Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?

Vierailija
23.07.2019 |

Ei tulisi mieleenkään esim. hoitaa miehen sukuun yhteyksiä tai alkaa olla hänen lapsestaan vastuussa. Olen kyllä lapsen kanssa ja teemme yhdessä asioita, kaikki neuvolat jne. hoitaa mies (ja eksänsä vuorotellen/yhdessä). Kotityöt hoidetaan puoliksi, kun asutaan yhdessä, mutta kumpikaan ei kuvittele toisen haluavan mitään arkijuttuja. Ne vain on pakko tehdä ja kumpikin tekee valittamatta, vaikka niistä ei pidetä. (Lapsen suhteen on mielestäni selvää, että vanhempi ottaa vastuun, puoliso jeesailee tarvittaessa. Jos mies alkaisi hoidattaa lapsen minulla tai yirttäisi laistaa kotitöistä, lähtisin suhteesta hyvin pian. Kokemusta on...)

Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?

Vaihtoehdot

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sanottakoon, että kotityöt eivät hoidu "luonnostaan". Jos tekisin kuten mieli tekee, makaisin takamus homeessa ja joku muu tekisi kaiken ikävän. Se ei vain näillä tuloilla ole mahdollista. :D

ap

Vierailija
2/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ja lapselliset miesyksilöt haluavat uskoa tuohon "totuuteen", koska se tarkoittaa, että he eivät tekisi mitään. Voi voi, kun raatajanaisten määrä sen kun vähenee. :,D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Kyllä naiset pitävät kotitöistä. Se on ihan biologiaa. Nykyäänhän monet "naiset" välittävät vain itsestään ja kieltävät luonnollisen hoivaviettinsä.

T. Mies

Vierailija
4/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää siivota muiden sotkuja, omiani vaihtelevasti. Asun yksin, joten siivoan lähinnä itseni jäljiltä. Mieluiten kyllä käyttäisin senkin ajan muuhun, mutta en halua elää jatkuvasti kaaoksen keskellä. Olisi kätevää, jos koti pysyisi siistinä itsestään. Jotkut saattavat luulla, että pysyykin, mutta yksin asuvana sellaiset harhat katoavat.

Vierailija
5/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea valinta, hmmm... Olisinko tunnin ylitöissä saaden lisää palkkaa, menisin kotiin kaukessa rauhassa valmiiseen pöytään ja ruuan jälkeen pötkähtäisin sohvalle vai kiiruhtaisin kotiin kelloa katsoen tekemään ruokaa, kattamaan pöytää, tyhjentäisin likaiset astiat ja ruuat pöydältä, täyttäisin tiskikoneen, tiskaisin paistinpannun ja pyyhkisin tasot, pöydän ja hellan? Joo, en nyt millään keksi, kumpi näistä olisi hauskempaa, mutta olenhan nainen.

Vierailija
6/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin jo lapsena siivoamaan huonosti. Sillä keinolla saa toisen siivoamaan. Osaan kyllä siivota mutta sitä ei tarvi naisen tietää. Sitä kun "vahingossa" pari kertaa rikkoo esineitä niin ei enää pyydetä imuroimaan.

Vierailija
7/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 oli siis nainen.

Vierailija
8/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin kokkaamisesta ja käyn kaupassa niin saan ostettua kaikki tarpeelliset raaka-aineet. Kyllä se kiva ilahduttaa puolisoa hyvällä ruoalla.

Kai tämäkin on mainitsemaasi "kodinhoitoa?"

T: mies 48v.

Vierailija
9/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kotityöt haittaa, ovat sellaista "aivot narikkaan" puuhaa, eli voin miettiä rauhassa toisia asioita kun teen. Meillä ei muutenkaan asu kovin sotkuista porukkaa, vaan kaikki korjaa omat sotkunsa ja mies osallistuu kotitöihin ihan käskemättä. Koneet hoitaa tiskit ja pyykit, ei niiden täyttäminen ja tyhjentäminen ole niin vaivalloista. Talo on suunniteltu ja kalustettu siten ettei siivoamisesta ole ongelmaa.

Vierailija
10/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin kokkaamisesta ja käyn kaupassa niin saan ostettua kaikki tarpeelliset raaka-aineet. Kyllä se kiva ilahduttaa puolisoa hyvällä ruoalla.

Kai tämäkin on mainitsemaasi "kodinhoitoa?"

T: mies 48v.

Toki. Ehkä kannattaisi vielä lukea aloitus uudelleen, jos jää ihmetyttämään? En siis ihsn tavoita, miksi kysyt kun keskustelunaloitus on aika lyhyt ja selkeä - en ole myöskään väittänyt, että kukaan mies ei tekisi mitään. Omanikin tekee ja hyvin tekeekin. :) 

T. ap

Vierailija
11/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään työtä mistä ei makseta. Olen periaatteen mies.

Vierailija
12/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Kyllä naiset pitävät kotitöistä. Se on ihan biologiaa. Nykyäänhän monet "naiset" välittävät vain itsestään ja kieltävät luonnollisen hoivaviettinsä.

