tukkumalla tiehyet alumiinilla. Antiperspiranteista tehokkain on apteekista saatava Absolut Torr -alumiinilios, joka lopettaa minulla ainakin hikoilun viikoksi. Käytä varoen ja ohjeita noudattaen! Deodoranteista en koskisi soodaan, sillä emäksenä se tuhoaa ihon happovaipa ja kosteustasapainon. Alkoholi tappaa bakteereita tehokkaasti, mutta voi kuivattaa ihoa. Minulla sitrustuoksut peittävät hienhajun tehokkaammin kuin muut tuoksut.

Kiitos vinkeistä! Antiperspiranttia haen, kun minusta perusdödödödöt ei auta tarpeeksi. Halua tuntea olon varmaksi koko päiväksi, niin antiperspirantti tuntuu luotettavammalta vaihtoehdolta.

Ap

Vierailija
28/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat on ja kivideodorantti ei petä koskaan.

Vierailija
29/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisuli täällä: tuo Triple Dry on ainut, joka auttaa. Illalla kunnon pesu saippualla ja pesulapulla ja Triple Dry: ta kainaloon yöksi vaikuttamaan. Aamulla käyn normaalisti suihkussa ja lisäsuojaksi näin kesällä taputtelen talkkia kainaloihin (laitan sitä myös rintojen alle ja nivustaipeisiin). Eilen oli kunnon hellepäivä, käytiin rannalla ja kotiin reissattiin umpitäydessä ruuhkabussissa, ja pysyi kainalot kuivina. Kokeile ihmeessä.

Ai niin: jos tosiaan desiä käytät kainaloihin, voi haju osittain johtua siitä, että olet murhannut siltä alueelta normaalin bakteeriflooran. Iholla kuuluu olla tietty floora, jopa kainaloissa. Täysin kaikkia pöpöjä ei iholta saa tapettua koskaan, desinfiointi voi johtaa  joidenkin mikrobien liikakasvuun ja ne mikrobit voi olla niitä pahimmin hajua tuottavia.

Kiitos vinkeistä! Minkälaista talkkia käytät? Tätäkin olen joskus miettinyt, mutta en ole keksinyt vielä mitään "dödötalkkia" (paitsi lushilla taisi olla jotain). Sotkeeko se, tai onko jotain jota pitää ottaa sitä käyttäessä huomioon? Eilen nimenomaan petti tuo dödöni kovassa helteessä ja kävelyssä.

Desinfiointiainetta käytän aika harvoin, ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Etikkaa ennemminkin saatan käyttää parin viikon välein, tai joskus useamman kerran viikossa kun on joku "hikiputki" käynnissä (tai jos on joku stressaava meno tiedossa niin "ehkäisevästi"). En siis ihan päivittäin. Tuota mikrobiasiaa en ole osannut ajatella, vaan olen pelännyt että kuivattaisi kainaloja liikaa, jos päivittäin käyttää. Toivottavasti ne ole mitään pilannut, ja sen takia haise. :X

Ap

Vierailija
30/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen hoikka, perusterve ja nuori, eikä verikokeista ym. ole löytynyt mitään tautia joka tätä voisi aiheuttaa. Tiedä sitten onko taustalla jotain jota ei vielä ole löytynyt. Toivoisin todella että voisin käyttää luonnollisempia aineita, mutta tähän mennessä ne ei ole toimineet. Huolettaa juuri kemikaalit ja tutkimukset, ja siksi aikanaan niin vimmatusti kokeilin ekodödöjä läpi. Vaan kun ne ei minulla toimi, niin ennemmin sitten myrkytän itseäni tehokkailla aineilla, kuin että lukkiudun neljän seinän sisään haisemaan keskenäni. En jaksa alkaa taas tekemään haisutestailuja läpi, että joskos joku aine toimisi. Opiskeluaikana siihen meni ihan holtittomia summia vielä rahaa, kun vähän käytetyt dödöt piti kerta toisensa jälkeen heittää roskiin.

Ap

Aika monet ovat myös tottuneet hieromaan deodorantteja/antiperspirantteja kainalot valkoisiksi - usein myös soodapohjaisia. Hyvin pieni määrä riittää. Joku mainitsi, että sooda pilaa kosteustasapainon...no, siksi käytetään karitevoita ja kookosöljyä lisänä. Kaikki aineenvaihduntaongelmat näy aina verikokeissa, ja ihminen voi tuntea itsensä aivan terveeksi. Kroppa voi olla esimerkiksi liian hapan. Hien hajusta voi päätellä aika paljon (esim. suolistosairautta sairastava läheinen antaa aikamoisen pilven hikoillessaan, ja myös itikat pitävät vahvasta hiestä). Itsekin huomaan heti hien koostumuksesta, jos ruokavalio on ollut hieman lepsu. Liikaa ei pitäisi desinfioida ja pestä (nykyihmisen ongelma muutenkin, koskee myös kodin siivousta), luontainen floora häiriintyy.

Toivottavasti löydät tuotteen, joka toimii. Jos apteekkiin turvaudut, niin Avenellahan on hyvä kosmetiikkasarja, jossa ei käytetä ylimääräisiä mömmöjä.

Vierailija
31/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas. Luin jostain, että useilla aasialaisilla on geeni, että heidän hikensä ei haise. Valitettavasti minulla on joku päinvastainen geeni.

Ap

Vierailija
32/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kainalot suihkussa aamuisin Lushin Sandstone saippualla, siinä on hiekkaa, mikä kuorii vanhat dödöt kainaloista sekä saippua on pesuteholtaan erinomainen juurikin kainaloille. Kaikista testaamistani dödöistä antiperspirantti/deodorantti Secret on paras, olen käyttänyt sitä jo yli 20 vuotta. Välillä tulee ostettua kaupasta jokin uusi testiin, mutta niistä ei ole ollut mihinkään. Mitchum tulee kakkossijalla. Valitettavasti kumpaakaan merkkiä ei saa Suomesta. Tässä linkki yhteen omista Secretin suosikeistani, jotta tiedät mikä tuote on kyseessä: https://www.ebay.co.uk/itm/Secret-Antiperspirant-Deodorant-Invisible-So…

Vierailija
33/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyn 48h -deodorantti toiminut mulla jo 10 vuotta, sellainen turkoosikorkkinen apteekista

Vierailija
34/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että kaikki suihkusaippuat eivät pese kunnolla, vaan varsinkin jalat ja kainalot voivat jäädä haisemaan pesun jäljiltä. Tuo pesusieni apuna on hyvä vinkki. Ehkä sinun kannattaisi kokeilla jonkin aikaa myös jotain hieman hapanta pesunestettä, kuten Lactolinea? Saattaisi auttaa tasapainottamaan ihoa, jos se on jotenkin nyt sekaisin? Useimmat suihkusaippuat ovat emäksisiä.

Jos ihosi ei ole ärtynyt mineraalikivideodorantista, kannattaa sitä kerrostaa antiperspiranttien alle. Itselläni ainakin mineraalikivi piti hajun pois hyvin, kun perspirantti ehkäisi hien määrää. Itselläni kivi vain aiheutti kutinaa, joten nyt käytän sitä vain jaloille satunnaisesti.

Triple dry on ihan hyvä, mutta hajustamaton versio haisee jo valmiiksi hiukan kissanpissalle. Kannattaa ottaa se Active-versio, jossa on mielestäni raikkain tuoksu. Itse laitan Triple dryn tai Maximum Protectionin yöksi ja lisään aamulla jotain perus puuvillantuoksuista Rexonaa ja hyvin pitävät hikoilun useimmiten poissa.

Vierailija
35/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hikoilet vähemmän kuin moni muu. Hieno homma sulle hei!

Vierailija
36/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tuota edellä mainittua Vichyn 48h -antiperspiranttia ja mieheni, joka hikoilee tosi paljon, käyttää Absolut torria, joka on mulle liian voimakas ts. rikkoo ihon. Tosi tehokas on!

