Ensimmäinen auto?
Minkä auton ostaisin ekaksi autoksi?
Valinnan helpottamiseksi olen ajatellut USA valmisteista autoa eli paremmin sanottuna jenkkiautoa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako sulla saldo riittää?
Riittää riittää :)
Mun eka auto oli Chevrolet Silverado. Vieläkin tulee tippa linssiin kun muistelee sitä kun se vei bensaa yli 15 litraa satasella ja tuohon aikaa ei ollut nettiä josta hakea varaosia.
DeSoto Adventurer 1959 tai Henry J Vagabond 1953...?
Vierailija kirjoitti:
Mun eka auto oli Chevrolet Silverado. Vieläkin tulee tippa linssiin kun muistelee sitä kun se vei bensaa yli 15 litraa satasella ja tuohon aikaa ei ollut nettiä josta hakea varaosia.
Esim. Us-parts on ollut jo 80-luvulta käsittääkseni. Entäs jos ostan jonkun pieni ruokasen uuden mallin Capricen 90-luvulta? Syö sen 9-10l matka-ajossa.
Vierailija kirjoitti:
DeSoto Adventurer 1959 tai Henry J Vagabond 1953...?
1953 auto aika harvinainen mutta DeSoto on tyylikäs.
Joo. Kuten mainittu.
Autoa hankkiessa kannattaa _aina_ miettiä miten hyvin siihen saa varaosia.
Sinccis
Sääntöjen mukaan ensimmäisen auton pitää aina olla paska.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kuten mainittu.
Autoa hankkiessa kannattaa _aina_ miettiä miten hyvin siihen saa varaosia.
Sinccis
Jenkkeihin saa hyvin varaosia jos ei sitten ole joku 100kpl tehty.
Vierailija kirjoitti:
Sääntöjen mukaan ensimmäisen auton pitää aina olla paska.
Olen hurja ja rikon sääntöjä. Ostan hyvän auton.
BB kirjoitti:
Pontiac Aztek
Yhtä ruma kuin Nissan qashqai.
No kaikkein huonoin vaihtoehto on iso,vanha ja paljon ajettu auto.Korjauskulut on sääntö eikä poikkeus.Pikkuautossa paras hinta-laatusuhde.
Vierailija kirjoitti:
No kaikkein huonoin vaihtoehto on iso,vanha ja paljon ajettu auto.Korjauskulut on sääntö eikä poikkeus.Pikkuautossa paras hinta-laatusuhde.
Isossa autossa paras kilo/paino suhde hintaan. Jos ostaa ison ja vanhan vähän ajetun auton? Tai ainakin vähemmän kuin paljon?
Vanha auto on kuin vanha nainen. Liikaa ajettu, kuluttaa paljon ja na(l)kuttaa jatkuvasti :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eka auto oli Chevrolet Silverado. Vieläkin tulee tippa linssiin kun muistelee sitä kun se vei bensaa yli 15 litraa satasella ja tuohon aikaa ei ollut nettiä josta hakea varaosia.
Esim. Us-parts on ollut jo 80-luvulta käsittääkseni. Entäs jos ostan jonkun pieni ruokasen uuden mallin Capricen 90-luvulta? Syö sen 9-10l matka-ajossa.
Kyllä ne on pelleistään jo niin loppu useimmat, että ei ole tosikaan. Niissä oli jo iuten sähkövikoja, eikä 25-30 vuotta ole helpottanut asiaa.
Ja toi kulutus on sitten silkkaa päiväunta. Vähänkin sekalaista taajama-ajoa joukkoon ja kulutus pomppaa 15-16 litraan.
Jos välttämättä haluaa tuon aikakauden jenkin, niin mieluummin vaikka K5 korinen Blazer. Pääsee talvellakin. Tosin loikkarivaihteinen th-700 laatikko ei niitä parhaita ollut, jos ei vahvistettu. Vaikka rikkihän ne orkkislaatikot jo on saatu ja vaihdettu (toivottavasti) parempiin versiohin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntöjen mukaan ensimmäisen auton pitää aina olla paska.
Olen hurja ja rikon sääntöjä. Ostan hyvän auton.
Ja olet ostamassa amerikkalaista autoa?
Nehän ovat lähes yhtä hyviä, kun neuvostoliittolaiset aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntöjen mukaan ensimmäisen auton pitää aina olla paska.
Olen hurja ja rikon sääntöjä. Ostan hyvän auton.
Ja olet ostamassa amerikkalaista autoa?
Nehän ovat lähes yhtä hyviä, kun neuvostoliittolaiset aikoinaan.
Mossen kestotesti piti muistaakseni jättää kesken toivottomana tehtävänä.
Mahtaako sulla saldo riittää?