Normaalilla ihmisellä on jossain määrin hoivaviettiä, riippuu aivan omasta elämäntilanteesta ja kulttuurista, myös perhekulttuurista, missä määrin sitä toteuttaa. Esimerkki: useimmat äidit tuntevat hoivaviettiä omaa vauvaansa kohtaan, mutta ei se tee yöllä heräämisestä, kipeästä rintaruokinnan aloittamisesta tai kakkavaippojen vaihtamista yhtään sen mukavampaa - eikä oikeuta lapsen isää heittäytymään itsekkääksi ja laiskuriksi.

Jossain romaanissa, elokuvassa tms. nuori nainen kysyi, "miksi pesisin miehen likaisia sukkia vain koska hän sanoo rakastavansa minua?". Kaikkien viettien, myös hoivavietin, kanssa kannattaa siis olla varovainen, ettei tule hyväksikäytetyksi sen takia!

Vierailija
13/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin jo lapsena siivoamaan huonosti. Sillä keinolla saa toisen siivoamaan. Osaan kyllä siivota mutta sitä ei tarvi naisen tietää. Sitä kun "vahingossa" pari kertaa rikkoo esineitä niin ei enää pyydetä imuroimaan.

Tän takia en halua miestä talooni. Kieroja olentoja jotka on valmiita pettämään puolisonsa tällä tavoin.

Vierailija
14/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiluuden nimissä sanottakoon, että tiedän myös naisia, jotka ovat passattavia laiskimuksia. 

Se ei ollut keskustelun aihe siksi, että yleinen palstallakin viljelty kuvitelma/toive/luulo on, että nimenomaan naiset jotenkin luonnostaan rakastavat puuduttavia kotitöitä.

ap

Vierailija
15/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea valinta, hmmm... Olisinko tunnin ylitöissä saaden lisää palkkaa, menisin kotiin kaukessa rauhassa valmiiseen pöytään ja ruuan jälkeen pötkähtäisin sohvalle vai kiiruhtaisin kotiin kelloa katsoen tekemään ruokaa, kattamaan pöytää, tyhjentäisin likaiset astiat ja ruuat pöydältä, täyttäisin tiskikoneen, tiskaisin paistinpannun ja pyyhkisin tasot, pöydän ja hellan? Joo, en nyt millään keksi, kumpi näistä olisi hauskempaa, mutta olenhan nainen.

Ei kuule kukaan pakota pitämään tuota catering-palvelua kotona. Vaikutat kasikymppiseltä mummoltani joka vaatii saada "kattaa pöydän" jne vaikka terveeet ihmiset kyllä osaa ottaa omat ruokailuvälineet ja lisukkeet kaapista. Samoin myös osaamme laittaa ne takaisin tiskikoneeseen kun ollaan syöty. Ennen tiskikonetta osattiin myös tiskata vuorotellen. 

Ainoa minkä kanssa voi osalla olla ongelmia on se itse ruuan laitto, mutta sitäkin vastuuta voi kyllä jakaa ja kyllä me miehetkin osataan tehdä perusruokaa ja opetellaan lisää myös jos nalkutusta ja arvostelua kuulu. 

Siitä kodinhoidosta voi tehdä vaikeeta tai sitten helppoa. 

Vierailija
16/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivavietti on kaksiteräinen miekka. Toisaalta on mukava olla hyödyllinen ja tehokas, ja omalla toiminnallaan saada toinen onnelliseksi. Kääntöpuoli on se, että pikkuhiljaa muutut itsestäänselvyydeksi ja hyväksikäytettäväksi hyödykkeeksi, minkä seurauksena on vain henkinen pahoinvointi ja masennus.

Vierailija
17/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Ihan oikeassa on Emma K. Minäkin mielelläni teen kaikkia kotitöitä ja olen tyytyväinen kun mieheni ja lapseni tuntevat olonsa hyväksi kotona. Ei ole naista näissä nykyajan "naisissa". Ritu

Te saatte toki alistaa naiseutenne tiskausinnosta riippuvaiseksi, jos se saa teidät tuntemaan itsenne paremmiksi. Onneksi meillä muilla on vapaus määritellä identiteettimme ihan itse.

Vierailija
18/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Provoilet, mutta hassu ajatus tuo että ihmisen luonnolliset taipumukset olisivat tulleet esiin aikana, jona yhteiskunnalliset normit ja tavat säätelivät hyvin voimakkaasti käyttäytymistä. Jos nyt mitään luonnollisia taipumuksia on niin niiden luulisi tulevan esiin sitä enemmän mitä vapaampi kulttuuri on.

Vierailija
19/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan että huolehtisin toisesta ihmisestä, tai oikeastaan edes lemmikistä. Teen kotitöitä juuri sen verran että kämppä on suunnilleen siisti ja jääkaapista löytyy ruokaa.

Ihmiset ja eläimet on kivoja, mutta minulla ei pienintäkään kiinnostusta niistä huolehtimiseen. Ja niin, olen nainen.

Vierailija
20/128 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun naisen ominta vahvuusaluetta on tiskaus ja imurointi, siis taidot joihin kykenee koulutettu apinakin, niin minä en hänenä tällä asialla paljon leuhkisi. Joillakin meistä on onneksi vähän tärkeämpiäkin taitoja ja vahvuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi