Ed Sheeran pettymys: kaupallista kuraa ja konserttikin viimeisen päälle
Rakennettu tuote. Rakkaudesta rahaan, ei lajiin.
Vika kerta oli mulle, olin kaverin kolmekymppisillä tuolla.
Kommentit (206)
EEEEEEEED EEEEEEED SHEEEEEEEEE RRRRAAAANNN
onko täällä formulat vai miksi kierrätte ympyrää?
Minulle on ainakin tullut kaverista sellainen kuva, että vaikka ei olisikaan lyönyt läpi niin kiertäisi silti soittamassa pubeissa ympäri Brittein saaria.
Mutta kun on yhtä suosittu kuin Ed niin siinä väkisinkin käy niin, että susta tulee vain kasvot ilmiölle ja naruista vetelee ihan jotkut muut kuin sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kun aikoinaan Prince ei myynyt edes Hartwallia täyteen, niin nyt tämä rillipää tähdenlento vetää lentokentän täyteen.
Prince myi vuosien varrella vaikka mitä ja kuinka moneen kertaan täyteen. Ei vaan koskaan vaivautunut paikalle.
Eikä heppu ollut ikinä niin iso stara (=myynyt niin paljon) kun Ed.
Myynyt...? Aikana jona 1500 kuuntelua spotifyssä on yksi "myyty levy" tuo on aika koominen väite.
Pitää mollata kun on valkoihoinen. Onko edes homo ja narkkari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa ihan kiva kuulla jos nykyaikana joku tekee hyvää ja mieleenjäävää musiikkia! Kertokaa ihmeessä kuka.
Juu, ja en pidä korkealta kiljutusta metallimönjästä enkä jaksa mitään ennen vuotta 1950 syntyneiden nostalgialämmityksiäkään enää.
Ja perseenpyöritys on mielestäni järkyttävää naisten aliarviointia, joten vaikka perseartisti olisi muuten hyvä, en halua katsella sellaisten nöyryyttävän itseään lavalla.
Niin että olisko ideoita?
Edellinen hyvä keikka jolla kävin, oli Carla Bley.
'
Kunnon metallia ei kiljuta korkealta, just saying
Samaa paskaa se örinäkin on. Tietenkään Suomessa ei voi sanoa, että metallifaneja on kusetettu. Saattaisin silti mieluummin kuunnella örinää kuin näitä iniseviä poppareita. Kumpaakaan en silti laskisi musiikiksi. En nykyään enää siedä taustamusiikkinakaan kuin jotain Quanticia ja Radioactive Sandwichiä. Huoh, vanhuus.
Voisi kysyä miten meitä on kusetettu mutta enpä taida jaksaa sekoilua. Liian kaunis ilma.
Menen tästä kuuntelemaan Porcupine Treetä. Kestääkö vanha nuppisi progea?
Vierailija kirjoitti:
Pitää mollata kun on valkoihoinen. Onko edes homo ja narkkari?
Näyttäähän tuo sieluton olevan
niin, ed sheeran on nyt sitä tavallista musiikkia. täällä sitä vaan haukutaan, vaikka toisessa ketjussa lytättiin esim vesta joka tekee omalaatuista musiikkia.
Ei oo tässä mitään isämmaallisille. Ihan turha ukko on Sheranin Edi jotaki suv aki paskaa täysin vaikka kosiskeli isämmaallisia suomi-paidallaan. Toisten en mene vaikka itse Merstari (onko siitäkään enää mihinkää?) kehottas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveesti negatiivisia kommentteja saa tämä heppu. Sekä täällä että iltapaskan sivuilla. Taitaa jengi olla kateellinen kun ihan tavallisen näköinen henkilö on noussut maailman suurimmaksi poptähdeksi. Mies tahkoaa miljoonia.
Mitähän kivaa se niillä miljoonilla saa, mitä tavis ei saa? Jonkun uima-altaan ja sata huonetta ja kymmenen vessaa. Lentokoneen. Miljoonan maksavan sormuksen. Nyt itkettää, kun en niitä saa.
Ekoilla miljoonillaan osti kaikki lego sarjat, joita ei lapsena saanut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitää olla kateellinen jos on jotain arvosteltavaa? Etkö voi hyväksyä, että joku ei ehkä oikeasti pidä hänen musiikistaan?
Pystyn hyvinkin ymmärtämään, ettei kaikki pidä kaikesta.
Sitä en hyväksy, että mielipiteitä huudellaan, kun ei ole edes vaivauduttu perehtymään tuotantoon puolta minuuttia enempään.
Enkä ikinä suostu hyväksymään haukkumista. Oli kyseessä Jenni Vartiaisen tuotanto tai Edin kenen tahansa.
Kateelliset ja ilkeät käyttää aikaansa haukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat täysin kyllästyneet friikkeihin. Ed Sheeranin tapaiselle ns. tavalliselle normaalin oloiselle hepulle, joka laulelee ihan normiasioista, on nyt juuri suuri tilaus. Miettikää hiljaisessa mielessänne, miksi näin on.