Vierailija
37/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Aika monet ovat myös tottuneet hieromaan deodorantteja/antiperspirantteja kainalot valkoisiksi - usein myös soodapohjaisia. Hyvin pieni määrä riittää. Joku mainitsi, että sooda pilaa kosteustasapainon...no, siksi käytetään karitevoita ja kookosöljyä lisänä. Kaikki aineenvaihduntaongelmat näy aina verikokeissa, ja ihminen voi tuntea itsensä aivan terveeksi. Kroppa voi olla esimerkiksi liian hapan. Hien hajusta voi päätellä aika paljon (esim. suolistosairautta sairastava läheinen antaa aikamoisen pilven hikoillessaan, ja myös itikat pitävät vahvasta hiestä). Itsekin huomaan heti hien koostumuksesta, jos ruokavalio on ollut hieman lepsu. Liikaa ei pitäisi desinfioida ja pestä (nykyihmisen ongelma muutenkin, koskee myös kodin siivousta), luontainen floora häiriintyy.

Toivottavasti löydät tuotteen, joka toimii. Jos apteekkiin turvaudut, niin Avenellahan on hyvä kosmetiikkasarja, jossa ei käytetä ylimääräisiä mömmöjä.

Aveneakaan en ole katsonut millaista on, täytyykin pistää muistiin. Ruokavalio ei nyt ole ihan mikään paras mahdollinen, muttei huonoinkaan. Sokeria kuluu liikaa, mutta kasviksia tulee silti useimpina päivinä suositus täyteen. Ehkä tässä olisi perattavaa, en tiedä auttaisiko hikoiluasiaan.

Ap

Vierailija
38/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sosiaalisten tilanteiden jännittäjä ja se karsea hiki on ns. stressihormonihikeä, joka haisee tavallista lämmönhaihduttamishikeä huomattavasti kaameammalta. Tällaiseen hikeen ei ruokavaliot tms auta, se ehkä auttaisi jos ei olisi jatkuvasti jännittäjä mutta kun on sitä lapsesta asti ollut niin tuskinpa tulee muuttumaan.

Triple Drytä täälläkin käytetään, se sentään toimii. Absolut Torrista tuli hurja reaktio ensikäytöllä, en uskaltanut kokeilla toiste.

Vierailija
39/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa olla pidempi aika käyttämättä mitään dödöä. Itse en enää käytä mitään eikä kainalot haise vaikka hikoilisinkin. Ja noista myrkyistä mitä laitatte iholle, googlettakaa mitä haittaa esim. alumiinista on teille.

Vierailija
40/59 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kainalot suihkussa aamuisin Lushin Sandstone saippualla, siinä on hiekkaa, mikä kuorii vanhat dödöt kainaloista sekä saippua on pesuteholtaan erinomainen juurikin kainaloille. Kaikista testaamistani dödöistä antiperspirantti/deodorantti Secret on paras, olen käyttänyt sitä jo yli 20 vuotta. Välillä tulee ostettua kaupasta jokin uusi testiin, mutta niistä ei ole ollut mihinkään. Mitchum tulee kakkossijalla. Valitettavasti kumpaakaan merkkiä ei saa Suomesta. Tässä linkki yhteen omista Secretin suosikeistani, jotta tiedät mikä tuote on kyseessä: https://www.ebay.co.uk/itm/Secret-Antiperspirant-Deodorant-Invisible-So…

Kiitos vinkeistä! Kuorin ihon kerran viikkoon ruokasoodalla, mutta ehkä tämä ei olekaan riittävästi.  Secretistä en ole kuullut aiemmin, harmi kun sitä ei saa Suomesta. Mieluusti ostaisin sellaista, jota saisi helposti lähialueelta. Paras olisi, jos olisi Suomessa valmistettu dödö, mutta sellaisia tuskin on, plus että tarpeeksi tehokkaita.

Ap