Ei pysty kun on pakko twerkkaa jotta saisin fyrkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitää olla kateellinen jos on jotain arvosteltavaa? Etkö voi hyväksyä, että joku ei ehkä oikeasti pidä hänen musiikistaan?
Pystyn hyvinkin ymmärtämään, ettei kaikki pidä kaikesta.
Sitä en hyväksy, että mielipiteitä huudellaan, kun ei ole edes vaivauduttu perehtymään tuotantoon puolta minuuttia enempään.
Enkä ikinä suostu hyväksymään haukkumista. Oli kyseessä Jenni Vartiaisen tuotanto tai Edin kenen tahansa.
Kateelliset ja ilkeät käyttää aikaansa haukkumiseen.
Tiedän katsomalla Almaa etten pidä hänen musiikistaan. https://ichef.bbci.co.uk/news/660/cpsprodpb/D5E1/production/_100235745_…
Matkii hiuksiensa kanssa Alissa White-Gluzia (Arch Enemy)
Ap itse varmaan tekisi ruokapalkalla kaikki konsertit, ettei olisi niin kaupallista musiikkia.
Tätä mietin Aviciin kuolin ilmoituksen tullessa, että suurin osa ulisi, että kuka tää on.
Nyt ulistaan kuka on Ed Sheeran, kun ei olla ikinä kuultukaan.
Miten ihmiset seuraa ympäröivää maailmaa? Jos noinkin myydyt ja suositut ihmiset ovat menneet oikeasti ohi (trollit erikseen), mitä ihmiset tekee vapaa-ajallaan. Ei lue lehtiä, uutisia, muutenkaan seuraa aikaansa?
Mietin töissä samaa, kun Edin keikalle lippuja tilasin, kun muutama keski-ikäinen ihminen ihmetteli, että kuka se on? Sitten taas eläkeelle jäävä mamma oli niin innoissaan, kun sain liput. Hän tykkää Edistä - ei kuuntele radiota, ei katsele telkkaria. Lähinnä lukee kirjoja ja lehtiä. Hän tiesi Edin miniänsä kautta. Hän kuuntelee autossa.
Itse en kuuntele (radiotakaan), mutta tulee lehtiä luettua ja kaupassa bongattua joitain biisejä. Lasten urheiluturnauksissa huomaan, että tää nyt taitaa olla sitä Ed Sheerania tai mitä vaan sillä hetkellä pinnalla olevaa musaa...
ehkä mä olen sitten harvinaisuus, että seuraan aikaani sivulauseissa ja pysähdyn kuuntelemaan (myös ihmistä). Ehkä ihmiset ovat vaan niin kiireellisiä omassa navassaan, että läheisten asiat ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap itse varmaan tekisi ruokapalkalla kaikki konsertit, ettei olisi niin kaupallista musiikkia.
Musiikkivaikuttaja Jone Nikula sanoi aikoinaan, että odottaako jengi, että kaikki jää autotalleihin soittamaan, ettei heidän musiikistaan vaan tulisi kaupallista.
Kyllähän 90%:lla on aikomus tähteyteen sieltä. Sen takiahan niitä demojakin tehdään.
Prince oli mestari sillä hän myös soitti lukuisia instrumentteja laulamisen lisäksi. Näitä Edeja tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, silloin fiksu ihminen on hiljaa.
Itse pidän Sheeranin musiikista, vaikken sitä vartavasten kuuntele. On kuitenkin ihan menevää.
Ja maailmassa on sitten paaaaljon bändejä, joiden musiikkia en pidä edes musiikkina, mutten tuhlaa omaa tai muiden aikaa niiden haukkumiseen :) Jokaisella meillä on kuitenkin oma musiikkimakumme, eikä siihen voi oikein haukkumalla ja ko. artisteja lyttäämällä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, silloin fiksu ihminen on hiljaa.
Itse pidän Sheeranin musiikista, vaikken sitä vartavasten kuuntele. On kuitenkin ihan menevää.
Ja maailmassa on sitten paaaaljon bändejä, joiden musiikkia en pidä edes musiikkina, mutten tuhlaa omaa tai muiden aikaa niiden haukkumiseen :) Jokaisella meillä on kuitenkin oma musiikkimakumme, eikä siihen voi oikein haukkumalla ja ko. artisteja lyttäämällä vaikuttaa.
Hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Hyvin markkinoitu muka-tavis-symppisartisti. Uskokoot ken tahtoo. keksinyt kuinka mahdollisimman edullisesti saa suurimman tuoton, eli syntikka + kitara + samankaltaisia biisejä ilman bändin kuluja = suurin tulos ja voitto. Ei ole kysymys ettei näinkin voisi homman hoitaa, vaan sinisilmä fanit, jotka menevät "kiusatun-tavallisen-reilujätkän" perässä vaikka kuuhun ja vielä maksaa siitä maltaita, koska hyvä tarina takana. Joopa joo. Löydetty hyvä markkinarako, ten points siitä.
Ei oikein pidä vettä toi sun teoria. Taustabändille ei ole pakko antaa mitään rojalteja. Madonna otti itselleen lipputuloista 95%, luuletko sen taustatanssijoiden saaneen mitään muuta kuin kiinteän palkan?
Prince soitti siellä 2011.